افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

واژگونی و آتش سوزی تانکر سوخت در اتوبان میمه – تهران + فیلم

  • کد خبر : 401419
واژگونی و آتش سوزی تانکر سوخت در اتوبان میمه – تهران + فیلم

به گزارش رکنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگویی گفت: تصادف. واژگون شدن و آتش ساعت 18 و 45 دقیقه یک دستگاه تانکر حامل سوخت نفتا در محور میمه – دلیجان در منطقه گرگچی از عسلویه به سمت اراک گزارش شد. وی افزود: آتش نشانان شهرداری های میمه، وزوان و لیبید بلافاصله به […]

به گزارش رکنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت وگویی گفت: تصادف. واژگون شدن و آتش ساعت 18 و 45 دقیقه یک دستگاه تانکر حامل سوخت نفتا در محور میمه – دلیجان در منطقه گرگچی از عسلویه به سمت اراک گزارش شد. وی افزود: آتش نشانان شهرداری های میمه، وزوان و لیبید بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند. ، و آتش سوزی کامیون تانکر و جریان سوخت در حاشیه جاده را خاموش کرد، فروشنده شیشه ادامه داد: 4 تیم عملیاتی از پایگاه های امداد جاده ای اورژانس و هلال احمر و راننده مصدوم به محل حادثه منتقل شدند . مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، مراکز درمانی بیان کرد: تیم های راهداری، اداره راه با پشتیبانی ماشین آلات سنگین و جرثقیل ها تانکر را به حاشیه جاده منتقل کردند، ایمن سازی و پاکسازی محل حادثه و ترافیک را انجام دادند. پلیس تیم برای بررسی و کنترل ترافیک در محل حاضر شد. وی گفت: بر اثر این حادثه ترافیک در محور ایجاد شد و تردد به مدت چند ساعت به کندی انجام شد که با تلاش مدیریت بحران شهرستان بازگشایی و ایمن سازی شد. ماموران، مقامات بزرگراه، پلیس و اورژانس و ترافیک هم اکنون به روال عادی جریان دارد. این فروشنده شیشه خاطرنشان کرد: علت وقوع این حادثه از سوی پلیس در دست بررسی است.

وقوع 12 حادثه واژگونی و تصادف ناوگان حمل و نقل سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 12 حادثه واژگونی و تصادف ناوگان حمل سوخت و مواد خطرناک در محورهای بزرگراهی استان به دلیل عدم اقدامات به موقع رخ داده است. ناقلین با اعزام اکیپ های فنی برای کنترل حوادث، موجب آسیب به محیط زیست، مسدود شدن محورها و ایجاد ترافیک و به خطر افتادن عبور و مرور خودروها شدند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر حمل و نقل مواد خطرناک توسط تمامی شرکت‌های حمل‌ونقل اعم از شرکت‌ها، مؤسسات حمل‌ونقل، سازمان‌ها، کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی، شرکت‌های نفت و گاز و پالایشگاه‌ها در سراسر کشور افزود: نظارت مستمر بر جاده‌ها. شرکت های حمل و نقل و پالایش و پلیس راهنمایی و رانندگی و بزرگراه در کنترل امنیت محموله ها و. بررسی داشتن مدارک و مجوزهای معتبر برای انجام هرگونه حمل و نقل جاده ای مواد قابل احتراق و خطرناک و قابل اشتعال از نقطه ای به نقطه دیگر از طریق آموزش ایمنی راه با رانندگان امری ضروری است.

این خودرو مجهز به تجهیزات اطفای حریق است.

وی ادامه داد: مواد خطرناک شامل موادی هستند که ذاتا برای سلامت یا سلامت انسان، حیوانات و محیط زیست خطرناک هستند، از جمله مواد قابل اشتعال، گازهای تحت فشار غیر مایع، مایعات و جامدات قابل اشتعال، پراکسیدهای آلی، محصولات سمی و اسیدها. همراه داشتن وسیله نقلیه حامل مواد خطرناک الزامی است این فروشنده شیشه با تاکید بر اینکه خودروهایی که مواد خطرناک را حمل می کنند فقط در طول روز می توانند در جاده ها تردد کنند، ادامه داد: باید قبل از پایان ساعت در پارکینگ مربوطه توقف کنند. روز و تا اول روز بعد از حرکت خودداری کنید. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: متصدی حمل و نقل باید نقشه مسیری را که خودروی حمل کننده مواد خطرناک طی می کند، از راهداری دریافت کند. در اولویت قرار دادن جاده‌های خارج از شهر، کمربندی‌های شهری و عبوری از نقاط کم‌جمعیت راننده اعلام شود و راننده موظف است در مسیر تعیین‌شده تردد کند و بین راه‌ها به دور از سایر وسایل نقلیه و در شرایط ایمن توقف کند. در صورت اجبار به توقف در مواقع اضطراری، راننده باید وسیله نقلیه را در لبه سمت راست جاده در یک منطقه باز و دور از پل ها، تونل ها و امکانات رفاهی کنار جاده متوقف کند. در صورت توقف طولانی مدت وسیله نقلیه و وقوع حادثه، متصدی حمل باید وسیله نقلیه مناسب را به همراه عوامل فنی و تجهیزات بارگیری ارسال کند، خودروی معیوب را بارگیری کرده، محل حادثه را تمیز و آن را تخلیه و ایمن کند. سایت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: خودروی حمل کننده مواد خطرناک علاوه بر معاینه فنی معتبر باید دارای گواهینامه صلاحیت از مؤسسه معتبر نیز باشد. وسیله نقلیه باید مجهز به تجهیزات آتش نشانی باشد و راننده نیز باید از تجهیزات حفاظت فردی شامل عینک محافظ، ماسک، دستکش و چکمه استفاده کند. روابط عمومی عباس عابدی، راننده تانکر مجروح و به بیمارستان منتقل شد. اورژانس اصفهان با اشاره به این حادثه گفت: 2 واحد اورژانس به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: در این حادثه یک مرد 60 ساله مجروح و به سمت حضرت محمد (ص) اعزام شد. مرکز درمانی میمه عبدی گفت: آتش سوزی در ساعت 19:50 مهار شد و بازگشایی شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.