افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
6

وام گرفتن آسان است!| سهام، اموال، زمین های زیر کشت و دارایی ها را به ارزش های بانکی اضافه کنید

  • کد خبر : 27917
وام گرفتن آسان است!|  سهام، اموال، زمین های زیر کشت و دارایی ها را به ارزش های بانکی اضافه کنید

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بانک ها برای بازپرداخت وام های کوچک، مشتریان را ملزم به داشتن وثیقه معتبر مانند فیش حقوقی کارمندان، چک، سفته و غیره می کنند و همچنین از متقاضیان وام های بزرگ و نسبتاً بزرگ می خواهند وثیقه هایی مانند اموال قیمتی و توان مالی داشته باشند. حال قرار است دامنه […]

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بانک ها برای بازپرداخت وام های کوچک، مشتریان را ملزم به داشتن وثیقه معتبر مانند فیش حقوقی کارمندان، چک، سفته و غیره می کنند و همچنین از متقاضیان وام های بزرگ و نسبتاً بزرگ می خواهند وثیقه هایی مانند اموال قیمتی و توان مالی داشته باشند. حال قرار است دامنه این اسناد برای تسهیل در امور متقاضیان وام و تسهیلات افزایش یابد.
بر اساس لایحه هفتم توسعه، دارایی ها، سهام، اموال، زمین های کشاورزی، علائم اقتصادی و … اضافه شده است. به عنوان حمایت مالی قوی برای تضمین پرداخت وام و تسهیلات بانکی. بانک‌ها این روزها به دلیل شکاف عمیق بین نرخ تورم و سود بانکی از وام‌های بازپرداخت اجتناب می‌کنند و به هیچ دلیلی نمی‌خواهند پولی در قالب وام یا تسهیلات از سیستم بانکی خارج شود، زیرا درآمد چندانی ندارند. برای آنها. در این شرایط تورمی، اگر از همین منابع در بازارهای غیررسمی از طریق سفته بازی استفاده کنند، سود زیادی خواهند داشت. در حالی که چنین اقدامی به معنای ورود بانک ها به کسب و کار و سرمایه گذاری های سودآور است، متاسفانه آنها را از انجام وظایف تعریف شده خود دور کرده است، اما با توسعه دامنه ارزش های بانکی می توان انتظار داشت که مسیر دریافت تسهیلات هموار شود. برای متقاضیان

بانک ها برای جلوگیری از ضرر و ترس از احتمال تاخیر در مراجعات، بی احتیاطی به بهانه های مختلف اقدام به بازپرداخت وام های کوچک می کنند و یا اینکه وثیقه گیرنده باید آنقدر قوی و ارزشمند باشد که بانک بتواند با خیالی آسوده اقدام کند. وام و تسهیلات به متقاضیان

درخواست اوراق سفت و سخت با هدف عدم پرداخت وام به متقاضیان!
البته بسیاری از بانک ها برای عدم پرداخت وام به متقاضیان موانع زیادی بر سر راه آنها قرار می دهند. به عنوان مثال پرداخت وام کمتر از 100 میلیون تومان که قرار بود از طریق اعتبارسنجی و بدون ضامن انجام شود، اما این اقدام فقط مختص کسانی بود که کارمند هستند و شرایط لازم برای دریافت چنین وامی را دارند. از سوی دیگر، کسانی که متقاضی واقعی وام بوده یا هستند، به دلیل موانع سفت و سختی که بانک ها برای داشتن ضمانت بر سر راه آنها قرار می دهند، نمی توانند وام مذکور را دریافت کنند.
به عنوان مثال یکی از موانع، نیاز متقاضیان وام های تا سقف 100 میلیون تومان به داشتن 2 ضامن معتبر از کارکنان رسمی دولت است. این کارمندان در هنگام پذیرش ضمانت نامه نیز باید در بانکی که متقاضی درخواست وام کرده است، حساب داشته باشند. مورد دیگر نداشتن سابقه حساب بد یا نداشتن اعتبار مورد نیاز وام گیرنده در سیستم بانکی است. در چنین شرایطی بانک ها با بی دقتی به بهانه های مختلف اقدام به بازپرداخت این گونه وام ها می کنند تا از ضرر و ترس احتمال تاخیر در منابع جلوگیری کنند و یا اینکه وثیقه گیرنده آنقدر قوی و ارزشمند است که بانک می تواند با خیالی آسوده اقدام کند. و تسهیلات به متقاضیان.

گسترش دامنه ضمانت‌نامه‌ها در برنامه لایحه هفتم، اقدامی است که وام‌گیرنده برای دریافت وام از سیستم بانکی، اموال، دارایی‌ها، زمین‌های کشاورزی، سهام و … را تضمین کند، البته بانک‌ها نیز موظفند علاوه بر آن. به ضمانت های موجود همچنین می توان از ضمانت برای ارائه وام و تسهیلات به متقاضیان استفاده کرد

گسترش دامنه اوراق بهادار بانکی در لایحه برنامه هفتم
جعفر قدری، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور در شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری «بازار» در خصوص نحوه پرداخت وام و تسهیلات به متقاضیان در بررسی این برنامه اظهار داشت: در بررسی این برنامه، باید به این موضوع پرداخته شود. مجلس در بررسی این لایحه توجه ویژه ای به تسهیل امور وام خواهان و بانکداران داشت. نمونه آن گسترش دامنه ضمانت ها در برنامه هفتم است تا وام گیرنده از املاک، زمین های کشاورزی، سهام و … استفاده کند. به عنوان ضامن یا ضمانت دریافت وام از سیستم بانکی. این در حالی است که بانک ها موظفند برای اعطای وام و تسهیلات به متقاضیان علاوه بر ضمانت نامه های موجود از اسناد جدید استفاده کنند.
وی با بیان اینکه با گسترش دامنه اوراق بهادار بانکی در برنامه هفتم توسعه، دریافت وام و تسهیلات تسهیل می شود، افزود: برخی از وام گیرندگان تنها می توانستند اموال خود را به عنوان وثیقه وام های سنگین وثیقه بگذارند اما اکنون در برنامه هفتم توسعه تلاش شده است. دارند این ضمانت نه تنها محدود به ملک است، بلکه بانک ها تمامی اموال و دارایی های وام گیرنده را در قالب ضمانت پرداخت وام به عنوان تاییدیه می پذیرند. علاوه بر این مشکل، اکنون طرح جدید «تامین مالی تولید و زیرساخت» را به عنوان روش های نوین تامین مالی تولید دنبال می کنیم تا نیاز مردم به وام و تسهیلات که به توسعه تولید و رشد اقتصاد کشور کمک می کند، تامین شود. اینطوری جمع شده، بیایید آن را قانون کنیم.

یکی از موارد مهم در لایحه برنامه هفتم افزایش سن بازنشستگی به گونه ای است که اجباری شدن آن نتیجه ای نداشته باشد، هرچند دولت سن بازنشستگی را برای زنان 53 سال و برای مردان در اصل 29 قانون اساسی تعیین کرده است. لایحه برنامه هفتم توسعه او 56 سال تعیین کرده بود که مجلس آن را رد کرد

نظارت بر طرح تسطیح بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه
عضو کمیسیون تلفیق بازنگری برنامه هفتم توسعه در شورای اسلامی به بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان و تقویت صندوق های بازنشستگی نیز اشاره کرد و افزود: طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان و کارگران در توسعه هفتم طرح کشوری در حال انجام است، برنامه هفتم مورد توجه است، بحث افزایش سن بازنشستگی به گونه ای که با الزام آور شدن آن منجر به عواقب و مشکلات اجتماعی نشود. البته دولت در ماده 29 لایحه برنامه هفتم توسعه سن بازنشستگی را برای زنان 53 سال و برای مردان 56 سال تعیین کرده بود که در کمیسیون با آن مخالفت شد.
قدری افزود: در موضوع حقوق بازنشستگی به دولت پیشنهاد شده است که اگر دستگاه یا سازمانی که نیروی مازاد دارد چابک باشد و صندوق های بازنشستگی با مشکل مواجه نشدند، منطقی است که نیروهای مازاد خود را برای آخرین بار انتقال دهند. سال خدمت برای انتقال سازمان ها یا دستگاه هایی که نیاز به برق دارند. اما در این میان دستگاه های دریافت کننده می گویند؛ چنین موضوعی مشکلاتی را برای پرداخت پاداش پایان خدمت به همراه خواهد داشت که همچنان نیازمند کار و بحث دقیق کارشناسان است. البته کمیته نظام اداری و صندوق ها با پیشنهاد محاسبه مستمری بر اساس میانگین حقوق 5 سال گذشته بازنشستگان مخالفت کرده و بر این اساس پیشنهاد تعیین سنوات مشابه بر اساس 2 سال گذشته را مطرح کرده است. به کمیسیون اعلام شد.
بر اساس این گزارش، اگرچه در لایحه قانون برنامه هفتم توسعه تلاش شده است تا عناوین جدیدی در ضمانت نامه های بانکی موجود برای اخذ اعتبارات به منظور رونق بخش تولید لحاظ شود تا متقاضیان بتوانند به راحتی به اعتبار و تسهیلات از محل اعتبارات دسترسی پیدا کنند. سیستم بانکی، اما مشخص نیست نظام بانکی چگونه با متقاضیان دریافت وام و تسهیلات در این زمینه همراهی خواهد کرد، زیرا بسیاری از بانک‌ها اموال و دارایی‌های زیادی را برای مصادره ضمانت‌نامه‌های بدهکار مصادره کرده‌اند که نتوانسته‌اند. به تعهدات خود در پرداخت کارمزد بانکی عمل کنند، موضوعی که باعث بلوکه شدن نقدینگی بانک ها در قالب دارایی شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.