افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

واکنش روسیه به همه پرسی پیشنهادی در کریمه

  • کد خبر : 369604
واکنش روسیه به همه پرسی پیشنهادی در کریمه

آفتاب نیوز: دیمیتری پسکوف روز جمعه در یک نشست خبری با اشاره به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در پی همه پرسی سال 2014 افزود: واگذاری خاک روسیه به دیگران نمی تواند موضوع بحث باشد. به گزارش خبرگزاری تاس، پیش از این رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان در نشستی در کیف، پایتخت اوکراین، […]

آفتاب نیوز:

دیمیتری پسکوف روز جمعه در یک نشست خبری با اشاره به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در پی همه پرسی سال 2014 افزود: واگذاری خاک روسیه به دیگران نمی تواند موضوع بحث باشد.

به گزارش خبرگزاری تاس، پیش از این رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان در نشستی در کیف، پایتخت اوکراین، پیشنهاد برگزاری دومین همه پرسی در شبه جزیره کریمه در دهه گذشته را مطرح کرد.

در واکنش به این اظهارات، ولادیمیر کنستانتینوف، رئیس پارلمان شبه جزیره کریمه، جدایی ناپذیری این منطقه از روسیه را برجسته کرد و به این دیپلمات پیشنهاد کرد که لهستان را در اختیار سازمان ملل قرار دهد.

بر اساس این گزارش، در تاریخ 25 اسفند 1392 برابر با 25 مارس 1392 همه پرسی پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه برگزار شد. بیش از 80 درصد از واجدین شرایط در همه پرسی شرکت کردند و به گفته روسیه، اکثریت قاطع آنها از اتحاد مجدد (96.7 درصد در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل) حمایت کردند.

دو روز بعد، در 18 مارس 2014، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، معاهده کریمه و سواستوپل را امضا کرد. در 21 مارس (1 آوریل 2014) این سند نیز به تصویب پارلمان روسیه رسید.

اوکراین از به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از روسیه خودداری کرده است.

سخنگوی کرملین در بخشی دیگر از این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اتفاقات اخیر لبنان گفت: انفجار پیجرها در این کشور مورد توجه سرویس های ویژه روسیه است و آنها در این زمینه کار خود را انجام خواهند داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسکو درباره رویدادهای لبنان با بازیگران منطقه گفتگو کرده است یا خیر، پاسخ داد: خیر، هنوز کاری انجام نشده است.

پسکوف همچنین درباره وضعیت کورسک به خبرنگاران گفت: کرملین اطمینان دارد که ارتش روسیه به وظایف خود عمل خواهد کرد و کنترل بر تمام مناطق منطقه کورسک بازگردانده خواهد شد. ما هیچ شکی در آن نداریم.

وی خاطرنشان کرد: این هدف چگونه و از چه طریق محقق خواهد شد، طبیعتا نمی توان برنامه های ارتش روسیه را به صورت عمومی اعلام کرد.

سخنگوی کرملین در عین حال تصریح کرد: وضعیت در مناطق کورسک که تحت کنترل شبه نظامیان اوکراینی است وضعیت اضطراری است.

حمله گسترده نیروهای مسلح اوکراین در منطقه مرزی کورسک در خاک روسیه در 6 اوت 2024 (16 اوت 1403) آغاز شد. متعاقباً در سطح فدرال (روسیه) در این منطقه حالت اضطراری اعلام شد و تخلیه ساکنان از مناطق مرزی به مناطق امن آغاز شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.