افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

واردات نفت ایران توسط 2 عضو رسمی و ناظر اتحادیه اروپا علیرغم تحریم ها

  • کد خبر : 223634
واردات نفت ایران توسط 2 عضو رسمی و ناظر اتحادیه اروپا علیرغم تحریم ها

به گزارش بازار، آمار منتشر شده توسط مرکز آمار اروپا (یورواستات) نشان می دهد که یک عضو رسمی اتحادیه اروپا و یک عضو ناظر این اتحادیه در سال 2023 از ایران نفت وارد کرده اند. با وجود تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، بلغارستان به عنوان یکی از اعضای رسمی این اتحادیه اقدام به […]

به گزارش بازار، آمار منتشر شده توسط مرکز آمار اروپا (یورواستات) نشان می دهد که یک عضو رسمی اتحادیه اروپا و یک عضو ناظر این اتحادیه در سال 2023 از ایران نفت وارد کرده اند.

با وجود تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، بلغارستان به عنوان یکی از اعضای رسمی این اتحادیه اقدام به واردات نفت از ایران کرده است. بلغارستان در سال 2022 تنها 168 تن نفت یا فرآورده های نفتی از ایران وارد کرد، اما در سال 2023 واردات نفت یا فرآورده های نفتی از ایران 6 برابر شد و به 1058 تن رسید.

اگرچه میزان واردات بلغارستان از ایران در سال 2023 رقم قابل توجهی نیست، اما نشان دهنده فشار تحریم های ایران بر بخش انرژی اعضای اتحادیه اروپا و تمایل این کشورها برای نادیده گرفتن تحریم ها علیه ایران است.

یورواستات پیش از این اعلام کرده بود که آلمان برای اولین بار از سال 2018 تاکنون 70 هزار تن نفت یا فرآورده های نفتی ایران وارد کرده است و با انتشار این خبر در رسانه ها، دولت آلمان مجبور به موضع گیری و ادعا شد که این رقم به اشتباه در قانون ثبت شده است. آمار واردات از ایران و در واقع آلمان این محموله نفت را از مکزیک وارد کرده است.

آمارهای یورواستات همچنین نشان می دهد که گرجستان به عنوان یکی از اعضای ناظر اتحادیه اروپا در سال گذشته 4438 تن نفت یا فرآورده های نفتی از ایران وارد کرده است. واردات نفت گرجستان از ایران در سال جاری نسبت به سال قبل 6 درصد افزایش داشته است.

گرجستان در سال 2022 4161 تن نفت یا فرآورده های نفتی از ایران وارد کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.