افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

واریز جدید و تابستانی دولت رئیس جمهور به حساب مردم

  • کد خبر : 28844
واریز جدید و تابستانی دولت رئیس جمهور به حساب مردم

به گزارش سایت خانه فوتبال: تاریخ پذیرش کمک هزینه تیرماه مشخص شد. کمک هزینه معیشت چند سالی است که پرداخت شده است. کمک هزینه معیشت فقط به برخی افراد تعلق می گیرد. کمک هزینه معیشت زیاد نیست. جزئیات جدید کمک هزینه معیشت اردیبهشت ماه را از دست ندهید. «سید پرویز فتاح» (چهارشنبه) در حاشیه بازدید […]

به گزارش سایت خانه فوتبال: تاریخ پذیرش کمک هزینه تیرماه مشخص شد. کمک هزینه معیشت چند سالی است که پرداخت شده است. کمک هزینه معیشت فقط به برخی افراد تعلق می گیرد. کمک هزینه معیشت زیاد نیست. جزئیات جدید کمک هزینه معیشت اردیبهشت ماه را از دست ندهید.

«سید پرویز فتاح» (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از عملیات توزیع بسته های شیر برای یک میلیون خانوار نیازمند کشور، با اعلام جزئیات برنامه های قبلی بنیاد مصطفان در توزیع بسته های معیشتی بین مستضعفان، اظهار کرد: در در دوره شیوع کرونا، بنیاد مستضعفان هر 4 ماه یکبار اقدام به توزیع بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند و در آخرین مرحله این طرح که از بهمن 1300 تا خرداد 1402 ادامه داشت، یک میلیون و 400 هزار بسته معیشتی در سراسر کشور توزیع کرد.

رئیس بنیاد مصطففان با اعلام جزئیات توزیع یک میلیون بسته شیر برای خانواده های نیازمند در سراسر کشور، گفت: ارزش بازار هر بسته 600 هزار تومان است و 600 میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: در نتیجه تا تابستان 1401 به دلیل اثرات حذف ارز ترجیحی که از یک سو باعث افزایش قیمت لبنیات و کاهش قدرت خرید خانوارهای نیازمند شد. و از طرفی تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرد، بنیاد مصطفیان تصمیم گرفت در این مرحله یک میلیون بسته شیر بین نیازمندان توزیع کند.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله توزیع یک میلیون بسته شیر تا پایان شهریورماه ادامه دارد، افزود: این بسته ها با اولویت خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و نیازمندان ساکن در مناطق هدف توزیع می شود. بنیاد.مصطفیفان.

فتاح افزود: توزیع این بسته ها از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا امروز توزیع آن در 4 استان انجام شده است و امروز سهمیه 4 استان دیگر به محموله های توزیع ارسال می شود.

رئیس بنیاد مصطففان با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته موجود در بازار 600 هزار تومان است، گفت: بنیاد مصطففان در این مرحله 600 میلیارد تومان اختصاص داده است و در صورت رضایت از این طرح و میزان تاثیرگذاری آن از نظر کالری. . ، پروتئین، کلسیم و سایر مواد مغذی، این طرح جایگزین توزیع بسته های معیشتی می شود.

به گفته فتاح، با توجه به فاسد شدنی بودن بسته‌های لبنی، تمهیدات ویژه‌ای برای توزیع این بسته‌ها با استفاده از تریلر، کامیون و وانت یخچال‌دار از مبدا تا مقصد اندیشیده شده است و این بسته‌ها باید در بازه زمانی مشخص به دست خانوارهای هدف برسد. .

بر اساس این گزارش، هر بسته لبنیات حاوی 21 نوع فرآورده شامل شیر، خامه، پنیر، ماست و شیر کاکائو است که میزان کالری آن 10700 کالری و 473 گرم پروتئین است که به معنای 500000 بسته برای ذینفعان امام خمینی (ره) است. کمیته (RA). ) 250 هزار بسته بین مشمولان سازمان بهزیستی کشور و 250 هزار بسته نیز در مناطق هدف بنیاد مصطفان توزیع می شود.

برای دریافت کمک هزینه معیشت + آدرس سامانه اینجا ثبت نام کنید

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ثبت نام در سامانه املاک و مسکن ضروری است و تاکنون بانک مرکزی برای صدور چک به این سامانه متصل شده است.

خانم پروانه اصلانی گفت: بر اساس قانون دریافت یارانه کمک معیشت، تعویض پلاک خودرو، ارائه مدارک گذرنامه، ثبت نام مدارس و خوابگاه ها باید براساس ثبت نام در سامانه املاک و مسکن باشد. در غیر این صورت هیچ سرویسی ارائه نخواهد شد.

به گفته مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، تمامی سرپرستان خانوار باید در سامانه املاک و مسکن ثبت نام کنند و تمامی اطلاعات افراد تحت پوشش خود را در این سامانه وارد کنند؛ علاوه بر این، مستاجرینی که به صورت رایگان در یک واحد زندگی می کنند نیز باید ثبت نام کنند.

وی می گوید: سامانه مسکن و املاک آماده اتصال تمامی دستگاه ها به این سامانه است و تاکنون تنها بانک مرکزی به این سامانه متصل شده است.

ثبت نام در سامانه املاک و مسکن از 29 فروردین ماه سال گذشته آغاز شد و متقاضیان برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن باید در این سامانه ثبت نام کنند.

چه زمانی می توان کمک هزینه زندگی را پس گرفت؟

بر اساس بیانیه سخنگوی سازمان هدفمندسازی کمک‌های بلاعوض، نتیجه بررسی اولین دسته از متقاضیان کمک بلاعوض مشخص شد.

بر اساس بیانیه سخنگوی سازمان هدفمندسازی کمک‌های بلاعوض، نتیجه بررسی اولین دسته از متقاضیان کمک بلاعوض مشخص شد. این گروه شامل 2.5 میلیون نفر بود که از این تعداد حدود 2.2 میلیون نفر مشمول دریافت یارانه شدند. بر این اساس تمامی افرادی که نسبت به دریافت یارانه جدید معترض بودند مشمول این حمایت نقدی دولت می شوند و تنها 300 هزار معترض از لیست جدید حذف می شوند. اکنون بسیاری از معترضان می توانند انتظار حمایت دولت از آنها را داشته باشند، اما زمان دقیق دریافت یارانه هنوز مشخص نیست. در صورتی که براساس دستور پیگیری رئیس جمهور، تخصیص این دسته از مشمولان باید در هفته جاری مشخص شود و تا قبل از یارانه تیرماه، مرحله سوم سپرده گذاری، رژیم غذایی این گروه برداشت شود.

کمک هزینه زندگی جدید رئیسی چه زمانی پرداخت می شود؟

یک ماه و نیم از تغییر میزان یارانه ها و حذف یارانه نقدی و معیشتی می گذرد. اما این سوال همچنان باقی است که یارانه در تیرماه چقدر خواهد بود؟ پول نقد یا کالا؟

بیش از یک ماه است که کمک هزینه ها تغییر کرده است و سپرده شما دیگر مثل قبل نیست. البته در همان زمان اذهان بسیاری به موضوع یارانه معطوف شده است.

دلیل این امر تداوم توزیع یارانه و سپس پرداخت یارانه تا امروز است.

رئیسی از پرداخت یارانه های 300 و 400 هزار تومانی در روزهای پایانی اردیبهشت خبر داد. قرار بود برای دهک های چهارم تا نهم 300 هزار تومان و دهک های اول تا سوم 400 هزار تومان یارانه پرداخت شود.

تصمیم دولت برای افزایش کمک هزینه ها از این ماه

این روزها فروشگاه های زنجیره ای پذیرای افرادی از جامعه هستند که یارانه کالابرگ آنها در ماه گذشته 20 درصد افزایش یافته است. با افزایش این میزان یارانه در طرح کاتالوگ الکترونیکی، قدرت خرید این دهک ها که شامل سه دهک اول جامعه می شود، افزایش یافته و همین امر باعث شده تا این فروشگاه با افزایش این خانوارها برای انجام خرید مواجه شود.

حال شنیده ها حاکی از آن است که یارانه کاتالوگ الکترونیک برای دهک های 4 تا 9 جامعه نیز با تغییراتی مواجه خواهد شد و احتمالاً یارانه ها با توجه به نرخ تورم افزایش می یابد که او را مجبور به گسترش طرح کالاهای الکترونیکی کرده است. با توجه به روند نزولی نرخ تورم و همچنین افزایش احتمالی یارانه تجارت الکترونیک برای دهک های مختلف جامعه، قدرت خرید مردم افزایش خواهد یافت، اما حقیقت این است که جمعیت بیش از 15 میلیون نفری به زودی مشمول طرح افزایش 20 درصدی یارانه می شوند، بنابراین در ماه ژوئن که 7 تا 8.5 میلیون نفر از افزایش مشروط 20 درصدی یارانه و خرید اعتباری کالابرگ بهره مند شدند، بقیه جمعیت متعلق به کالابرگ هستند. سه دهک درآمدی کاهش می یابد که رقم آنها 24 میلیون نفر اختلاف است و 8.5 میلیون نفر در ماه های آینده از این یارانه بهره مند خواهند شد. در واقع، علاوه بر متقاضیان نهادهای حمایتی، بخشی از این جمعیت 15 میلیونی را کارگران کم درآمد شامل کارگران پاره وقت، زنان سرپرست خانوار، کارگران غیررسمی و بخشی از جامعه حداقل کار تشکیل می دهند. . اما داشتن فهرست محصولات الکترونیکی و افزایش میزان یارانه چقدر می تواند به بهبود معیشت این گروه ها کمک کند؟ در دی ماه 1401 اجرای طرح «کاتالوگ الکترونیک» به صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شد و تا پایان سال دامنه آن به چند استان دیگر رسید. در زمستان سال گذشته مجلس در قالب بودجه 1402 به دولت اجازه داد تا برای تامین کالابرگ پایین ترین دهک ها و جبران «کاهش قدرت خرید این گروه ها» اقدام کند. هدف از اجرای طرح ای کالابرگ «جبران بخشی از کسری معیشتی دهک های کم درآمد» است و جایگزینی یارانه کالابرگ انجام شده تا سرپرستان خانوارهای کم درآمد یارانه را خرج کنند. دریافتی دولت در خرید کالاهای اساسی و تا حدودی فقر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خردادماه پس از گذشت سه ماه از سال، از افزایش 20 درصدی یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی خبر داد. مشروط بر اینکه 70 درصد از مبلغ یارانه صرف خرید کالاهای اساسی پیش بینی شده در طرح کند شود./روزنامه ایران

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=28844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.