افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

واکنش هیئت دولت به حادثه معدن زغال سنگ طبس

  • کد خبر : 371838
واکنش هیئت دولت به حادثه معدن زغال سنگ طبس

به گزارش رکنا، در این جلسه که ظهر امروز (یکشنبه) به ریاست معاون اول برگزار شد رئیس جمهور انجام شد، دکتر عارف پس از ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در معدن زغال سنگ طبس با تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه گفت: از نخستین ساعات گزارش این حادثه، مدیران وزارتخانه های صلح، کشور، بهداشت، […]

به گزارش رکنا، در این جلسه که ظهر امروز (یکشنبه) به ریاست معاون اول برگزار شد رئیس جمهور انجام شد، دکتر عارف پس از ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در معدن زغال سنگ طبس با تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه گفت: از نخستین ساعات گزارش این حادثه، مدیران وزارتخانه های صلح، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار خراسان جنوبی و مسئولان هلال احمر در محل حادثه حضور دارند و از وزارت بهداشت خواستار رسیدگی جدی به مصدومان هستیم.

دکتر عارف همچنین به حوادث لبنان اشاره کرد و گفت: اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر و حملات به شهروندان بی گناه لبنان با هیچ معیار و قانونی قابل توجیه نیست و اگر این روند در جهان ادامه پیدا کند، بیشتر خواهد شد. بیش از هر کس دیگری، رژیم صهیونیستی و حامیان آن آسیب دیده اند. حمله به ساختمان‌های مسکونی محکوم است و ما همبستگی دولت و ملت ایران را با دولت، مردم و خانواده‌های شهدای حوادث تروریستی در حومه بیروت اعلام می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه گزارش های کاملی از اقدامات انجام شده برای درمان آسیب دیدگان حادثه معدن طبس و حوادث تروریستی لبنان ارائه شده است، به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد تا تلاش ها در این زمینه ادامه یابد. این منطقه تا مداوای همه مجروحان. و مصدوم باید همچنان به شدت آسیب ببیند.

دکتر عارف همچنین درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث ناگواری گفت: آقای رئیس جمهور در اولین ساعات وقوع حادثه به وزیر صلح دستور دادند که گزارش دقیق و فوری از حادثه معدن طبس تهیه و پیگیری کنند. . خطاها و حذفیات احتمالی را جدی بگیرید.

معاون اول رئیس جمهور شنبه شب در ابتدای جلسه هیات دولت با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، معلمان، اساتید و کارکنان آموزش و پرورش کشور گفت: یکی از اولویت های برنامه ملی «دولت وحدت ملی» است. ما معتقدیم آموزش و پرورش و دانشگاه ها آینده سازان کشور را تربیت می کنند و امیدواریم در این دوره بتوانیم اقدامات موثرتری در جهت کارآمدتر شدن نهاد علم انجام دهیم.

معاون اول رئیس جمهور همچنین هفته دفاع مقدس را به رزمندگان و نیروهای مسلح کشور تبریک گفت و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت.

همچنین در جلسه هیات دولت که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد، اصلاح قانون تامین اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب 1385 (ساخت مساجد، مساجد، آموزشی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی) مراکز و غیره از پرداخت حق بیمه موضوع این قانون معاف هستند، بر اساس مصوبه هیات وزیران، موزه ها نیز به عنوان یکی از مراکز فرهنگی مشمول این قانون شدند. .

در جلسه امروز هیات دولت، تعیین قیمت گاز مایع غیریارانه ای خارج از «سامانه صدف» مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه در قانون بودجه سال 1402 معادل قیمت فوب خلیج فارس در نظر گرفته شده بود. ، مقرر شد 30 درصد قیمت فوب اصلاح شود و معاونت حقوقی رئیس جمهور موضوع را بررسی کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.