افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

واردات نفت چین به پایین ترین حد در دو سال اخیر رسید

  • کد خبر : 318390
واردات نفت چین به پایین ترین حد در دو سال اخیر رسید

به گزارش بازار، داده های اداره کل گمرک چین نشان می دهد که بزرگترین خریدار نفت خام جهان در ماه جولای 42.34 میلیون تن نفت معادل حدود 9.97 میلیون بشکه در روز وارد کرده است. بر اساس محاسبات رویترز بر اساس داده های گمرک، واردات ژوئیه تقریباً 12 درصد نسبت به ژوئن کاهش یافت و […]

به گزارش بازار، داده های اداره کل گمرک چین نشان می دهد که بزرگترین خریدار نفت خام جهان در ماه جولای 42.34 میلیون تن نفت معادل حدود 9.97 میلیون بشکه در روز وارد کرده است.

بر اساس محاسبات رویترز بر اساس داده های گمرک، واردات ژوئیه تقریباً 12 درصد نسبت به ژوئن کاهش یافت و سه درصد کمتر از جولای سال گذشته بود.

افزایش قیمت نفت خام و مصرف داخلی ضعیف تر از حد انتظار بنزین و گازوئیل بر سود پالایشگاه ها تأثیر گذاشته و فعالیت آنها را کند کرده است.

شرکت مشاوره چینی Oilchem ​​تخمین زد که پالایشگاه های خصوصی در ماه جولای با 56.11 درصد ظرفیت کار کردند که پایین ترین سطح در سه سال گذشته و 7.3 درصد کاهش نسبت به سال قبل است. OilChem در یادداشت تحقیقاتی مورخ 26 ژوئیه گفت: بهبود کمی در تقاضای بنزین یا گازوئیل وجود داشت و حاشیه های پالایش کمتر از یک سال گذشته بود. چندین پالایشگاه آسیب جدی دیده اند.

رویترز پیش از این گزارش داده بود که دو پالایشگاه متعلق به گروه دولتی سینوشم به دلیل تعمیرات و مهار تلفات به طور نامحدود بسته شده اند.

کاهش تقاضا، به ویژه برای سوخت دیزل، تولید در پالایشگاه های دولتی را نیز محدود کرد. غول پالایشگاهی سینوپک تنها 0.1 درصد رشد سالانه در پالایش نفت خام داشته است، اما تولید گازوئیل در شش ماه اول نزدیک به 9 درصد کاهش یافته است.

واردات نفت خام در هفت ماهه امسال به 317.8 میلیون تن معادل 10.89 میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به سال گذشته 2.4 درصد کاهش داشته و یکی از معدود موارد کاهش سالانه و شدیدترین کاهش از آغاز سال

به گفته تاجران، در ماه ژوئیه، نفت اضافی برای ذخیره سازی در یک پایگاه ذخیره سازی در شرق چین، مطابق با دستور دولت برای ذخیره نفت در ذخایر دولتی خریداری شد، اما حجم کم باقی ماند.

داده های گمرک در روز چهارشنبه همچنین نشان داد که واردات گاز طبیعی چین در ماه گذشته به 10.86 میلیون تن افزایش یافت و واردات گاز طبیعی چین را به 75.44 میلیون تن رساند که 12.9 درصد بیشتر از سطح سال قبل است.

به گزارش رویترز، صادرات فرآورده های نفتی پالایش شده از جمله گازوئیل، بنزین، سوخت حمل و نقل هوایی و سوخت دریایی در ماه جولای به 4.98 میلیون تن رسید که در مقایسه با 5.37 میلیون تن در ژوئن افزایش یافت. صادرات بین ژانویه تا جولای با کاهش 4.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 35.08 میلیون تن رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=318390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.