افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

واکنش ریاض و قاهره به تصمیم سه کشور اروپایی درباره فلسطین – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 271474
واکنش ریاض و قاهره به تصمیم سه کشور اروپایی درباره فلسطین – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، وزارت خارجه عربستان و مصر به تصمیم سه کشور اروپایی دیگر برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین واکنش نشان دادند. وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: از این تصمیم مثبت اسپانیا، ایرلند و نروژ استقبال می کنیم. در این بیانیه آمده است: ما از سایر کشورها می […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، وزارت خارجه عربستان و مصر به تصمیم سه کشور اروپایی دیگر برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین واکنش نشان دادند.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: از این تصمیم مثبت اسپانیا، ایرلند و نروژ استقبال می کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما از سایر کشورها می خواهیم اقدامات مشابهی انجام دهند.

وزارت امور خارجه مصر نیز از تصمیم این سه کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد.

جاسم محمد البداوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس ضمن استقبال از تصمیم جدید چند کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد: از به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط اسپانیا، ایرلند و نروژ استقبال می کنیم. . این اقدام گامی کلیدی در جهت تحقق راه حل دو کشوری تلقی می شود.

این اقدام سه کشور اروپایی در حالی صورت می گیرد که چندین کشور اروپایی پیش از این اقدام مشابهی انجام داده بودند. تل آویو به شدت از اقدامات اروپایی ها عصبانی است.

پیش از این جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین واکنش نشان داد و از تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد.

این جنبش در بیانیه ای تاکید کرده بود: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس از تصمیم نروژ، ایرلند و اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال می کنیم و آن را گامی مهم در مسیر استقرار حق خود در این سرزمین و کشور می دانیم. تاسیس استقلال ما می دانیم که کشور فلسطین به پایتختی اورشلیم است. ما از کشورهای جهان می خواهیم که حقوق ملی و مشروع ملت فلسطین را به رسمیت بشناسند و از مبارزات این ملت در راه آزادی و استقلال و پایان اشغال سرزمینمان حمایت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=271474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.