افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

واکنش آمریکا به برگزاری یک نشست مهم در تهران

  • کد خبر : 110166
واکنش آمریکا به برگزاری یک نشست مهم در تهران

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی نشست گروه همکاری قفقاز در چارچوب 3+3 (روسیه، ایران و ترکیه-آذربایجان، گرجستان و ارمنستان) در سطح وزرای امور خارجه در تهران برگزار شد. در یک کنفرانس مطبوعاتی که توضیحات آن در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به اینکه نظرش در مورد برگزاری […]

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی نشست گروه همکاری قفقاز در چارچوب 3+3 (روسیه، ایران و ترکیه-آذربایجان، گرجستان و ارمنستان) در سطح وزرای امور خارجه در تهران برگزار شد. در یک کنفرانس مطبوعاتی که توضیحات آن در سایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به اینکه نظرش در مورد برگزاری این نشست که با حضور ترکیه و روسیه برگزار شد و موضوع درگیری در آن تهران چیست. بین آذربایجان و ارمنستان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گفت: در مورد بخش ارمنستان و آذربایجان، باید بگویم که ما از هرگونه تعاملی که با حسن نیت انجام شود و به صلح و ثبات مردم این کشور کمک کند، استقبال می کنیم. قفقاز جنوبی، صرف نظر از اینکه این مذاکرات در کجا انجام می شود یا چه کسی آنها را سازماندهی می کند. ما این کار را انجام می دهیم.

میلر ادامه داد: اما با در نظر گرفتن این موضوع، ما از موقعیت جغرافیایی حساس قفقاز جنوبی با توجه به موقعیت ایران و روسیه آگاه هستیم، اما این کشورها را شرکای قابل اعتمادی نمی‌دانیم که قادر به درک این موضوع باشند. وضعیت. امور

واکنش میلر پس از آن صورت می گیرد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری خود پس از نشست 3+3 در محور قفقاز جنوبی، این نشست را حاوی این پیام دانست که جمهوری اسلامی ایران در امور منطقه از فعالیت فعال برخوردار است. وی ادامه داد: در اجلاس امروز بر اهمیت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز از جنوب تاکید می کنیم. در بیانیه پایانی اجلاس نیز بر این موضوعات تاکید شد و امیدواریم در آینده شاهد استفاده از زور و جنگ در قفقاز نباشیم و پس از ترکیه که اجلاس بعدی در آن برگزار می شود، جلساتی با این فرمت برگزار شود. در باکو و ایروان ادامه خواهد داشت.

نشست همکاری در قفقاز، اول نوامبر در تهران

امیر عبداللهیان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه فرمت 3+3 سازوکاری منطقه ای برای حل بحران و مشکلات منطقه قفقاز جنوبی است، گفت: کشورهای منطقه صلاحیت لازم برای حل مناقشات منطقه ای و تهران را دارند. ملاقات. او همچنین پیامی قوی در این ارتباط ارسال کرد که به جهان ارسال شد.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در حاشیه این دیدار فرصتی برای گفت و گوی وزرای امور خارجه دو کشور فراهم شد، ادامه داد: این دیدار بستری را فراهم کرد که امیدواریم در چارچوب آن شاهد برقراری صلح و آرامش باشیم. هر چه زودتر امنیت پایدار در کشور برقرار شود. بیایید قفقاز جنوبی باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که آیا حملات انصارالله یمن علیه مواضع رژیم صهیونیستی توسط ایران هدایت یا تسهیل شده است، گفت: انصارالله یمن یکی از این حملات است. شبه نظامیان مورد حمایت ایران در منطقه: نمی خواهم در مورد ارزیابی جایی که ممکن است هدف قرار بگیرند صحبت کنم. ارزیابی در این زمینه را به پنتاگون واگذار می کنم. من فقط می گویم که ما نگران افزایش حملات نیروهای نیابتی ایران در منطقه هستیم، خواه آنها منافع آمریکا را هدف قرار دهند یا سایر منافع را در منطقه. ما ایران را مسئول این حملات می دانیم. وزیر امور خارجه دیروز در مصاحبه ای اعلام کرد که در حال آماده شدن برای این موضوع هستیم و در صورت نیاز پاسخ خواهیم داد.

میلر در پاسخ به اینکه آیا به نظر او ایران این حملات را هدایت می کند، توضیح داد: من نگفتم آنها کارگردانی می کنند. اینها چه رهبری کنند چه نباشند، اینها شبه نظامیانی هستند که مورد حمایت آنها (ایران) بوده و مسئول آن هستند.

شب گذشته، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز مدعی شد که ایران “فعالانه” حملات شبه نظامیان علیه نیروهای آمریکایی در منطقه را تسهیل می کند.

در همین حال، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران اخیراً در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد که «جمهوری اسلامی ایران هرگز از جنگ استقبال نکرده است.» تلاش ما بر احقاق حقوق فلسطینیان است نه گسترش جنگ. تلاش های زیادی در منطقه انجام می شود تا دامنه جنگ گسترش نیابد.»

این در حالی است که ایران پیش از این هشدار داده بود که در صورت ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، احتمال گسترش جنگ با خشم نیروهای مسلمان و دیگر نیروهای جنبش مقاومت وجود خواهد داشت.

آمریکا از نشست گروه همکاری قفقاز در تهران استقبال کرد

انصارالله یمن

پاسخ میلر به این سوال پس از آن بود که «عبدالعزیز بن حبتور» نخست وزیر دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعا) یکشنبه گذشته اعلام کرد صنعا از تمام اختیارات خود استفاده خواهد کرد. و امکانات پاسخگویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه نقش داشته و خواهد داشت.

بن حبتور افزود: در صورت ادامه تجاوزات به غزه، کشتی های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ مورد حمله قرار می گیرند.

سید عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن بارها تاکید کرده است که مردم یمن حاضر به حمایت از مردم فلسطین هستند و برای حمایت از آنها هر کاری که ممکن است انجام می دهند.

همچنین اخیراً «محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به آمریکا هشدار داده است که مداخله مستقیم در تجاوز و حمله به ملت فلسطین به معنای تبدیل این حمله به یک جنگ منطقه‌ای است.

حبطور در پایان با تاکید بر اعلام واشنگتن مبنی بر رهگیری موشک ها و پهپادها در یمن تصریح کرد: آمریکایی ها برخی از موشک ها و پهپادهایی را که به سمت سرزمین های اشغالی پرتاب شده بود رهگیری و منهدم کردند، اما بخشی دیگر از آن پهپادها و موشک ها به اهداف شما اصابت کرد. رسید.

یک مقام نظامی آمریکا به سی ان ان گفت که ناو یو اس اس کارنی چهار موشک کروز و 15 پهپاد را در سواحل یمن رهگیری کرد.

این در حالی است که رسانه های عبری امروز در سایه نگرانی ها از گشودن جبهه های جدید علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مسئولان این رژیم پیش بینی می کنند در پاسخ به حملات این رژیم، موشک هایی از یمن و عراق به سمت سرزمین های اشغالی شلیک شود. در نوار غزه

حزب الله لبنان نیز حملاتی را علیه پایگاه های رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی انجام داده است که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان رژیم صهیونیستی و انهدام تجهیزات نظامی آنها شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.