افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

وام 50 میلیون تومانی برای دریافت کنندگان کمک هزینه پایه یک تا هفتم

  • کد خبر : 224965
وام 50 میلیون تومانی برای دریافت کنندگان کمک هزینه پایه یک تا هفتم

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: در دولت سیزدهم یارانه مسکن قسمت ویژه بهزیستی خانواده های دارای 2 معلول به بالا 2 برابر شده است. حسین نورعلیوند مدیرکل بهزیستی استان ایلام بعدازظهر یکشنبه یکم بهمن ماه به شاخص خدمات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در اداره کل بهزیستی استان ایلام سقف حداکثر پرداختی […]

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: در دولت سیزدهم یارانه مسکن قسمت ویژه بهزیستی خانواده های دارای 2 معلول به بالا 2 برابر شده است.

حسین نورعلیوند مدیرکل بهزیستی استان ایلام بعدازظهر یکشنبه یکم بهمن ماه به شاخص خدمات دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در اداره کل بهزیستی استان ایلام سقف حداکثر پرداختی بیمه بازنشستگی تعیین شد. برای افراد دارای معلولیت لغو شده است.

وی افزود: یارانه مسکن بخش ویژه بهزیستی برای خانواده های دارای 2 معلول و بیشتر نیز دو برابر شده و حق مراقبت پرستاری و حق اقامت در خانه برای معلولان و بیماران آسیب دیده نیز تعیین شده است. نخاع. .

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: مستمری جامعه هدف در 3 مرحله افزایش یافته و مستمری همه خانوارها نیز پشت نوبت حوزه اجتماعی و توانبخشی برقرار شده است.

نورعلیوند در پایان گفت: ۲۹ هزار مشترک برای دریافت نرخ رایگان آب، برق و گاز معرفی شده اند.

طبق آخرین اخبار، در صورت اعطای وام، بهزیستی و کمیته امداد عیدی در اسفند ماه پرداخت می شود.

محمدعلی اله دادی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه گروه حمایت از زنان سرپرست خانوار موسسه حمایت از زنان سرپرست خانوار نبی اکرم تیمره خمین همزمان با هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، وی افزود: یکی از اهداف اصلی بهزیستی توانمندسازی خانواده های تحت پوشش و کمک به استقلال اقتصادی آنهاست. آنها مشتری هستند.

وی افزود: گروه حامیار مجموعه ای از زنان سرپرست خانوار نیازمند هستند که با حمایت سازمان برای رسیدن به استقلال اقتصادی و اجتماعی تلاش می کنند و از توانمندی های گروه برای توانمندسازی خود استفاده می کنند.

معاون اجتماعی سلامت اداره کل بهزیستی کشور هدف از تشکیل این گروه ها را کاهش مدت حمایت مستمر از سوی سازمان، کاهش سطح وابستگی جامعه هدف و افزایش سود اقتصادی، روانی و اجتماعی عنوان کرد. . خودکفایی زنان سرپرست خانوار و ارتقای سطح تحصیلات و مهارت های آنان.

اله دادی ادامه داد: اعضای گروه پنج تا هفت زن و دختر سرپرست خانوار هستند و این گروه زیر نظر مرکز زندگی مثبت 6859 تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: هدف بهزیستی استان مرکزی ارتقای آموزش های مهارتی در بین جامعه هدف و خانواده های تحت پوشش است چرا که آموزش در زمینه صنایع دستی در بین بانوان تحت پوشش یکی از موضوعات مهم مورد تاکید این سازمان بهزیستی است.

اله دادی تصریح کرد: گروه حامیار نبی اکرم(ص) در زمینه خیاطی فعالیت می کند و برای شروع 500 میلیون ریال اعتبار آماده سازی شغلی دریافت کرده است.

وی سقف اعتبارات قابل پرداخت به گروه را یک میلیارد و 400 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: اعتبارات پس از ابلاغ پرداخت می شود.

اله دادی گفت: مبلغ 65 میلیون ریال نیز برای ثبت نام گروه پرداخت شد.

معاون اجتماعی و سلامت اداره کل بهزیستی کشور یادآور شد: تجهیزات فعلی این گروه شامل هفت چرخ خیاطی متعلق به اعضای آن است و برای گسترش فعالیت، پذیرش سفارشات به روز و رقابت با محصولات موجود در بازار، این گروه نیاز به خرید تجهیزاتی مانند میز دارد، دارای چرخ خیاطی و برش می باشد.

جزئیات جدید افزایش مستمری متقاضیان در سال 1403 را در زیر دنبال کنید معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد ضمن تشریح اقدامات این معاونت در امور مربوط به قانون و مجلس، بیان می کند که از ابتدای در مجلس یازدهم اعتبارات بانکی برای 4900 نفر یعنی یک میلیارد تومب شغل ایجاد کرد و در سال 1402 این رقم به 35 همت افزایش یافت. وی اعلام کرد: در بودجه 1403 نیز ساز و کار ایجاد اشتغال از طریق وام های بانکی معادل 35 همات پیش بینی شده است.

حسین فتاحی در نشست خبری اظهار داشت: از آنجایی که بخشی از بودجه و اعتبارات کمیته امداد از محل اعتبارات کلی کشور است، لازم است تعامل خوبی با نمایندگان مجلس داشته باشیم. از سوی دیگر آنها نیز دغدغه ها و مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود را به امداد می رسانند و ما نیز گزارش هایی را به مدیریت و معاونان مختلف رئیس جمهور ارائه می دهیم تا این موانع برطرف شود.

وی نتیجه تعامل با نمایندگان را تصویب قوانینی برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مددجویان تحت پوشش عنوان کرد و از آن به معافیت هزینه های قانونی، معافیت مالیاتی، معافیت پرداخت ارزش افزوده و … اشاره کرد.

فتاحی با بیان اینکه تعاملات خوبی در مجلس یازدهم داشته ایم، گفت: در ابتدای مجلس یازدهم، مقام معظم رهبری از مجلس خواستند که به اقشار ضعیف جامعه توجه شود و طبق گزارش های موجود، برخی از نگرانی ها این بود. مطرح شده است و بخشی دیگر با تعاملاتی که با مجلس صحبت می کنیم حل شده و در آینده حل خواهد شد. از دیگر عواملی که در دوره یازدهم مجلس ما و نمایندگان را به هم نزدیک کرد، حضور موثر نمایندگان در حوزه های انتخابیه بود که از نزدیک با مشکلات مردم مقابله کردند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیسیون امداد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به معافیت های مختلف در قوانین در خصوص بحث های مالیاتی گفت: در قانون ارزش افزوده باید بخشی از مالیات دریافتی استفاده شود. برای جبران هزینه های مستضعفان و افراد تحت پوشش سازمان امداد و بهزیستی، این افراد باید مسترد شوند. البته چون دولت همچنان در حال بررسی آیین نامه اجرایی این موضوع است، هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

فتاحی با بیان اینکه در حوزه حمایتی و معیشتی رشد خوبی در تسهیلات اشتغال داشته ایم، گفت: از ابتدای مجلس یازدهم تسهیلات بانکی برای اشتغال زایی بالغ بر چهار میلیون و 900 هزار میلیون تومان بوده و در سال 1402 این رقم. به 35 همات افزایش یافت که رشد قابل توجهی است. تسهیلات مذکور نیز در بودجه 1403 پیش بینی شده و دارای 35 حمت است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: در ادامه در مجلس یازدهم بحث مسکن مستضعفان مطرح شد و مبالغ خوبی برای کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شد. آمار مسکن برای اقشار محروم از منابع ارائه شده توسط مجلس بدست می آید.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال 1398 میزان مستمری برای هر نفر 198 هزار تومان بوده است، گفت: احتمالاً این رقم در سال 1403 به یک میلیون تومان خواهد رسید.

فتاحی همچنین به دو قانون در دستور کار مجلس اشاره کرد و یادآور شد: در حوزه اشتغال کمیته امداد به عنوان یکی از نهادهای اصلی اشتغالزایی در کشور در ماده 6 قانون برنامه هفتم تصریح و تصریح شد. . .تامین امکانات لازم برای امداد رسانی. همچنین در اصل 31، همانند برنامه ششم توسعه کشور، مجدداً دولت و مجلس به این تفاهم رسیدند که علاوه بر یارانه نقدی مشمولان تحت پوشش، هر ساله حداقل مستمری خانوار تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی تعیین می شود. به طور متوسط ​​20 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی. کار تایید شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد و بهزیستی در بند 2 ماده 31 با هدف توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار برای افراد تحت پوشش و افراد کم درآمد جامعه در مشاغل کوچک و خانگی تلاش کرده است. طرح‌هایی با رویکرد زنجیره‌های تولید و تعیین مشارکت در رشد تولید ملی، ایجاد مشاغل پایدار برای آن‌ها، افزود: در این راستا دولت نیز موظف است تسهیلات قرض الحسنه و کمک‌های خیریه و موسسات خیریه ارائه کند. نهادهای عمومی به کمیته امداد

وی با اشاره به دیگر موارد مطرح شده در برنامه هفتم توسعه گفت: در برنامه هفتم توسعه طبق بودجه سالانه 1401 تعرفه مشترکان آب، برق و گاز تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با پوشش حدود مصرف تعیین شد. رایگان اعلام کرد. از سوی دیگر در بحث انشعابات آب، برق و گاز نیز متقاضیان کمیسیون امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه صدور پروانه ساختمانی و انشعابات آب، برق، گاز و فاضلاب معاف شدند.

فتاحی در بخشی دیگر از سخنان خود اعلام کرد که در بودجه سال 1403، 35 فقره تسهیلات اشتغالزایی همت برای کمیته امداد و همچنین معافیت از پرداخت حق بیمه از محل صندوق بیمه عمومی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته است. . کمیته معافیت از پرداخت حق بیمه سالانه بیمه پایه از صندوق بیمه عمومی پیشنهاد شده است. وام های رفاهی دانشجویی پیشنهاد شده است که با اولویت به متقاضیان کمیته امداد و رفاه پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال در قانون بودجه سنواتی برای مشمولان کمیته امداد و بهزیستی مصوب شد که اگر این افراد در سه دهک پایین درآمدی باشند، وام مسکن چهار هزار و میلیونی برای آنها تعیین شود. ریال مردم.

فتاحی همچنین افزایش 30 درصدی مستمری بیماران در سال آینده را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: این مصوبات در شورای اسلامی تصویب شده که به شورای نگهبان ارسال شده و پس از تصویب به قانون تبدیل می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=224965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.