افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

وام ویژه خشکسالی کشاورزان گلستانی 16 برابر شد

  • کد خبر : 117781
وام ویژه خشکسالی کشاورزان گلستانی 16 برابر شد

عبدالجلال ایری خبرنگار بازار در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی در بخش کشاورزی رقمی معادل 30 میلیارد ریال در سراسر کشور پیش بینی شده است و حق الامتیاز گلستان نیز حدود دو هزار میلیارد ریال تعیین شده است. ریال نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در شورای اسلامی […]

عبدالجلال ایری خبرنگار بازار در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: برای جبران خسارات ناشی از خشکسالی در بخش کشاورزی رقمی معادل 30 میلیارد ریال در سراسر کشور پیش بینی شده است و حق الامتیاز گلستان نیز حدود دو هزار میلیارد ریال تعیین شده است. ریال

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در شورای اسلامی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده مشخص شده است که میزان اعتبار مورد نیاز این بخش برای استان گلستان حدود چهار میلیارد ریال است که نیمی از آن اختصاص داده شود.

وی گفت: سال گذشته حداکثر اعتبار پیش بینی شده برای جبران خسارت خشکسالی در استان گلستان تنها 130 میلیارد ریال بوده است.

ایری ادامه داد: یکی از خواسته های کشاورزان گلستانی تخصیص به موقع اعتبارات ویژه خشکسالی است تا در مرحله برداشت دوم برای تامین بذر و نهاده های لازم دچار مشکل نشوند.

نماینده حوزه انتخابیه غرب گلستان ادامه داد: برخی از کشاورزان گلستانی گلایه دارند که بذر کاشت پاییزه را به موقع تحویل نمی دهند بنابراین باید چاره اندیشی شود.

وی افزود: رعایت الگوی کشت موضوعی است که اهمیت آن در شرایط بحران و خشکسالی چند برابر می شود. متولیان جهاد کشاورزی باید تمامی راهکارهای لازم برای اجرای موفق الگوی کشت را ارائه دهند.

ایری تصریح کرد: فعالیت صدها هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی در گلستان باعث شده تا حدود یک ماه است که امنیت غذایی کشور بر عهده این استان شمالی باشد. گلستان در تولید محصولاتی چون گندم، دانه های روغنی و مرغ رتبه اول و سوم کشور را دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=117781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.