باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی به مناسبت پانزدهمین سالگرد تصدی ریاست جمهوری آمریکا در محل نشست موسوم به “اجلاس دموکراسی اوباما” که با حضور رئیس جمهور آمریکا برگزار شد. گروه های فعال و رهبران تجاری به موضوع جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی در آمریکا پرداختند و جهان شکاف بزرگی ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فاکس 32، اوباما در این سخنرانی از آنچه «امنیت واقعی برای اسرائیل» خواند، حمایت کرد و اظهار داشت: «همه این رویدادها در شرایطی رخ می دهد که چندین دهه در دستیابی به صلح پایدار چه برای اسرائیلی ها و چه برای اسرائیلی ها شکست خورده است. ” فلسطینی ها… می گوید: صلحی مبتنی بر امنیت واقعی برای اسرائیل، به رسمیت شناختن حق موجودیت آن، صلحی مبتنی بر پایان دادن به اشغالگری و ایجاد یک کشور پایدار و حق تعیین سرنوشت برای فلسطینیان. مردم”.

این اظهارات رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی مطرح می شود که ارتش رژیم صهیونیستی که در جریان عملیات «طوفان الاقصی» در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست خورده بود، برای جبران این شکست شرم آور به غیرنظامیان بی گناه در نوار غزه حمله می کند. که با بستن منابع آب و برق و بسته شدن تمامی معابر، فاجعه ای در این جاده شکل گرفته است.

همزمان، عملیات «طوفان الاقصی» وارد بیست و نهمین روز خود شده است که اشغالگران با تشدید بمباران تمام مناطق نوار غزه، دستور تخلیه بیمارستان ها را پس از درخواست تخلیه مناطق شمالی نوار غزه صادر کردند. . نوار غزه. اقدامی که یک فاجعه انسانی و بهداشتی در غزه ایجاد می کند و بخش بهداشت فلسطین نمی تواند آن را تحمل کند.

موضع جدید اوباما در قبال جنگ حماس و رژیم صهیونیستی