افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

واریز 20.000.000 برای بازنشستگان تا پایان سال

  • کد خبر : 199961
واریز 20.000.000 برای بازنشستگان تا پایان سال

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی تامین اجتماعی میزان وام های اعطایی به بازنشستگان در سال گذشته را 12 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: امسال این اعتبار به 20 میلیون تومان افزایش یافته است که نیازی به ارائه وام ندارد. ضامن، و بازنشستگان می توانند بدون نیاز به حضور حضوری اقدام کنند. امسال 230 هزار […]

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی تامین اجتماعی میزان وام های اعطایی به بازنشستگان در سال گذشته را 12 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: امسال این اعتبار به 20 میلیون تومان افزایش یافته است که نیازی به ارائه وام ندارد. ضامن، و بازنشستگان می توانند بدون نیاز به حضور حضوری اقدام کنند. امسال 230 هزار فقره وام به بازنشستگان اختصاص یافته است و تلاش داریم تا قبل از پایان سال این ردیف را به 250 هزار فقره برسانیم.

محسن تقیانی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تشریح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این سازمان برای گروه‌های مختلف مخاطبان و ذینفعان، با اشاره به اینکه مخاطبان این نهاد جامعه‌ای بزرگ و متنوع هستند، گفت: ، گفت: برنامه ریزی فرهنگی در سازمان تامین اجتماعی در دوره جدید مدیریت سازمان تنها محدود به برنامه ریزی اقدامات و برنامه های فرهنگی برای کارگران و بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران و کارفرمایان نبوده و علاوه بر پیش بینی و اجرای برنامه های بسیاری برای این افراد. گروه ها، برنامه های فرهنگی مناسبی نیز برای کارکنان و خانواده های آنان تدارک دیده شده و این رویکرد از برنامه های تحول آفرین این دوره محسوب می شود و کلیه کارکنان سازمان تامین اجتماعی اعم از کارکنان ستادی و استانی و نیز کارکنان شرکت های تابعه. رسالت، شستا و بانک رفاه کارگران و خانواده های آنان به عنوان یکی از اصلی ترین گروه های هدف در برنامه های فرهنگی این سازمان تعریف شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع برای بازنشستگان و مستمری بگیران به عنوان یکی از مهم ترین مخاطبان سازمان تامین اجتماعی، افزود: طرح کرامت رضوی و اعزام بازنشستگان به زیارت یکی از این برنامه هاست که سال گذشته نزدیک به 50 هزار نفر را به زیارت رساند. اماکن مقدس مشهد، قم و شیراز اعزام شدند طرح کرامت رضوی از سال 1394 آغاز شد و در سال های اخیر سالانه 30 هزار نفر از این سفرهای معنوی بازدید کردند. تفاوت دیگر در اجرای طرح کرامت رضوی در این مدت و پس از تعطیلی غیرارادی این برنامه به دلیل شیوع ویروس کرونا؛ این سفرها نسبت به دوره های گذشته اکنون پیوند فرهنگی دارد و دوره های آموزشی شامل مباحث دینی، درون نگری، آداب زیارتی، طب سنتی، تغذیه و بهداشت و … در طول سفر به منظور افزایش اطلاعات و آگاهی بازنشستگان و این آموزش ها انجام می شود. دوره ها با استقبال خوبی مواجه شده است. همچنین سامانه ای برای مدیریت ترخیص سفر متقاضیان طراحی شده است که در آن آژانس تامین کننده به عنوان یک واسطه مرتبط باید سوابق کلیه متقاضیان ارائه شده توسط کانون های بازنشستگی را که قبلا به این سفرها اعزام نشده اند، تایید کند. بلیط ها. تا بتوانیم همه این عزیزان از این فرصت استفاده کنیم.

وی ارائه تسهیلات قرض الحسنه را از دیگر خدمات ارائه شده به بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: در سال 1400 مبلغ وام اعطایی به بازنشستگان 7 میلیون تومان بود که در سال 1401 این مبلغ به 12 میلیون تومان افزایش یافت. . و در سال 1402 این تسهیلات قرض الحسنه که نیاز به ارائه ضامن ندارد و بازنشستگان می توانند بدون مراجعه حضوری اقدام کنند به 20 میلیون تومب افزایش یافته است. سال گذشته 210 هزار وام از سوی سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت شد، امسال 230 هزار وام به بازنشستگان اعطا شده است و تلاش می کنیم تا پایان سال به 250 هزار وام برسیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی سازمان تامین اجتماعی، مشارکت در تامین و پرداخت حق بیمه تکمیلی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنها را از دیگر خدمات اجتماعی سازمان تامین به بازنشستگان و مستمری بگیران عنوان کرد و اظهار داشت: تامین اجتماعی به بازنشستگان و مستمری بگیران پرداخت می شود. در دوره قبلی بیمه تکمیلی؛ تامین اجتماعی برای هر یک از بازنشستگان یا اعضای خانواده تحت تکفل آنها 102 هزار و 500 تومان بابت مشارکت 50 درصدی آنها در بیمه تکمیلی بازنشستگان پرداخت کرد، در حالی که در سال 1400 این رقم 45 هزار و 500 تومان بود، یعنی رشد 120 درصدی را تجربه کرد. این سازمان برای دوره جدید که از آذرماه سال جاری آغاز شده و تا آذرماه سال آینده ادامه خواهد داشت، مبلغ 152 هزار و 500 تومان بابت سهم بیمه تکمیلی بازنشستگان پرداخت می کند که نسبت به دوره قبل تقریبا 50 درصد افزایش داشته است. تامین اجتماعی امسال ۸ میلیارد تومان بودجه به سهم خود از بیمه تکمیلی بازنشستگان اختصاص داده است.

تقیانی افزود: با هدف توجه به سلامت و افزایش نشاط بازنشستگان و مستمری بگیران، المپیادهای ورزشی ویژه بازنشستگان را برگزار می کنیم که امسال با عنوان طرح «مرشدان» در 8 رشته و با مشارکت بیش از 5 نفر برگزار می شود. هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران از دو بخش کارگری و تعاونی در دو بخش برای زنان و مردان در گروه‌های سنی مختلف انجام شد. در سال های اخیر رشته های ورزشی المپیاد بازنشستگان فقط به صورت انفرادی بود و امسال رشته تیمی والیبال نیز به این المپیاد اضافه شد و حتی سوپرجام مسابقات والیبال را بین تیم های اول بازنشستگان و کارگران برگزار کردیم. از هر دو گروه زنان و مردان، در هر دو گروه، بازنشستگان کارگری قهرمان سوپرجام مسابقات والیبال شدند.

وی گفت: هفته گذشته 15 نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق تامین اجتماعی با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی تجلیل شدند. همچنین در روزهای آتی با هدف هم اندیشی با شرکای اجتماعی، همایش روسای و اعضای هیئت مدیره مراکز اعتکاف از سراسر کشور را در مشهد مقدس برگزار خواهیم کرد.

تقیانی در ادامه به فعالیت های اداره کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در حوزه بیمه شدگان و کارفرمایان پرداخت و گفت: دوره های آموزشی قوانین و مقررات بیمه ای را برای گروه های مختلف شغلی، تولیدکنندگان و کارفرمایان برگزار کرده ایم. در سال‌های اخیر دستورالعمل‌های پراکنده‌ای در بخش آموزش مفاد بیمه کارفرمایان داشتیم، اما برای هم افزایی و انسجام بیشتر، دستورالعمل واحدی تهیه و به تمامی ادارات کل ابلاغ شد. همچنین آیین نامه تشکیل شوراهای راهبردی شرکای اجتماعی تدوین و به تصویب هیات مدیره و هیات امنای محترم سازمان رسید و این مصوبه به تمامی استان ها ارسال شد. هدف از این اقدام بهبود تعامل با بیمه شدگان و کارفرمایان بود تا تعامل با عموم سازمان دارای چارچوب و سیستماتیک شود. شورای راهبردی تاکنون دو جلسه با حضور مدیریت ارشد سازمان در ستاد سازمان برگزار کرده است و در استان ها نیز ادارات کل و ادارات درمان تامین اجتماعی استان ها به صورت دوره ای جلسات مختلفی را با شرکای اجتماعی برگزار می کنند. دغدغه ارتباط سازمان با شرکای اجتماعی و جلب رضایت جامعه هدف.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات و پاسخگویی به سوالات حضار، میزهای خدمات رسانی را در حاشیه نماز جمعه، جلسات عمومی و نمایشگاه های تخصصی کارفرمایان و تجار برپا کردیم. اداره کل فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در زمینه پیشگیری از حوادث شغلی اقدامات مهمی را اتخاذ کرده است. ما در حال چاپ بروشور آموزشی ایمنی و پیشگیری از حوادث با تغییرات جدید هستیم که پس از چاپ در دسترس کارگران قرار خواهد گرفت. همچنین در نظر داریم کنفرانس بین المللی پیشگیری از حوادث شغلی را با حضور مسئولان سازمان های بین المللی کارگری و اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی و شرکت های بزرگ تولیدی برگزار کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی سازمان تامین اجتماعی گفت: یکم اسفندماه امسال جشنواره سراسری کارفرمایان را برگزار می کنیم که در این جشنواره از 33 کارفرمای بزرگ با حضور مسئولان ارشد تجلیل می شود. از کشور در این مدت شاخص های انتخاب کارآفرینان به روز شده و میزان امنیت و اشتغال در کارگاه و همچنین شاخص های فرهنگی نیز در انتخاب کارآفرینان برتر لحاظ شده است.

تقیانی از دیگر پذیرندگان برنامه های فرهنگی را همکاران تامین اجتماعی دانست که در طول مدیریت سازمان برنامه های متعددی برای آنها پیش بینی و اجرا شده است و در این بخش اردوهای آموزشی و تفریحی “رشدینو” در فرم کد ارائه خدمات جامع فرهنگی و اجتماعی. کارکنان و خانواده هایشان خاطرنشان کردند: تاکنون 7 کمپ «رشدینو» برای کارکنان و خانواده هایشان برگزار شده است.

وی برگزاری مسابقات قرآن کریم کارکنان سازمان تامین اجتماعی در سه مرحله مقدماتی، درون سازمانی و بین سازمانی و در سه رده سنی را از اقدامات مهم در حوزه فرهنگی سازمان دانست و افزود: در دوره جدید مديريت سازمان تامين اجتماعي مسابقات قرآن كريم با ​​حضور كاركنان و خانواده هاي آنان و همچنين با حضور كاركنان و خانواده كاركنان معمريتي، شستا و بانك رفاه كارگران برگزار مي شود. به غنای این مسابقات. بیش از 10 هزار نفر از کارکنان سازمان تامین اجتماعی در بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن شرکت کردند. برگزاری دوره های آموزشی تربیت فرزندان، مهارت های ازدواج و اجرای کمپین کتابخوانی “یاران آشنا” با حضور بیش از هزار نفر از همکاران علاقه مند به کتاب و کتابخوانی، ارسال کتاب برای کودکان 5 تا 10 سال، برگزاری نشست های مختلف ویژه از جمله برگزاری دوره های آشنایی با دستاوردهای طوفان الاقصی و افتتاح دارالقرآن الکریم سازمان تامین اجتماعی از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه همکاران و خانواده های آنان است.

تقیانی با اشاره به تدوین سند راهبردهای فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با همکاری پژوهشگاه عالی تامین اجتماعی و ارائه این سند در آینده نزدیک، ادامه داد: طرح ملی ذبح و آموزش قرآن. در 7 حوزه، برگزاری جشنواره خانوادگی موفق و شرکت در خدمات رسانی به شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگ اربعین از دیگر برنامه های حوزه فرهنگی است. در ایام اربعین امسال موکب درمانی زائران و اسکان همکاران را در شش مرز باشماق، خسروی، مهران، چزابه، شلمچه و میرجاوه و همچنین کربلای معلی برگزار کردیم. همچنین در جشنواره خانواده موفق از 5 نفر از همکاران با خانواده های موفق که یکی از خانواده های آنها کارمند بانک رفاه بود با اهدای لوح، تندیس و هدایایی تجلیل شد. همچنین در روز ملی جمعیت از همکاران دارای سه فرزند تجلیل شد. یکی از برنامه های موفق و برجسته اداره کل فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی، بزرگداشت رویداد ملی “فرداساز” در سطح جمعیت بود. در این رویداد 60 طراح موفق به تولید و طراحی 120 پوستر با موضوع جمعیت شدند. موضوع بچه دار شدن پس از گذراندن دوره آموزش معلمی به نام «طراحی و گرافیک کشور» به جوانان جمعیت تبدیل شد که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199961

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.