افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

وام 10 میلیونی دولت برای دانشجویان با شرایط خاص

  • کد خبر : 315894
وام 10 میلیونی دولت برای دانشجویان با شرایط خاص

برای دانشجویانی که قصد سفر به کربلا را دارند در ایام اربعین مبلغ وام قرض الحسنه بین 5 تا 10 میلیون تومان تعیین شده است. این وام توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و بهداشت ارائه می شود. صندوق رفاه وزارت بهداشت 10 میلیون تومان به دانشجویان اعزامی هوایی و 5 میلیون تومان به دانشجویانی […]

برای دانشجویانی که قصد سفر به کربلا را دارند در ایام اربعین مبلغ وام قرض الحسنه بین 5 تا 10 میلیون تومان تعیین شده است. این وام توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و بهداشت ارائه می شود.

صندوق رفاه وزارت بهداشت 10 میلیون تومان به دانشجویان اعزامی هوایی و 5 میلیون تومان به دانشجویانی که از طریق زمینی سفر می کنند اختصاص می دهد.

جمع آوری بیش از 17 هزار تن زباله در ایام اربعین

همچنین میزان تسهیلات اعطایی صندوق مددکاری اجتماعی وزارت علوم برای هر دانشجو با احتساب نداشتن پرواز هوایی 5 میلیون تومان است.

شرایط وام دانشجویی عربی

دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم و بهداشت که قصد زیارت عتبات عالیات را در ایام اربعین 1403 به صورت کاروانی یا انفرادی دارند، مشمول دریافت این تسهیلات هستند.

دانشجویان درخواست خود را برای اعزام به پیاده روی اربعین به معاونت فرهنگی دانشگاه ارسال می کنند و طی مراحل، فرم دانشجویان برای دریافت وام پیاده روی اربعین به صندوق رفاه دانشجویان ارسال می شود.

همچنین ستادهای علمی عمره و عتبات در نجف و کربلا مستقر شده و به دانشجویان خدمات اسکان و غذای رایگان ارائه می کند. این سرویس مخصوص کاروان های گروه های دانشجویی می باشد.

دانشگاه های اعزام کننده کاروان های گروهی به تفرجگاه اربعین می توانند با اطلاع رسانی به ستاد دانشگاهی از این خدمات استفاده کنند.

لازم به ذکر است این خدمات به دانشجویان عازم زیارت اربعین به صورت انفرادی (به دلیل تعداد زیاد و نامشخص بودن زمان سفر) امکان پذیر نیست.

در حال حاضر شرایط تسهیلات پیاده روی اربعین به دانشکده ها ابلاغ شده و دانشکده ها در حال ارسال لیست دانشجویان جهت هماهنگی با صندوق رفاه دانشجویان هستند.

همچنین با توجه به توافق ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با وزارتخانه های علوم و بهداشت، مقرر شد دانشگاه ها برای ورود دانشجویان به مشرف از شهر محل تحصیل تا مرز هماهنگی لازم را داشته باشند.

زمان ثبت نام کاروان های پیاده روی اربعین در دانشگاه ها

در حال حاضر ثبت نام کاروان های پیاده اربعین در دانشگاه ها آغاز شده و دانشگاه ها تا 24 مرداد 1403 فرصت دارند تا اسامی دانشجویان متقاضی اربعین حسینی را برای جدول گذاری اسکان به ستاد عتبات عالیات ارسال کنند.

از 31 مرداد 1403 موکب های علمای عمره در کربلا و نجف مستقر می شوند و خدمات اسکان و غذا برای کاروان های گروهی از دانشگاه ها در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=315894

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.