افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

واکنش افشاریان به درخواست پرسپولیس: از فیفا اجازه ضبط گفتگوی داور با اتاق VAR را نداشتیم! – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 153826
واکنش افشاریان به درخواست پرسپولیس: از فیفا اجازه ضبط گفتگوی داور با اتاق VAR را نداشتیم!  – پرسپولیس نیوز

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به درخواست پرسپولیس برای انتشار گفتگوی موعود فنادی فر و داور VAR دربی 102 واکنش نشان داد. خداداد افشاریان درباره شکایت باشگاه پرسپولیس از او به خاطر فیلم منتشر شده در حین گلزنی استقلال در دربی 102 از جایگاه ویزا گفت: نمی دانم چرا این شکایت مطرح شد اما چیزی […]

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به درخواست پرسپولیس برای انتشار گفتگوی موعود فنادی فر و داور VAR دربی 102 واکنش نشان داد.

خداداد افشاریان درباره شکایت باشگاه پرسپولیس از او به خاطر فیلم منتشر شده در حین گلزنی استقلال در دربی 102 از جایگاه ویزا گفت: نمی دانم چرا این شکایت مطرح شد اما چیزی که واقعا من را به عنوان رئیس کمیته داوران خسته کرد این است که این: صحبت هایی وجود دارد که می تواند بدون رضایت خدا باشد و من را بسیار آزار می دهد.

و افزود: شاید من تنها کسی بودم که به غیر از داوری در ورزشگاه به هیچ چیز دیگری فکر نمی کردم. من در ردیف دوم سکوها نشسته بودم اما وقتی معاذ فنادی فر به عنوان داور زیر من می خواست به کنار زمین برود و VAR را نگاه کند، ندیدم او و نفراتش چه می کنند. برای همین نزدیک شدم تا رفتارش را ببینم. در آن صحنه اصلاً نفهمیدم آن شخصی که روی شانه من پرید کی بود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد: نمی دانم آن فرد کی بوده و چه اتفاقی افتاده است. این من را شگفت زده می کند. حتی اون موقع هم نفهمیدم کیه

افشاریان در خصوص اظهار نظر حسین بادامکی، قائم مقام باشگاه پرسپولیس مبنی بر پریدن نزدیکانش روی دوش او، گفت: بادامکی بازیکن بسیار بزرگ و با شخصیتی است. اهل مشهد و شهر امام رئوفان است. شما باید چیزی بگویید که خدا راضی باشد. من اصلاً آن شخص را نمی شناسم. از نظر اخلاقی، شرعی و منطقی این فرد به من نزدیک است. حتی اگر نزدیک باشد، گناه من چیست که از پشت بر روی شانه من می پرد؟

وی ادامه داد: نمی‌خواهم گناه کسی را پاک کنم، اما گمان می‌کنم آن فرد می‌توانست با فردی که فیلم را گرفته هماهنگ کند. از قضا غرفه وی آی پی روز گذشته بسیار پر بود و از استقلال و پرسپولیس زیاد بود. در این مدتی که من رئیس کمیته داوران هستم، پرسپولیس 2 یا 3 بار برد. من تا دیروز پرسپولیسی بودم و حتی دیروز که به زمین رفتم عده ای این لقب را به من دادند و گفتند افشاریان پرسپولیسی است اما از دیشب استقلالی شدم!

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به این حرف ها نمی دانم طرفدار چند و کدام تیم هستم اما فقط طرفدار تیم داوری هستم. بعد از پرش آن شخص با فردی صحبت کردم که اصلا فوتبالیست نبود و به هیچ رنگی علاقه نداشت. یک داور بود که در مورد ضربات پنالتی با او صحبت نکردم، پس لطفاً اجازه ندهید در مورد آن صحبت کنم.

افشاریان در پاسخ به این سوال که چه امتیازی به داور این مسابقه می دهد، توضیح داد: من 20 تا از VAR تشکر می کنم. فدراسیون فوتبال، کمیته داوران، وزارت ورزش، دولت و سایر نهادها می خواستند این سیستم در بازی باشد و ما تا جایی که می توانستیم تلاش کردیم. با معرفی VAR اتفاق خوبی افتاد و به برقراری عدالت در مسابقه کمک کرد. تیم داوری نیز بسیار موفق بود. شاید اشتباهاتی بوده که قابل بحث و بررسی باشد.

وی در خصوص اینکه آیا به خطاهای صحنه امید حمیدی فر اشاره می کند، پاسخ داد: اجازه ندهید در مورد صحنه ها صحبت کنم چون بازی ناظر دارد و هنوز امتیاز داور به من نرسیده است. این مسابقه تمام شد اما هیچکس به متن فوتبال توجهی نکرد و حتی از تکنیک هم صحبتی نکرد. مشکل این است که همه فوتبال ما تبدیل به یک موضوع حاشیه ای شده است اما باید بگذاریم مردم از فوتبال لذت ببرند.

با توجه به اینکه اگر داور متقاعد می شد خطای حمیدی فر روی زاهدی مستحق دریافت کارت زرد دوم است، رئیس کمیته داوران می توانست به VAR روی آورد. جریمه ها، می توانید برای کمک به VAR مراجعه کنید. در آن صحنه کمک داور ویدیویی ما هیچ ابایی از نشان ندادن کارت قرمز نداشت و نظرش این بود که داور باید کارت زرد نشان دهد. به همین دلیل نتوانست وارد شود. VAR در صحنه ای که منجر به کارت زرد می شود، حتی اگر اخطار دوم باشد، اصلا دخالت نمی کند. این یک موضوع پروتکلی است. کمک داور ویدیویی معتقد بود که این بازی به معنای کارت قرمز مستقیم نیست.

افشاریان در خصوص درخواست بادامکی و باشگاه پرسپولیس برای انتشار گفتگوی تصویری داور و کمک داور در صحنه اعلام پنالتی به سود استقلال، گفت: صحبت با VAR و تیم داوری حاضر در ورزشگاه دز. کاملا محرمانه هستند حتی اتفاقاتی که در اتاق کمک داور ویدیویی می افتد قابل پخش نیست. فقط گاهی اوقات خود فیفا مکالمات داوران را ضبط می کند و برای اهداف آموزشی استفاده می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در فوتبال جهان مانند بازی لیورپول که زیر نظر فدراسیون فوتبال انگلیس برگزار شد، صحبت هایی بین داور و اتاق VAR پخش می شود یا خیر، توضیح داد: موضع رسمی کمیته داوران را در خصوص این موضوع گفتم. VAR. هیچ ضبطی وجود ندارد که بخواهیم منتشر کنیم.

رئیس کمیته داوران در گفتگو با برنامه Noches de Fútbol گفت: شما از من پرسیدید و من پاسخ دادم. سخنرانی رسمی کمیته داوران را گفتم. باز هم ما مکالمات را ضبط نمی کنیم. برای این کار باید از فیفا مجوز بگیریم. برای ضبط مکالمات باید از فیفا مجوز داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153826

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.