افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

واکنش ایران به ادعای فروش موشک های بالستیک به روسیه

  • کد خبر : 212253
واکنش ایران به ادعای فروش موشک های بالستیک به روسیه

به گزارش رکنا؛ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل به وقت محلی روز جمعه: «اگرچه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک‌های بالستیک وجود ندارد، اما ایران اخلاقاً موظف است برای جلوگیری از دامن زدن به جنگ، از معاملات تسلیحاتی خودداری کند تا از دامن زدن به جنگ جلوگیری کند.» قوانین بین المللی و منشور سازمان […]

به گزارش رکنا؛ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل به وقت محلی روز جمعه: «اگرچه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک‌های بالستیک وجود ندارد، اما ایران اخلاقاً موظف است برای جلوگیری از دامن زدن به جنگ، از معاملات تسلیحاتی خودداری کند تا از دامن زدن به جنگ جلوگیری کند.» قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد».

اوایل این هفته، خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی اعلام کرد که ایران تعداد زیادی موشک بالستیک قدرتمند زمین به زمین در اختیار روسیه قرار داده است که باعث تعمیق همکاری نظامی بین دو کشور تحت تحریم های آمریکا شده است. هنوز تایید نشده است که ایران موشک های بالستیک را به روسیه منتقل کرده است.

جان کربی، سخنگوی و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: در واکنش به ادامه حمایت ایران از جنگ وحشیانه روسیه، در روزهای آینده و در صورت فروش موشک توسط ایران، تحریم های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهیم کرد. به روسیه، ما آماده هستیم تا بیشتر پیش برویم.”

کربی گفت: ایران رایگان به روسیه کمک نمی‌کند، روسیه در ازای کمک‌های ایران پیشنهاد همکاری دفاعی بی‌سابقه‌ای به تهران داده است، بنابراین در مجموع ایران به دنبال میلیاردها دلار تجهیزات نظامی از روسیه است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در 14 ژانویه به خبرنگاران گفت: نیروهای روسیه در 30 دسامبر 2023 و 2 ژانویه 2024 موشک های بالستیک کره شمالی را به سمت اوکراین شلیک کردند و ایالات متحده این موضوع را با شورای امنیت سازمان ملل متحد در میان گذاشت. شورا قطع خواهد شد

جو بایدن، سخنگوی دولت آمریکا در ادامه نگرانی های آمریکا از همکاری ایران و روسیه پس از ماجراجویی پهپادها، تقاضا برای موشک های بالستیک کوتاه برد در سال جدید (2024) را افزایش داد، اما در عین حال گفت: ما در حال حاضر معتقدیم که ایران برد موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد دارد.» برد آن‌ها را به روسیه پیشنهاد نکرده است، اما مذاکره‌کنندگان روسی بر او فشار می‌آورند.

کربی تصریح کرد: بنا بر گزارش ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سپتامبر 2023 میزبان سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه بود که موشک های بالستیک کوتاه برد خود از جمله ابابیل و سایر سامانه های موشکی خود را به نمایش گذاشت. این اولین نمایش عمومی موشک بالستیک ایران برای یک مقام ارشد روسیه از سال 2022 است.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه تصریح کرد: ما معتقدیم روسیه به دنبال خرید موشک از ایران است.

مهمات نیروهای اوکراینی برای مبارزه با نیروهای روسی تمام می شود و بودجه اضافی برای کیف در کنگره آمریکا متوقف شده است. ایالات متحده و متحدان غربی آن می گویند که مسکو برای استفاده از تسلیحات در اوکراین به ایران و کره شمالی روی آورده است. در حالی که روسیه نیز به میزان قابل توجهی تولید تسلیحات داخلی خود را افزایش داده است. اتهامی که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها آن را رد کرده اند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای به مناسبت دومین سالگرد جنگ روسیه علیه اوکراین از اعمال بیش از 500 تحریم جدید علیه مسکو و تکرار ادعاهای ضدایرانی درباره جنگ روسیه علیه اوکراین خبر داد و گفت: دو سال از این جنگ می گذرد، اما مردم اوکراین با شجاعت فراوان به مبارزه ادامه می دهند. مهمات آنها در حال تمام شدن است. اوکراین برای مقابله با حملات بی امان روسیه به کمک نظامی بیشتری از ایالات متحده نیاز دارد که با کمک های تسلیحاتی و مهمات ایران و کره شمالی امکان پذیر شده است. چرا مجلس نمایندگان باید قبل از اینکه دیر شود لایحه الحاقی امنیت ملی را تصویب کند.

منبع: همشهری آنلاین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=212253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.