افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

واکنش شله ورزی رئیس اتاق بازرگانی به مخالفانش

  • کد خبر : 34521
واکنش شله ورزی رئیس اتاق بازرگانی به مخالفانش

ایلنا: رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: مردم علاقه ای به حضور من به عنوان رئیس اتاق بازرگانی نداشتند و سعی می کردند چهره سیاسی به من نشان دهند که خدای ناکرده مخالف نظام و حکومت هستم. اما دیدند که این روش ها ساختگی است و استراتژی را تغییر دادند تا من را آدم بدی […]

ایلنا: رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: مردم علاقه ای به حضور من به عنوان رئیس اتاق بازرگانی نداشتند و سعی می کردند چهره سیاسی به من نشان دهند که خدای ناکرده مخالف نظام و حکومت هستم. اما دیدند که این روش ها ساختگی است و استراتژی را تغییر دادند تا من را آدم بدی جلوه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: مردم علاقه ای به حضور من به عنوان رئیس اتاق بازرگانی نداشتند و سعی می کردند من را چهره سیاسی کنند، خدای ناکرده مخالف نظام و دولت بودم. اما دیدند که این روش ها ساختگی است و استراتژی را تغییر دادند تا من را آدم بدی جلوه دهند.

حسین صلاح ورزی در نشست خبری امروز با اشاره به برنامه های هیات مدیره جدید برای بهبود وضعیت اقتصادی شهرک گفت: اعضای هیات مدیره که اعلام کاندیداتوری کردند، قبل از انتخابات ۷ خرداد، برنامه مدونی را با تقسیم کار ملی و همکاری بخش خصوصی و دولت برای عبور از شرایط فعلی اقتصادی منتشر کرده بودند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با بخش خصوصی برای بهبود شرایط اقتصادی گفت: در پایان سال گذشته رهبری در دیدار با بازرگانان و بخش خصوصی نکات مهمی را مطرح کردند و خلاصه بیانات رهبری این بود که امروز مشکل اصلی معیشت مردم مربوط به مشکلی به نام رشد اقتصادی پایین است که در سال های اخیر نتوانستیم این نرخ را افزایش دهیم. رهبری در آن جلسه نکاتی را برای برون رفت از این وضعیت بیان کردند که بخشی از آن با هدف بهبود فضای کسب و کار در فضای متورم مقررات کسب و کار و لزوم خصوصی سازی است، بنابراین ما در اتاق بازرگانی ایران مصمم هستیم برنامه هایی را در راستای سیاست های رهبری اجرا کنیم و با دولت تعامل و همکاری داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی در ادامه درباره برنامه های در دست بررسی گفت: هفت برنامه و پروژه جدی را در اتاق آغاز کرده ایم و بررسی های متعددی انجام شده و به این نتیجه رسیده ایم که روی حوزه ها و زمینه های ارزش افزوده که به رشد اقتصادی کمک می کند تمرکز کنیم. از این رو 23 رشته اقتصادی در بخش های مختلف که بیشترین سهم را در رشد اقتصادی دارند انتخاب و برای اجرای آنها در کشورهای شرق آسیا الگوبرداری شده است که دستاوردهای کوتاه مدت و بلندمدت خواهد داشت.

ایجاد بانک های منطقه ای برای ایجاد تعادل در توسعه

صلاح ورزی ادامه داد: نکته مهم در مورد تقسیم کار ملی این است که چگونه از ظرفیت سازمان ها برای توسعه منطقه ای استفاده شود، می دانیم که در مناطق مختلف کشور عدم تعادل های جدی وجود دارد که از لحاظ توسعه یافتگی می توان فاصله بین مناطق را در این زمینه به عنوان بانک های منطقه ای تعریف کرد.

وی درباره اهمیت برنامه‌های دیپلماسی اقتصادی در اتاق بازرگانی گفت: در حوزه دیپلماسی اقتصادی و در حوزه بازرگانی تلاش می‌کنیم برنامه‌ای از طریق اتاق تهیه و اجرا کنیم، بنابراین قرار است دبیرخانه‌ای در اتاق ایجاد کنیم تا هم‌زمان با برنامه‌های دولت در این حوزه به منظور کمک به دولت در دستیابی به اهداف منطقه‌ای، مجمع گفتگوی منطقه‌ای ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی در پاسخ به اینکه جلسه شنبه هفته آینده و ورود هیات نظارت بر موضوع انتخابات هیات رئیسه و بداخلاقی ها در یک ماه گذشته با جریانی دنبال می شود، تاکید کرد: انتخابات اتاق بازرگانی به پایان رسیده و سوت پایان انتخابات دمیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر ما انتخابات تمام شده است، تاکید کرد: در همه انتخابات در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و صنفی و حتی در انتخابات اولیاء و مربیان رقابت وجود دارد، اما به نظر ما موضوع انتخابات اتاق بازرگانی گذشته است و در این مدت عده ای بی ادبی کردند و برای فشار و خدشه دار کردن وجهه من به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری را تحت فشار قرار دادند. توانا، اما در محضر شما و خداوند قاطعانه می گویم که هرگز از درآمدی استفاده نکرده ام و اعتقادی هم ندارم.

صلاح ورزی با تاکید بر اینکه همه این مشکلات توسط چند نفر ساخته شده است، گفت: مردم علاقه ای به حضور من به عنوان رئیس اتاق بازرگانی نداشتند و سعی کردند چهره سیاسی به من نشان دهند که خدای ناکرده مخالف نظام و دولت هستم. اما دیدند که این روش ها ساختگی است و راهبردشان را تغییر دادند تا من را شبیه آدم های فاسدی جلوه دهند و من را از این پروژه خسته و ناامید کنند، اما به صراحت می گویم که تا به امروز تحت هیچ شرایطی محکومیت مالی، اقتصادی و سیاسی نداشته ام، مگر اینکه بعد از این برایم پرونده سازی کنند.

وی درباره دخالت حداکثری دولت در تصمیمات و برنامه های اتاق بازرگانی و نگرانی های بخش خصوصی در این زمینه گفت: رهبری به صراحت نیاز به بخش خصوصی را بیان کردند و برای جلب اعتماد بخش خصوصی بعید می دانم رئیس جمهور اجازه کاری مثل حامی بخش خصوصی را بدهد و ما در اتاق بازرگانی دغدغه دولت نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه امروز مهمترین موضوع معیشت مردم است و این موضوع باید در اولویت همه برنامه ها باشد، گفت: موضوع ارتقای معیشت مردم با تولید رقابتی امکان پذیر است و این موضوع جز با مشارکت و حضور بخش خصوصی قابل اجرا نیست و در این صورت شاهد افزایش سرمایه گذاری و در نهایت افزایش رشد اقتصادی خواهیم بود.

وی همچنین درباره موضوع زیان 1.5 میلیارد تومانی در دوره گذشته با حضور معاون رئیس جمهور در اتاق گفت: این موضوع هم داستانی بود که از سوی برخی افراد مطرح شد و اساسا چنین موردی وجود ندارد. سال گذشته یکی از نشریات این ادعا را مطرح کرد و روش استنباط این نشریه این بود که مدل و وضعیت مالی شرکت‌های مختلف را بررسی کرده و از این گزارش‌ها به این نتیجه رسیده است که باید به اتاق شماره می‌دادند، اما در گزارش‌های اتاق به عدد دیگری رسید و مدعی شد آن عدد وجود ندارد. اما بعد از آن 40 شرکت گزارش دادند که آن عدد را به اتاق ندادند و پولی از بین نرفت و همین نشریه در نهایت گزارش آنها را تصحیح کرد و این یک دروغ بزرگ بود که منتشر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34521

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.