افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

واردات خودرو قطعا انجام می شود/ مجلس موافق تشدید تعرفه خودروهای وارداتی است

  • کد خبر : 34349
واردات خودرو قطعا انجام می شود/ مجلس موافق تشدید تعرفه خودروهای وارداتی است

جلال رشیدی کوچی اشاره به آثار واردات خودرو در بازار و لزوم ایجاد نرخ های متعارف برای خودروهای وارداتی وی بیان کرد: در خصوص تعرفه هایی که دولت برای واردات خودرو در نظر گرفته است، سود تجاری در اختیار خود دولت است. شورا ممکن است مشمول عوارض گمرکی باشید. تعریف فعلی سود تجاری تا حدودی […]

جلال رشیدی کوچی اشاره به آثار واردات خودرو در بازار و لزوم ایجاد نرخ های متعارف برای خودروهای وارداتی وی بیان کرد: در خصوص تعرفه هایی که دولت برای واردات خودرو در نظر گرفته است، سود تجاری در اختیار خود دولت است. شورا ممکن است مشمول عوارض گمرکی باشید. تعریف فعلی سود تجاری تا حدودی منحرف بود. مجلس موافق افزایش تعرفه خودروهای وارداتی است.

وی در ادامه گفت: به عبارتی افرادی که می خواهند با خودروی گران تری رانندگی کنند باید هزینه بیشتری پرداخت کنند. افرادی که خودروی اقتصادی رانندگی می کنند باید نرخ کمتری بپردازند. در نرخ های برنامه ریزی شده، همه آنها در یک نگاه دیده شده اند. حتی خودروهای ارزان قیمت نیز باید 90 درصد هزینه پرداخت کنند که رقم بالایی است.

نماینده مردم مرودشت مجلس وی بیان کرد: عملا با نرخ های برنامه ریزی شده خودروهای صفر کیلومتر با قیمت های 10 تا 15 هزار تومان به 30 تا 35 هزار تومان رسیده که همچنان موجود است و قیمت ها به زیر یک میلیارد و نیم نمی رسد. به نظر من دولت باید در نرخ های برنامه ریزی شده تجدید نظر کند. نرخ ها باید بر اساس قیمت خودرو باشد نه حجم موتور. مثلاً فردی که می خواهد خودروی 100 هزار دلاری وارد کند باید 100 درصد عوارض بپردازد اما فردی که می خواهد خودروی 10 هزار دلاری وارد کند باید 10 درصد عوارض بپردازد.

وی همچنین تاکید کرد: اگر کارمزد بر اساس قیمت خودرو تعیین شود، قطعا واردات خودرو در کاهش قیمت بازار موثرتر خواهد بود. تا امروز قانونی در زمینه واردات خودرو نداشتیم. این باعث شد که دولت ها با سلیقه رفتار کنند. یک دولت خودرو وارد کرد و دولت دیگر خودرو وارد نکرد.

وی افزود: مهمترین اقدام مجلس یازدهم تصویب قانون در زمینه واردات خودرو بود. همه دولت ها نیز موظف به اجرای قانون هستند و سایر رفتارهای سلیقه ای در واردات خودرو حذف می شود. ماشین حتما وارد میشه دولت می تواند نقش تسهیل گری در واردات خودرو داشته باشد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.