افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

واردات برنج خارجی را به خرید برنج ایرانی ربط ندهید

  • کد خبر : 409940
واردات برنج خارجی را به خرید برنج ایرانی ربط ندهید

به گزارش بازار، انجمن واردکنندگان برنج نسبت به بخشنامه های وزارت جهاد کشاورزی ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد که واردات برنج خارجی نباید با خرید برنج ایرانی مرتبط شود. در بیانیه انجمن در خصوص محتوای بخشنامه های اخیر وزارت جهاد کشاورزی آمده است: انجمن واردکنندگان برنج ایران به نمایندگی از یکصد نفر از اعضا […]

به گزارش بازار، انجمن واردکنندگان برنج نسبت به بخشنامه های وزارت جهاد کشاورزی ابراز نگرانی کرد و تاکید کرد که واردات برنج خارجی نباید با خرید برنج ایرانی مرتبط شود.

در بیانیه انجمن در خصوص محتوای بخشنامه های اخیر وزارت جهاد کشاورزی آمده است: انجمن واردکنندگان برنج ایران به نمایندگی از یکصد نفر از اعضا به عنوان تامین کننده اصلی برنج، دومین محصول استراتژیک کشور و کانون توجه امنیت غذایی، نسبت به بخشنامه های اخیر وزارت جهاد کشاورزی ابراز نگرانی جدی می کند

بر اساس این بخشنامه ها بیم آن می رود که واردات برنج خارجی با خرید برنج ایرانی مرتبط باشد. تصمیمی که در شرایط سخت اقتصادی و فشارها و تحریم های منطقه ای می تواند تبعات جدی برای تنظیم بازار و رفع نیاز اقشار کم درآمد داشته باشد.

این انجمن تاکید می کند که برنج ایرانی و وارداتی اساساً دو محصول متفاوت با قیمت، گروه هدف و سلیقه مصرف کننده متفاوت هستند. برنج وارداتی با قیمت مناسب پاسخگوی نیاز بیش از 6 دهک مصرفی ضعیف است. به خصوص در استان های نیمه جنوبی و مرزی کشور که با الگوی مصرف جمعیت همخوانی دارد.

اخیراً مسئولان وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده اند که تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز کشور است و نیازی به واردات نیست. اگر چنین گفته ای صحت داشته باشد، پیوند واردات به خرید برنج ایرانی به چه معناست؟ و مهمتر اینکه چرا در بازار شاهد افزایش و کمبود قیمت هستیم؟ موضوعی که در نامه نمایندگان استان های جنوبی در شورای اسلامی به رئیس جمهور در خصوص کمبودهای جدی و افزایش قیمت در این استان ها و در نامه کمیسیون کشاورزی خانه ایران به وزارت کشور به وضوح مشهود است. جهاد کشاورزی.

تاکید می‌شود که ارتباط غیرحرفه‌ای این دو کالا می‌تواند نارضایتی بیشتر در بازار را دامن بزند و به ضرر مصرف‌کنندگان به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر تمام شود. باید پذیرفت که این سیاست بدون توجه به تفاوت مصرف، نه تنها حمایتی از تولید ملی نمی کند، بلکه باعث افزایش قیمت ها و مفاسد احتمالی می شود.

انجمن واردکنندگان برنج ایران از دولت می‌خواهد در سیاست‌های مرتبط با بازار برنج، واقعیت‌ها و نیازهای اقتصادی جامعه را در نظر گرفته و از تصمیم‌گیری‌هایی که منجر به افزایش فشار بر مصرف‌کنندگان می‌شود، جداً خودداری کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.