افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

واکنش ها به حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل، کشورها و نهادهای مختلف به حکم این دادگاه

  • کد خبر : 273730
واکنش ها به حکم دادگاه لاهه علیه اسرائیل، کشورها و نهادهای مختلف به حکم این دادگاه

آفتاب نیوز: دیوان بین المللی دادگستری امروز حکم داد که اسرائیل باید عملیات نظامی خود در رفح را متوقف کند. این دادگاه همچنین حکم داد اسرائیل باید گزارشی از اقداماتی که برای اجرای دستورات این دادگاه انجام داده است به دادگاه لاهه ارائه کند. آفریقای جنوبی وزارت روابط بین الملل آفریقای جنوبی در بیانیه ای […]

آفتاب نیوز:

دیوان بین المللی دادگستری امروز حکم داد که اسرائیل باید عملیات نظامی خود در رفح را متوقف کند.

این دادگاه همچنین حکم داد اسرائیل باید گزارشی از اقداماتی که برای اجرای دستورات این دادگاه انجام داده است به دادگاه لاهه ارائه کند.

آفریقای جنوبی

وزارت روابط بین الملل آفریقای جنوبی در بیانیه ای از حکم دیوان بین المللی دادگستری استقبال کرد و آن را “نقطه عطف” خواند.

اردن

وزیر خارجه اردن گفت: این حکم جنایات جنگی اسرائیل در غزه را آشکار می کند. وی همچنین گفت که شورای امنیت باید به تعهد خود احترام بگذارد و به مصونیت اسرائیل پایان دهد.

حلقه داخلی اسرائیل

حکم دادگاه بین‌المللی دادگستری نیز واکنش‌هایی را در محافل سیاسی داخل اسرائیل برانگیخت. یایر لاپید، رئیس کابینه مخالفان رژیم صهیونیستی از دیوان بین المللی دادگستری انتقاد کرد.

لاپید گفت که دادگاه بین المللی دادگستری هیچ ارتباطی بین پایان درگیری در رفح و بازگشت زندانیان ایجاد نکرده است.

میکی زوهار، وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل گفت عملیات در رفح تا بازگشت اسرا ادامه خواهد داشت.

زوهر گفت تنها راه نجات جان زندانیان فشار بر حماس است. وی گفت: «تا زمانی که این اتفاق نیفتد، واضح است که هیچ راهی برای توقف جنگ در رفح وجود ندارد.

ناظر حقوق بشر

دیده بان حقوق بشر همچنین در بیانیه ای اعلام کرد که رای دیوان بین المللی دادگستری نشان می دهد که وضعیت غزه تا چه حد وخیم است.

بالکیس جراح، یکی از اعضای سازمان دیده بان حقوق بشر، گفت که تصمیم دادگاه لاهه امکان کاهش درد و رنج انسانی در غزه را برجسته می کند، اما این به دولت ها بستگی دارد که اسرائیل را برای اجرای تصمیمات دادگاه تحت فشار قرار دهند.

بلژیک

حاج لهبیب، وزیر امور خارجه بلژیک از حکم دادگاه لاهه استقبال کرد و از اسرائیل خواست فورا به این حکم عمل کند و به عملیات نظامی خود در رفح پایان دهد.

او در کانال X نوشت: خشونت و رنج انسانی در غزه باید پایان یابد. ما خواستار آتش بس، آزادی گروگان ها و مذاکره برای تشکیل دو دولت هستیم.

تحریک

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس ضمن استقبال از این تصمیم خواستار توقف عملیات اسرائیل در سراسر غزه شد.

حماس در بیانیه ای تاکید کرد که با توجه به اینکه اسرائیل غم را در غزه می کشد از این حکم استقبال می کند اما انتظار می رود دادگاه مذکور با صدور حکمی خواستار توقف تمامی عملیات نظامی این رژیم در نوار غزه شود.

آمریکا

مقامات آمریکایی هنوز واکنشی به این حکم نشان نداده اند، اما منابع خبری پیشتر گزارش داده بودند که اگر حکم دادگاه لاهه منجر به صدور قطعنامه در شورای امنیت شود، احتمالا واشنگتن آن را وتو خواهد کرد.

اتحادیه اروپا

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا در نهایت باید بین حمایت از اسرائیل و تعامل با نهادهای بین المللی یکی را انتخاب کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=273730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.