افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

واکنش رئال و بارسلونا به حکم قضایی یوفا در رابطه با سوپرلیگ – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 159000
واکنش رئال و بارسلونا به حکم قضایی یوفا در رابطه با سوپرلیگ – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، «سوپرلیگ اروپا» پروژه ای با هدایت «برند ریچارت» و حمایت بسیاری از مدیران باشگاه های اروپایی است که همچنان در رسانه های جهان خبرساز شده است. این پروژه با مخالفت جدی یوفا روبرو شده است زیرا اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برگزار کننده انحصاری مسابقات اروپایی است و این پروژه می تواند […]

به گزارش خبرنگار مهر، «سوپرلیگ اروپا» پروژه ای با هدایت «برند ریچارت» و حمایت بسیاری از مدیران باشگاه های اروپایی است که همچنان در رسانه های جهان خبرساز شده است. این پروژه با مخالفت جدی یوفا روبرو شده است زیرا اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برگزار کننده انحصاری مسابقات اروپایی است و این پروژه می تواند این انحصار یوفا را بشکند. این سازمان با برگزاری سوپرلیگ در سال 2021 مخالفت کرد و تیم های حاضر در این مسابقات را به شدت تهدید کرد.

رئال مادرید و بارسلونا باشگاه هایی بودند که این ایده را طراحی و دنبال کردند و سپس 10 باشگاه دیگر از این ایده استقبال کردند. اما با تهدید یوفا کنار رفتند و سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس در این پروژه ماندند. در ادامه با شکایت رئال مادرید و بارسلونا از یوفا و فیفا، حکم این پرونده به دیوان عالی اروپا رسید و امروز رای رسمی این دادگاه اعلام شد.

رای دیوان دادگستری اروپا

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا روز پنجشنبه تصمیم خود را در مورد پروژه سوپرلیگ اروپا اعلام کرد و یوفا و فیفا حق تحریم باشگاهی که به تورنمنت دیگری می پیوندد را ندارند و اجرای این طرح قانونی و جریمه ای برای آن است. این ناقض قوانین اتحادیه اروپا است.

این دادگاه در حکم خود اعلام کرد: قوانین فیفا و یوفا در خصوص مجوز برگزاری مسابقات فوتبال بین باشگاه ها مانند سوپرلیگ، ناقض قوانین اتحادیه است. تحریم باشگاه ها و بازیکنانی که در پروژه هایی مانند «سوپرلیگ» شرکت می کنند، غیرقانونی است.

بیانیه یوفا

پس از این حکم، یوفا در بیانیه ای واکنش نشان داد و گفت: این حکم به معنای تایید یا مجوز چیزی نیست که «سوپرلیگ» نامیده می شود. در عوض، این حکم نشان می دهد که در قوانین یوفا نقصی در اعطای مجوز وجود دارد و این یک جنبه فنی است که قبلاً در ژوئن وجود داشت. ۲۰۲۲ تایید شده.

یوفا در تعهد خود به حفظ هرم فوتبال اروپا و اطمینان از ادامه خدمت به منافع جامعه مصمم است. ما به طور جمعی مدل ورزش اروپا را با انجمن های ملی، لیگ ها، باشگاه ها، هواداران، بازیکنان، مربیان، موسسات اتحادیه اروپا، دولت ها و شرکا ادامه خواهیم داد.

ما مطمئن هستیم که هرم فوتبال اروپایی مبتنی بر همبستگی که هواداران و همه ذینفعان آن را الگوی بی‌نظیر خود اعلام کرده‌اند، توسط قوانین اروپایی و ملی از خطر اختلال در امان خواهد ماند.

واکنش باشگاه ها

باشگاه بارسلونا یکی از حامیان سرسخت پروژه سوپرلیگ با استقبال از این حکم دادگاه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: باشگاه بارسلونا با مخالفت خود با انحصار در دنیای فوتبال این حکم را می داند. ، راه را برای یک رقابت جدید فوتبال در سطح بالا هموار می کند.” در اروپا افتتاح می شود و من می خواهم یک گفتگو در مورد اینکه چه نوع رقابتی باید در آینده برگزار شود را پیشنهاد کنم. باشگاه بارسلونا از زمان تأسیس در سال 1899، باشگاهی پیشگام در دنیای ورزش بوده است که بر اساس حرفه چند ورزشی و جنبه اجتماعی آن، ارتقاء و حرفه ای سازی ساختارهای خود را در سطح ملی و بین المللی در مسابقات مردان و زنان مدیریت می کند. . . به همین دلیل، همانطور که در سال های اخیر دفاع کرده است، باشگاه معتقد است که پایداری فوتبال اروپا در میان مدت مستلزم ایجاد مفهومی مانند پروژه سوپرلیگ است.

این یک مدل رقابتی است که راه حل هایی را برای تقویم شلوغ و تعداد زیاد مسابقات تیم ملی ارائه می دهد که قوانین بازی جوانمردانه مالی را برای همه باشگاه ها در نظر می گیرد و بازیکنان و هواداران فوتبال محلی و بین المللی را در اولویت قرار می دهد.

باشگاه رئال مادرید که ایده سوپرلیگ را ارائه کرده بود، این تصمیم را جشن گرفت. رئیس این باشگاه، فلورنتینو پرز، در برابر رسانه ها برای حق آزادی باشگاه ها برای ایجاد مسابقات جدید صحبت کرد و اطمینان داد که این پنجشنبه، 21 دسامبر ۲۰۲۳ این یک نقطه عطف در تاریخ فوتبال است.

پرز در این رابطه گفت: از حکم دادگاه عالی اروپا به گرمی استقبال می کنیم. در روزهای آینده بررسی دقیق تری از دامنه این حکم خواهیم داشت که از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است. فوتبال اروپا هرگز انحصاری نخواهد بود و از امروز باشگاه ها بر سرنوشت آن مسلط خواهند شد. ما خود را قادر به ارتقای مسابقاتی که مد نظر داریم می دانیم. اروپای آزادی پیروز شده است. قانون، عقل و آزادی غالب شد. 70 سال پیش با ایجاد جام ملت های اروپا گام بزرگی برای فوتبال برداشتیم و امروز وظیفه داریم به فوتبال چیزی بدهیم که دوباره آن را بهبود بخشد. این پروژه برای همه آزاد خواهد بود و بودجه آن بر اساس روحیه ورزشکاری و احترام به بازی جوانمردانه تامین خواهد شد. مهمتر از همه، از بازیکنان محافظت می کند و طرفداران را در سراسر جهان هیجان زده می کند. هیچ کس نگفت پایان دادن به انحصار آسان خواهد بود. ما فرصت ایجاد حکمرانی شفاف را داریم که همزیستی با فناوری های جدید باشد. ما در آغاز دوران جدیدی هستیم، می‌توانیم با آزادی کامل و بدون تهدید و با هدف نوآوری و ارتقای فوتبال کار کنیم. از امروز، بالاخره حال و آینده در دست باشگاه ها و هواداران است. این است.سرنوشت ما از آن ماست و مسئولیت بزرگی بر عهده ماست. تاریخ فوتبال به امروز و قبل از امروز تقسیم خواهد شد. این یک روز بزرگ در تاریخ فوتبال است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=159000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.