افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
8

واکسن‌های کووید از سال 2020 جان بیش از 3 میلیون آمریکایی را نجات داده است

  • کد خبر : 6131
واکسن‌های کووید از سال 2020 جان بیش از 3 میلیون آمریکایی را نجات داده است

13 دسامبر 2022 – واکسیناسیون کووید-19 از 3.2 میلیون مرگ و 18.5 میلیون بستری شدن در بیمارستان در ایالات متحده از دسامبر 2020 تا نوامبر 2022 جلوگیری کرد.بر اساس یک گزارش جدید سه شنبه از صندوق مشترک المنافع و دانشکده بهداشت عمومی ییل. این گزارش که از مدل سازی کامپیوتری تهیه شده است، در حالی […]


13 دسامبر 2022 – واکسیناسیون کووید-19 از 3.2 میلیون مرگ و 18.5 میلیون بستری شدن در بیمارستان در ایالات متحده از دسامبر 2020 تا نوامبر 2022 جلوگیری کرد.بر اساس یک گزارش جدید سه شنبه از صندوق مشترک المنافع و دانشکده بهداشت عمومی ییل.

این گزارش که از مدل سازی کامپیوتری تهیه شده است، در حالی ارائه می شود که ایالات متحده به دومین سالگرد این دوره نزدیک می شود مدیریت اولین کووید واکسن در کشور برای پرستاری از ساندرا لیندسی در 14 دسامبر 2020.

طبق گزارش تیمی به سرپرستی میگان سی. فیتزپاتریک، دکترا، با مرکز توسعه واکسن و سلامت جهانی در دانشگاه مریلند، صرفه‌جویی در هزینه‌های جلوگیری شده از هزینه‌های پزشکی تا 1.15 تریلیون دلار صرفه‌جویی در سیستم بهداشتی ایالات متحده می‌شود. بالتیمور

نویسندگان می نویسند: “بدون واکسیناسیون، نزدیک به 120 میلیون عفونت COVID-19 بیشتر می شد.”

بر اساس این گزارش، در 2 سال، ایالات متحده بیش از 655 میلیون دوز تجویز کرده است و 80 درصد از جمعیت حداقل یک دوز دریافت کرده اند.

موارد کمتر، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر

بر اساس داده های مطالعه، از 12 دسامبر 2020، 82 میلیون عفونت، 4.8 میلیون بستری شدن در بیمارستان و 798000 مرگ ناشی از COVID-19 در ایالات متحده گزارش شده است.

مدل سازی نشان می دهد که بدون واکسیناسیون، ایالات متحده 1.5 برابر بیشتر عفونت، 3.8 برابر بیشتر بستری شدن در بیمارستان و 4.1 برابر بیشتر مرگ و میر داشته است.

همه انواع به حساب می آیند

این تحقیق الگوهای پنج نوع را در نظر گرفت که هر کدام حداقل 3 درصد موارد را در ایالات متحده شامل آیوتا، آلفا، گاما، دلتا و اومیکرون، علاوه بر سویه اصلی SARS-CoV-2، تشکیل می‌دهند.

نویسندگان می نویسند: “ما تاثیر گسترش واکسن را با شبیه سازی مسیر همه گیری تحت سناریوی خلاف واقع بدون واکسیناسیون ارزیابی کردیم.”

Syra Madad، DHSc، مدیر ارشد برنامه پاتوژن های ویژه در سراسر سیستم در بهداشت و بیمارستان های نیویورک می گوید: «این گزارش این واقعیت اساسی و مهم را نشان می دهد که واکسن ها جان انسان ها را نجات می دهند.

او می گوید این مطالعه، و یک مطالعه در ماه گذشته در جاماشبکه باز با نگاهی به کمپین واکسن کووید-19 شهر نیویورک و بازگشت سرمایه آن، این کمپین ها را نشان می دهد که «تعداد عفونت ها و میزان مرگ و میر را کاهش می دهد، نرخ بستری شدن را کاهش می دهد، هزینه های مراقبت های بهداشتی را کاهش می دهد، و منافع اقتصادی گسترده تری مانند حفظ سلامتی و بیشتر فراهم می کند. نیروی کار مولد.»

گزارش نیویورک ماه گذشته نشان داد که هر 1 دلار سرمایه گذاری در واکسیناسیون باعث صرفه جویی 10.19 دلاری در هزینه های مستقیم و غیرمستقیم می شود که بدون واکسن متحمل می شد.

دکتر تیموتی بروور، استاد پزشکی و اپیدمیولوژی در UCLA، می‌گوید که محدوده تخمین‌های پس‌انداز نسبتاً محدود است و این باعث می‌شود آنها قابل اعتمادتر باشند.

او می‌گوید که پیش‌بینی‌ها مطابق با یافته‌های اخیر در مورد محافظت بالای مداوم تقویت‌کننده‌های دوم در برابر بستری شدن در بیمارستان و مرگ (در مقایسه با تقویت‌کننده‌های اول) است. مطالعه CDC بیش از 9500 ساکن خانه سالمندان.

بروئر می‌گوید: «من فکر می‌کنم آنها احتمالاً اعداد بسیار معقولی هستند.

او می‌گوید مهم است که معیار موفقیت واکسن‌ها بر روی پیشگیری از بستری شدن و مرگ در بیمارستان، هدف اصلی واکسن‌ها، و نه بر روی عفونت‌های جدید متمرکز باشد.

اعداد ممکن است پس انداز را دست کم بگیرند

یکی از نویسندگان، آلیسون گالوانی، دکترا، مدیر مؤسس مرکز ییل برای مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل بیماری‌های عفونی، می‌گوید این مدل فقط به عفونت حاد نگاه می کند و ممکن است سود کلی را دست کم بگیرد.

به‌عنوان مثال، عفونت‌های کمتر به معنای موارد کمتر و هزینه‌های همراه با کووید طولانی است.

گالوانی گفت: اگرچه این مطالعه در ایالات متحده انجام شده است، اما صرفه جویی و پیشگیری از عفونت ممکن است الهام بخش کشورهای دیگر باشد که با تلاش های پوشش واکسن مبارزه می کنند و سازمان هایی که واکسن را در کشورهای کم منابع توزیع می کنند.

دکتر ویلیام شافنر، متخصص بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در نشویل، می‌گوید: «اعداد از نظر اندازه قابل توجه هستند».

او می‌گوید: «این گزارشی است که به مردم آمریکا برمی‌گردد و می‌گوید: «ما از شما خواستیم که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید، و شما از طریق پول مالیات خود این کار را انجام دادید. می دانید، واکسن ها واقعا کار می کنند. بسیاری از اعضای خانواده‌تان، همسایگان‌تان، دوستانتان امروز با شما هستند و می‌توانند تعطیلات را جشن بگیرند، زیرا واکسینه شده‌اند.»

نمایش منابع

منابع:

Syra Madad، MD، مدیر ارشد، برنامه پاتوژن های ویژه در سراسر سیستم، در بهداشت و بیمارستان های شهر نیویورک.

شبکه JAMA باز است: “بازده سرمایه گذاری کمپین واکسیناسیون COVID-19 در شهر نیویورک.”

تیموتی بروور، دکتر، استاد پزشکی، بخش بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دیوید گفن، UCLA، استاد اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت عمومی فیلدینگ UCLA.

CDC: “اثربخشی دومین دوز تقویت کننده واکسن کووید-19 در برابر عفونت، بستری شدن در بیمارستان یا مرگ در میان ساکنان خانه سالمندان – 19 ایالت، 29 مارس تا 25 ژوئیه 2022.”

صندوق مشترک المنافع: “دو سال واکسن های کووید-19 ایالات متحده از بستری شدن و مرگ میلیون ها نفر در بیمارستان جلوگیری کرده است.”

© 2022 WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=6131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.