افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

واکنش محیط زیستی به ورود «خودروهای برقی» به تهران

  • کد خبر : 223609
واکنش محیط زیستی به ورود «خودروهای برقی» به تهران

به گزارش بازار، یکی از معضلاتی که سال هاست مردم شهرهای بزرگی مانند تهران با آن دست و پنجه نرم می کنند آلودگی هواست. اما برای حل این معضل دیرینه، نه تنها اقدامات جدی، کارآمد و موثر انجام نشده است، بلکه مصرف سوخت که یکی از مقصران اصلی تولید آلودگی است، شیب تند و سرگیجه‌آوری […]

به گزارش بازار، یکی از معضلاتی که سال هاست مردم شهرهای بزرگی مانند تهران با آن دست و پنجه نرم می کنند آلودگی هواست. اما برای حل این معضل دیرینه، نه تنها اقدامات جدی، کارآمد و موثر انجام نشده است، بلکه مصرف سوخت که یکی از مقصران اصلی تولید آلودگی است، شیب تند و سرگیجه‌آوری در چنین فضایی داشته است. به گونه ای که باعث عدم تعادل در بنزین تولید داخل شده و مسئولان مجبور به واردات بنزین به گونه ای هستند که تنها در سال جاری بیش از 2 میلیارد دلار صرف واردات بنزین شده است!

یکی از راهکارهایی که قطعا می تواند مصرف سوخت را کاهش دهد و کشور را به سمت اقتصاد سوق دهد، توسعه «خودروهای برقی» است. آمار و محاسبات ساده نشان می دهد که خودروهای برقی بهترین و قدرتمندترین راه حلی هستند که می توانند از هدر رفت سالانه میلیاردها نفر از ساکنان پایتخت و مردم تنها در بخش خودروهای سوختی جلوگیری کنند، فسیل ها!

به این معنا، شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری، برقی‌سازی پایتخت را اصلی‌ترین اقدام خود برای کاهش آلودگی هوای تهران قرار داده و با واردات موتورسیکلت، تاکسی و اتوبوس برقی این اقدام را آغاز کرده است. در واقع برقی شدن پایتخت از ناوگان حمل و نقل عمومی نشان داده است که با در نظر گرفتن تعداد بالای سفرهای درون شهری با این وسایل، می تواند گام بزرگی در جهت کاهش مصرف سوخت های فسیلی و در نتیجه کاهش آلودگی هوا

علاوه بر این، وزارت امنیت به طور جدی پیگیر واردات خودروهای برقی با تعرفه پایین گمرکی است و واردات خودروهای برقی چینی با کیفیت و حتی خودروهای برقی از برندهای مطرحی مانند آئودی آلمان و هوندای ژاپن نیز در دستور کار قرار دارد.

در همین راستا علی سلاجقه; معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تسنیم گفت: کاهش آلاینده های خودروهای برقی حتی تا 10 درصد برای تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور بسیار مهم است و اگر واردات این خودروها به کشور انجام شود، اگر باشد. تسهیل می شود، در حوزه کاهش آلاینده ها اتفاق خوبی خواهد بود.

وی ادامه داد: از هر اقدامی که منجر به کاهش آلایندگی کلان شهرها شود از جمله واردات خودروهای برقی و برقی‌سازی حمل‌ونقل عمومی حمایت می‌کنیم و بخش‌هایی که به ما مربوط می‌شود را تسهیل می‌کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: فرسودگی موتور نیز نقش مهمی در ایجاد آلودگی دارد اما برای مقابله با آن اعتبارات و کارهای فنی و مهندسی نیاز است. بنابراین فعلا باید از کارهایی که در حد توان مدیریتی و اعتباری کشور است حمایت کنیم و یکی از آن طرح ها توسعه خودروهای برقی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.