به گزارش رکنا، سید صولت مرتضوی درباره یارانه تشویقی گفت: بر اساس مصوبه جدید دولت به مناسبت دهه مبارک فجر به مدت سه ماه از 27 بهمن ماه سال جاری تا 27 اردیبهشت ماه سال آینده مشوق یارانه در نظر گرفته می شود. 11 مورد که لیست آنها در رسانه ها منتشر می شود. افزایش مبلغ از 120 هزار تومان به 220 هزار تومان گزارش شده است.

وی افزود: 11 قلم به صورت جداگانه و وزنی کد گذاری شده است، یعنی هر فردی که یارانه دریافت می کند می تواند به فروشگاه هایی که با سامانه همکاری می کنند مراجعه کند و هر آنچه را که نیاز دارد خریداری کند و بر اساس وزن خریداری کند. بنابراین میانگین یارانه دهک های یک تا سه از 400 هزار تومان به 620 هزار تومان و میانگین یارانه 300 هزار تومانی به 520 هزار تومان رسیده است که مهم این است که این 22 هزار تومان است. یارانه تشویقی شامل 11 عنصر است که در مشارکت یارانه ای گنجانده شده است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی هم عید بازنشسته و کارگران وی همچنین بیان کرد: مرخصی و پاداش کارگران در قانون مشخص شده است و در پایان اسفند معادل دو ماه حقوق پرداخت می شود. بر اساس مصوبه هیات وزیران، مرخصی بازنشستگان برای هر نفر معادل 2 میلیون و 500 هزار تومان، برای زوجه 700 هزار تومان و برای هر فرزند 300 هزار تومان است و پس از پرداخت حقوق بازنشستگان، مقرر شد. پرداخت با اولویت در ابتدای اسفند.