افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

واکنش سید حسن نصرالله به هتک حرمت قرآن کریم/توصیه به دولت سوئد

  • کد خبر : 33152
واکنش سید حسن نصرالله به هتک حرمت قرآن کریم/توصیه به دولت سوئد

دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به مجوزهای مکرر مقامات سوئدی برای سوزاندن قرآن کریم و سوزاندن قرآن کریم در استکهلم، از کشورهای اسلامی خواست سفیران سوئد را اخراج کنند. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی شب چهارم ماه محرم به اهانت های مکرر سوئدی ها به مقدسات اسلامی و آتش زدن […]

دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به مجوزهای مکرر مقامات سوئدی برای سوزاندن قرآن کریم و سوزاندن قرآن کریم در استکهلم، از کشورهای اسلامی خواست سفیران سوئد را اخراج کنند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی شب چهارم ماه محرم به اهانت های مکرر سوئدی ها به مقدسات اسلامی و آتش زدن قرآن کریم در استکهلم واکنش نشان داد و گفت: به دولت سوئد توصیه می کنم با کارشناسان حقوقی مشورت کند تا بفهمد به کجا می رود.

واکنش رئیسی به اهانت دولت سوئد به قرآن کریم

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: اگر دولت سوئد به راه خود در این زمینه ادامه دهد، به عنوان کشوری ضد اسلامی معرفی می شود. اگر این ارزیابی درست باشد که موساد پشت این سوء استفاده قرار دارد، این حرکت ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مقاومت لبنان اخراج سفیر سوئد از لبنان را به صورت رسمی و اجباری پیگیری خواهد کرد، از دیگر کشورهای اسلامی خواست سفیران سوئد را اخراج کنند.

سید حسن نصرالله همچنین جنایت یک گروه ضد اسلامی در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک را محکوم کرد و گفت: بیانیه های صادر شده از سوی دولت دانمارک برای محکومیت این هتک حرمت کافی نیست.

وی همچنین گفت: آمریکا در ماه های اخیر به صراحت سناریویی را در رابطه با گسترش همجنس گرایی در جهان اعلام کرده است. ایالات متحده به سفرای خود در کشورهای جهان اطلاع داد تا روی پروژه همجنس گرایی کار کنند.

سید حسن نصرالله با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پس از توهین به قرآن کریم در استکهلم گفت: دولت سوئد باید بیانات امام خامنه ای در محکومیت اهانت به قرآن به ویژه عبارت «کشوری که در حال جنگ با اسلام است» را به دقت بررسی کند.

وی با بیان اینکه لبنان هیچ آسیب کوچک و بزرگی را تحمل نخواهد کرد، افزود: از جوانان لبنانی می خواهم که دست به هیچ اقدام فردی نزنند تا راه را برای کسانی که می خواهند از آب تیره ماهی بگیرند باز کنند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: ما در نبردی هستیم که برای انفعال نیست، بلکه برای پیروزی است. پیروزی با گام های حساب شده، سنجیده و محکم به دست می آید.

شب گذشته گروه افراطی «ناسیونالیست های دانمارکی» یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ، پایتخت دانمارک به آتش کشیدند.

در پی این اقدام، منطقه سبز بغداد شب گذشته شاهد تجمعی برای حمله به سفارت دانمارک بود، اما نیروهای امنیتی از رسیدن معترضان به سفارت جلوگیری کردند.

چهارشنبه گذشته پلیس سوئد اعلام کرد که مجوز برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت عراق در استکهلم را صادر کرده است و سازمان دهنده تظاهرات قصد دارد «یک نسخه از قرآن» را بسوزاند.

پلیس سوئد تصریح کرد که «این مجوز بر اساس درخواست رسمی برای سوزاندن کتب مذهبی صادر نشده است و مبنای صدور این مجوز، برگزاری جلسه عمومی برای اظهار نظر مطابق با آزادی اجتماعات قانون اساسی بوده است».

سلوان مومیکا، مهاجر 37 ساله عراقی که در 10 ژوئیه از کشورش به سوئد گریخت، تظاهراتی را با اجازه پلیس سوئد در مسجد مرکزی استکهلم ترتیب داد و یک نسخه از قرآن کریم را پاره کرد و آن را به آتش کشید.

در پی آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم در سوئد؛ وزارت خارجه عراق سفیر سوئد در بغداد را احضار و اعتراض خود را اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.