افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

واشنگتن و تل آویو وظیفه تثبیت موازنه ترور علیه خود را دارند

  • کد خبر : 404812
واشنگتن و تل آویو وظیفه تثبیت موازنه ترور علیه خود را دارند

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم– خبرگزاری آناتولی ترکیه در یکی از مطالب اخیر خود به تشریح سیاست رژیم اشغالگر صهیونیستی در انزوای جبهه مقاومت پرداخته که توسط حقی اویغور معاون آکادمی اطلاعات ملی ترکیه نوشته شده است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «حوادثی که در یک سال گذشته در منطقه رخ داده است، به […]

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم خبرگزاری آناتولی ترکیه در یکی از مطالب اخیر خود به تشریح سیاست رژیم اشغالگر صهیونیستی در انزوای جبهه مقاومت پرداخته که توسط حقی اویغور معاون آکادمی اطلاعات ملی ترکیه نوشته شده است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: «حوادثی که در یک سال گذشته در منطقه رخ داده است، به نوعی گامی علیه ایران بوده و تمام دستاوردها و سیاست‌هایی را که ایران از سال 1979 (دوران پیروزی) به دست آورده است، به خطر می‌اندازد. نتانیاهو که تصور می شود زندگی سیاسی اش پس از 7 اکتبر به پایان رسیده است، به دلیل تلاش برای تبدیل بحران به فرصت مشهور است و توانسته است حمایت آمریکا را از راهبرد خطوط قرمز واقعی خود به دست آورد “

این نویسنده ترک که به نظر می رسد بیش از آنکه متاثر از واقعیت های منطقه باشد، متاثر از روایت های غرب و صهیونیست هاست، راه مقابله جمهوری اسلامی ایران با حوادث جاری را تسلیم شدن در برابر انحلال این جریان می داند. نظم نوین: نظمی که حدود و شکاف های استراتژیک و حتی جزئیات آن را واشنگتن تعیین می کند.

حوادث سال های گذشته و کنونی منطقه نشان می دهد که واشنگتن از یک سو قدرت استراتژیک خود و از سوی دیگر قدرت بازی خود را در منطقه غرب آسیا از دست داده است. اگر قرار باشد به پیش فرض های القا شده در یادداشت مذکور اعتماد کرد، نوار غزه باید در این زمان به طور کامل توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا اشغال می شد و خبری از حماس و حزب الله نبود! اما شکست سیاست های منطقه ای آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به قدری مشهود است که در هفته های اخیر افرادی مانند رایان کراکر دیپلمات برجسته و سفیر سابق آمریکا در لبنان و عراق نسبت به آینده ابراز نگرانی کرده اند. . وی به شدت هشدار داد: «درباره وقایع منطقه‌ای و اشتباه محاسباتی خطرناکی که واشنگتن و تل‌آویو متحمل شده‌اند».

این هشدارها نشات گرفته از روابط کلیدی و مستقر است که محصول عملیات طوفان اقصی نیست، بلکه حاصل تثبیت و تقویت نظام مقاومت در نقاط مختلف منطقه است. بدون شک جمهوری اسلامی ایران و سایر گروه های مقاومت در مواجهه با حوادث اخیر در منطقه نه تنها ثابت های راهبردی خود را کنار می گذارند، بلکه ضوابط و قواعد جدیدی به این نظام راهبردی و عملیاتی خواهند افزود که محصول نهایی آن است. شکست دشمنان غربی صهیونیستی امنیت منطقه خواهد بود.

برخلاف ادعای نویسنده خبرگزاری آناتولی، توپ در زمین ایران و گروه های مقاومت نیست و اتفاقاً این واشنگتن و تل آویو هستند که با تثبیت موازنه ترور علیه آنها روبرو هستند. در تحلیل‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، شناخت صحنه بازی و روابط عمیق حاکم بر آن، مهم‌ترین پیش‌نیاز ارائه تصویر و تحلیل صحیح از حال و آینده تاریخ است. این همان عنصر گمشده ای است که در تحلیل های مدیر آکادمی اطلاعات ملی ترکیه و امثال او به وضوح دیده می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.