افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

واکنش تهدید آمیز آمریکا به خبر ارسال سلاح و موشک ایران به روسیه

  • کد خبر : 211737
واکنش تهدید آمیز آمریکا به خبر ارسال سلاح و موشک ایران به روسیه

در پی انتشار اطلاعاتی از سوی خبرگزاری رویترز مبنی بر ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه، دولت جو بایدن هشدار داد که در صورت تایید این موضوع، تهران با واکنش “سریع و شدید” جامعه جهانی مواجه خواهد شد. جان کربی سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید در نشست مجازی با خبرنگاران گفت که واشنگتن هنوز […]

در پی انتشار اطلاعاتی از سوی خبرگزاری رویترز مبنی بر ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه، دولت جو بایدن هشدار داد که در صورت تایید این موضوع، تهران با واکنش “سریع و شدید” جامعه جهانی مواجه خواهد شد.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید در نشست مجازی با خبرنگاران گفت که واشنگتن هنوز نمی تواند تایید کند که ایران موشک های بالستیک به روسیه داده است.

رویترز روز چهارشنبه در گزارشی اختصاصی به نقل از شش منبع آگاه نوشت: ایران تعداد زیادی موشک بالستیک زمین به زمین در اختیار روسیه قرار داده است، اتفاقی که حاکی از تعمیق همکاری های نظامی بین دو کشور است. تحریم ها.

کربی تصریح کرد: ایرانی ها در این گزارش مطبوعاتی به صراحت می گویند که قصد دارند موشک های بالستیک به روسیه بفرستند و ما دلیلی نداریم که این کار را انجام ندهند.

وی افزود: ما به نوبه خود این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح کردیم و تحریم ها علیه ایران را تشدید خواهیم کرد و همچنین گزینه های دیگر را با متحدان و شرکای خود در اروپا یا جاهای دیگر بررسی خواهیم کرد.

رویترز به نقل از سه منبع ایرانی نوشت: جمهوری اسلامی حدود 400 موشک به روسیه تحویل داده است که بیشتر آنها از خانواده موشک های کوتاه برد فاتح-110 از جمله ذوالفقار است. این نوع موشک قادر است اهدافی را در فاصله 300 تا 700 کیلومتری مورد حمله قرار دهد.

بر اساس این گزارش، بر اساس قراردادی که در پایان سال گذشته بین مقامات نظامی و امنیتی ایران و روسیه امضا شد، ارسال این موشک ها از اوایل دی ماه آغاز شد.

با این حال، اوکراین می گوید هنوز هیچ اطلاعات رسمی درباره ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه دریافت نکرده است. کی‌یف پیش از این ایران را متهم کرده بود که پهپادهای تهاجمی را برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار داده است.

جان کربی در ادامه بیانیه روز پنجشنبه خود و تکرار این اتهام، گفت: در پاسخ به ادامه حمایت ایران از جنگ وحشیانه روسیه، در روزهای آینده تحریم ها علیه تهران را تشدید خواهیم کرد و اگر ایران به روسیه موشک بالستیک بفروشد، این کار خواهد شد. . آماده انجام اقدامات بیشتر است.”

محدودیت‌های شورای امنیت سازمان ملل بر صادرات موشک‌ها، پهپادها و سایر فناوری‌های نظامی ایران در اکتبر 2023 پایان یافت. با این حال، ایالات متحده و اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند که تحریم‌ها علیه برنامه موشکی ایران را حفظ خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=211737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.