افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

وام 400 میلیونی برای خرید مسکن برای یارانه بگیران

  • کد خبر : 180495
وام 400 میلیونی برای خرید مسکن برای یارانه بگیران

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه پیش از ظهر امروز (دوشنبه، 4 آذر) در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، تمامی حساب های زیرمجموعه موسسات در نظر گرفته شده است. سال آینده مسدود می شود و حساب های ریالی و ارزی مسدود می شود… نماینده مردم […]

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه پیش از ظهر امروز (دوشنبه، 4 آذر) در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، تمامی حساب های زیرمجموعه موسسات در نظر گرفته شده است. سال آینده مسدود می شود و حساب های ریالی و ارزی مسدود می شود…

نماینده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان» در شورای اسلامی افزود: این کمیسیون همچنین به شرکت های دولتی اجازه داد تا 13 فقره اوراق مالی اسلامی همات با ضمانت بازپرداخت و اصل را منتشر کنند.

زارع تاکید کرد: همچنین کمیسیون به شهرداری اجازه داد تا 12 فقره اوراق همت با ضمانت خود برای حمل و نقل زیرساخت های شهری، نوسازی ناوگان و مدیریت پسماند منتشر کند.

این عضو شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون همچنین تصویب کرد که عوارض گمرکی ماشین آلات و تجهیزات مواد اولیه و محصولات واسطه ای تولیدی در سال آینده به دو درصد کاهش یابد.

این نماینده شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون یکسان سازی قوانین گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده، واردات کالاهای اساسی، دارو، مواد مصرفی، نهاده های دامی و شیرخشک به یک درصد کاهش می یابد. .

این نماینده مجلس تاکید کرد: کمیسیون در بررسی تبصره 15 طرح بودجه 1403 مصوب کرد که افزایش حقوق کارکنان در سال آینده 20 درصد باشد. همچنین کمیسیون حداقل دستمزد کارمندان را 10 میلیون تومان و برای بازنشستگان 9 میلیون تومان پیش بینی کرد.

زارع تاکید کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق حقوق تا سقف 12 میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 با اشاره به سقف معافیت مالیاتی تا سقف 12 میلیون تومان، خاطرنشان کرد: مازاد بر سقف از 12 میلیون تومان به 16.5 میلیون تومان، 10 درصد، مازاد بر 16.5 میلیون تومان به 27 میلیون تومان 15 درصد و مازاد بر 27 میلیون تومان تا 40 میلیون تومان 20 درصد و 30 درصد به مازاد حقوق 40 میلیون تومانی و بیشتر تعلق می گیرد.

زارع گفت: همچنین کمیسیون تلفیق 550 میلیون تومان برای پاداش بازنشستگی پایان خدمت سال آینده در نظر گرفت. همچنین سقف خالص حقوق تا سقف 70 میلیون تومان خواهد بود.

این عضو شورای اسلامی ادامه داد: همچنین کمیسیون در بررسی تبصره 8 لایحه بودجه حدود 700 منبع برای تخصیص یارانه نقدی و یارانه معیشتی برای جبران قدرت خرید خانوارها با توجه به افزایش دارو برآورد کرد. قیمت و یارانه نان

این نماینده شورای اسلامی گفت: همچنین کمیسیون در جریان بررسی تبصره 4 لایحه بودجه، سهم صندوق توسعه ملی در فروش نفت را از 40 درصد به 45 درصد افزایش داد. علاوه بر این، 3 درصد از فروش نفت به مناطق محروم و نفت خیز اختصاص یافت. 14.5 درصد فروش نفت برای سرمایه گذاری در این حوزه به وزارت نفت تعلق می گیرد.

زارع با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در جریان بررسی تبصره 13 لایحه بودجه گفت: در این بند کمیسیون تصویب کرد که ردیف اعتبار ازدواج برای زوجین زیر 25 سال و همسران زیر 23 سال تعیین شود. 3 میلیارد و 500 میلیون ریال در سال آینده.

این عضو شورای اسلامی گفت: همچنین در کمیسیون تصویب شد که وام و سپرده یا خرید مسکن برای خانواده های بی سرپرستی که از ابتدای سال 98 صاحب فرزند سوم به بالا می شوند، 3 میلیارد ریال باشد.

زارع گفت: همچنین کمیسیون صندوق قرض الحسنه برای هر یک از زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از 1.1.1401 است به مبلغ 3 میلیارد ریال با بازپرداخت 10 ساله تصویب شد. در ادامه کمیسیون در بررسی تبصره 13 لایحه بودجه مصوب کرد که برای فرزندان متولد شده بعد از سال 1402 اعتبار برای فرزند اول 400 میلیون ریال، برای فرزند دوم 800 میلیون ریال و برای سومی تعیین شده است. فرزند یک میلیارد و دویست میلیون ریال و برای فرزند چهارم نیز یک میلیارد و پانصد میلیون ریال به عنوان وام زایمان اعطا می شود.

زارع تاکید کرد: علاوه بر این کمیسیون کردستان بانک مرکزی را تایید کرد که موظف است با معرفی نهادهای ذیربط که این افراد در آن حضور دارند کمک و رفاهی برای خانواده شهدا و رزمندگان معاصر به افراد تحت پوشش این کمیته ارائه کند. درآمد سه دهک اول وام مسکن مستضعفان به مبلغ 4 میلیارد ریال اعطا می شود.

این عضو شورای اسلامی با اشاره به مصوبات الحاقی بودجه سال آینده تصریح کرد: کمیسیون یک بند الحاقی به بودجه را تصویب کرد. به منظور حفظ و ایجاد انگیزه در کارکنان وزارت کشور، سازمان ها و استانداری های تابعه و تابعه در سراسر کشور، به دستور آنها فوق العاده ویژه یک و نیم برابر مجموع حقوق کارگری و کارمندی و مشمول کسر مستمری ایجاد می شود. بر اساس این مصوبه، حقوق کارمندان وزارت کشور افزایش می یابد.

زارع بیان کرد: همچنین کمیسیون در بررسی تبصره 2 لایحه بودجه، مبلغ 310 میلیارد ریال از بیت المال را برای حمایت از تولید و اشتغال پایدار، تکمیل طرح های تولیدی برای فعال سازی مجدد واحدهای راکد تصویب کرد. برای کمک به اشتغال مشاغل کوچک و خانوارهای با اولویت در مناطق محروم باید حداقل یک دوازدهم ماهانه پرداخت و به حساب پیشرفت و عدالت کشور واریز شود.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه مذکور به هر استان یک هزار میلیارد تومب منابع اختصاص خواهد یافت. همچنین 125 میلیارد تومان منابع اعتباری بانک ها در این بخش تصویب شد که 50 میلیارد تومان آن به استانداری ها، 35 میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی (ره)، 15 میلیارد تومان به مددکاری اجتماعی، 10 میلیارد تومان اختصاص یافت. تومان به بنیاد شهید، 5 کمک صندوق نوآوری و شکوفایی، 5 کمک از سوی بنیاد برکت و 5 کمک به بسیج تعلق می گیرد.

زارع گفت: همچنین در کمیسیون مصوب شد که 170 درصد از بدهی های دولت به تامین اجتماعی توسط دولت پرداخت شود و از این محل منابع یکسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت شود.

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق گمرک کلیه ماشین آلات، تجهیزات، مواد اولیه و واسطه های تولید به 2 درصد کاهش یافت.

زارع گفت: کمیسیون کاهش عوارض گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی، دارو، مواد مصرفی و نهاده های دامی، شیرخشک را به یک درصد تصویب کرد.

این عضو شورای اسلامی گفت: کمیسیون در مصوبه دیگری دولت را مجبور به تسویه بدهی به شرکت های پتروشیمی تولید کننده کود شیمیایی و اوره کرد.

وی در بخش پرسش و پاسخ این نشست خبری با اشاره به مهم ترین ویژگی های بودجه سال آینده گفت: مهمترین ویژگی بودجه سال آینده کاهش کسری و نرخ تورم آن است.

زارع در ادامه درباره وضعیت انرژی در بودجه سال آینده اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه، قیمت انرژی را ثابت در نظر گرفته که در کمیسیون تلفیق نیز مصوب شد، یعنی قیمت بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده های انرژی از جمله چون سال 1402 می شود و در سال آینده تغییری در قیمت حامل های انرژی نخواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر افزایش حقوق سربازان در لایحه بودجه گفت: حقوق سربازان در بند دوم بودجه پیش بینی شده و همانند سال 1402 اعمال می شود و در حال حاضر قسمت دوم بودجه انجام می شود. به مجلس ارسال نشده است، اما حقوق سربازان در لایحه دیده شده است و دولت تغییرات خود را در مجموع منابع بودجه تعدیل خواهد کرد و در قسمت دوم بودجه این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

زارع تاکید کرد: علاوه بر این کمیسیون بیست و هشتم همت منابعی را برای موضوع فرهنگ سازی و توانمندسازی زنان تامین کرد.

زارع در خصوص تصمیمات بودجه ای حوزه ایثارگران گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق 15 میلیون تومان برای حقوق والدین شهدا مصوب شد.

وی تاکید کرد: هیچ پیشنهادی در کمیسیون در خصوص تغییر وضعیت فرزندان شهدا مطرح نشد و مصوبه ای در این خصوص نداشتیم.

این عضو شورای اسلامی با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ​​گفت: تمامی مصوبات کمیسیون تلفیق برای بازنشستگان و کارگران یکسان بود. برای بازنشستگان کشوری و لشکری ​​70 هزار میلیارد تومان از افزایش مالیات بر ارزش افزوده را به عنوان منابع اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفته ایم که 40 درصد آن نسبت به مابه التفاوت حقوق آنها با کارمندان پرداخت می شود. همان سطح

زارع با بیان اینکه با آیین نامه جدید پیشنهادات شخصی نمایندگان در تجمیع بررسی نمی شود، تصریح کرد: در کمیسیون فقط پیشنهادات کمیسیون های تخصصی را بررسی می کنیم. بنابراین بررسی بودجه امشب به پایان می رسد و گزارش آن به هیئت رئیسه ارائه می شود.

وی بیان کرد: طبق پیش بینی هیات دولت هفته آینده ایرادات شورای نگهبان در برنامه هفتم بررسی و سپس شورای اسلامی بررسی بودجه را آغاز می کند.

زارع با بیان اینکه بودجه نیمه اول بهمن ماه در صحن علنی مجلس تصویب می شود، گفت: بررسی قسمت دوم بودجه به بعد از انتخابات موکول می شود چرا که ابتدا باید قسمت اول به تصویب مجلس برسد. و به تایید شورای نگهبان می رسد و سپس دولت در قسمت دوم لایحه بودجه را تصویب می کند و به شورای اسلامی تقدیم می شود./اقتصاد 100

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.