افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

واتساپم هک شده – چطوری بفهمم وات ساپم هک شده – نشانه های هک شدن واتساپ | اسمارتک نیوز

  • کد خبر : 108250
واتساپم هک شده – چطوری بفهمم وات ساپم هک شده – نشانه های هک شدن واتساپ | اسمارتک نیوز

شاید مدت زمانی می باشد که فکر می کنید حساب واتساپ شما ، اندکی غیر معمول گشته است ؛ یا از این که دوستان و یا اعضای خانواده به حساب شما دارای دسترسی باشند ؛ نگران می باشید . اما خوشبختانه می توان به شما راهکارهایی ارائه داد که از صفحه خود در برابر هکرها […]

شاید مدت زمانی می باشد که فکر می کنید حساب واتساپ شما ، اندکی غیر معمول گشته است ؛ یا از این که دوستان و یا اعضای خانواده به حساب شما دارای دسترسی باشند ؛ نگران می باشید . اما خوشبختانه می توان به شما راهکارهایی ارائه داد که از صفحه خود در برابر هکرها محافظت بکنید.

درست است که واتس اپ، سطح بالایی از امنیت را برای افراد تامین می نماید ؛  اما هکر می تواند به هر حال وارد حساب واتس اپ تان شود و زمان زیادی را نیز در آن بگذراند. این موضوع بدین معنا می باشد که امکان بالایی وجود دارد که متجاوزان ،  صفحه واتس اپ تان را هک بکنند. این افراد پیش تر ، به موبایل و یا سایر لوازمی که در آن واتس اپ داشتید ؛ دسترسی داشته بودند.

خوشبحتانه حتی چنانچه واتس اپ شما نیز هک شود ؛ باز هم می توان اقداماتی را به منظور برطرف کردن هک انجام داد.

با راهکارهای گفته شده در ادامه این مطلب هم می توانید بفهمید که واستاپ شما هک شده است یا خیر پس پا اسمارتک نیوز همراه باشید.

از کجا بفهمیم که واتساپ مان هک شده است؟

راهکارهای زیر همگی احتمالی می باشند و نمی توانند که در این باره ، نظر قطعی صادر کنند.

دمای موبایل: چنانچه موبایل تان با دمای بالا مواجه می گردد و به صورت ناگهان داغ می کند ؛ احتمال هک شدن موجود است ؛ چراکه برنامه های قوی در پیش زمینه شما در حال اجرا می باشند که موجب افزایش دمای موبایل می شوند.

مصرف بالای باطری: چنانچه باطری تان به سرعت خالی می گردد ؛ حتی چنانچه گوشی خود را به کنار گذاشته و استفاده نکنید ؛ پس به احتمال زیاد ، نرم افزاری در پیش زمینه گوشی تان به منظور هک کردن واتساپ در حال اجرا است که شارژ باطری شما را می خورد.

ارسال پیام به مخاطبین شما: چنانچه پیام هایی از طرف شما برای مخاطبان تان و یا در گروه هایی که عضو می باشید ؛ فرستاده می شوند در حالیکه شما این کار را نکرده اید ؛  قطعا شما هک شده اید.

همچنین مطالعه کنید : ثبت نام کنکور فنی حرفه ای ۹۹

برخی از راه هایی که امکان دارد تا هکرها برای هک کردن واتساپ تان استفاده بکنند :

۱-بهره گیری از وب واتساپ

احتمالا می دانید که در چه زمان هایی می توانید از وب واتساپ بهره ببرید؛ در زمان هایی که می خواهید از یک حساب واتساپ در دو جا بهره ببرید. درست است که ممکن است برخی از افراد با بهره گیری از وب واتساپ تان به مکالماتتان دسترسی داشته باشند.

لحظه ای که به دستگاه شما علی الخصوص موبایل شما دسترسی پیدا می کنند ؛ به سرعت می توانند کد QR واتس اپ را اسکن بکنند و به همه مکالمات واتساپ شما در مدت زمان کوتاهی دسترسی داشته باشند.

بله ، می توان این کار را از لوازم گوناگون دیگری همچون کامپیوتر نیز انجام داد ؛ لذا هرکس از هر جای دیگری نیز می تواند به کد QR واتس اپ تان دسترسی پیدا کند.

همچنین مطالعه کنید : چگونه بفهمیم در قرعه کشی ایران خودرو برنده شدیم ؟

۲-دسترسی به فایل بک آپ موبایل

حتی چنانچه با برنامه های قفل ، واتس اپ خود را قفل نموده باشید ؛ باز هم احتمال این چنین مشکلی می باشد. درست است که این نوع هک کردن تنها بر روی دستگاه هایی تاثیر می گذارد که به تازگی برنامه واتساپ خود را آپدیت نکرده باشند. موقعی که هکر به موبایل تان دسترسی پیدا می کند ؛ در عرض چندین دقیقه می تواند مکالمات واتساپ تان را بخواند و یا آنان را از دستگاه دیگر پاک بکند.

پس از در اختیار داشتن فایل بک آپ ، با بهره گیری از فایل منیجیر، می توانند اطلاعات را بواسطه بلوتوث به دیگری انتقال دهند. همچنین می توانند از برنامه هایی بک آپ اتوماتیک همچون بک آپ تکست به منظور واتس اپ استفاده کنند و مستقیما همه مکالمات واتس اپ را بواسطه تکست به دستگاه شما ارسال کنند.

حتی می توانند به همه چت های واتساپ در صورت قفل بودن این برنامه نیز دارای دسترسی باشند.

۳-استفاده از شبکه وای فای با واتساپ اسنیفر

از آن جایی که بهره گیری از واتس اپ با ایمیل اندکی ریسک دارد ؛ می توان این کار را با واتساپ اسنیفر بواسطه شبکه وایفای نیز انجام داد. از آن جایی که هر دستگاهی ، دارای آدرس mac منحصربفرد خود می باشد ؛  چنانچه هکر بتواند به این آدرس دسترسی پیدا کند ؛ پس می تواند همه فعالیت های واتساپ شما را مشاهده کند.

۴-استفاده از نرم افزار جاسوسی یا spyware

برنامه های جاسوسی نیز قادرند تا واتساپ شما را هک بکنند. برنامه هایی همچون spyzie پولی می باشند و اغلب احتیاج به این دارند که فرد متجاوز، این برنامه را در دستگاه خود نصب بکند تا بتواند همه مکالمات واتساپ شما را در اختیار داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید :  چطوری شارژ همراه اول بگیرم

چگونه حساب واتساپ را بهبود ببخشیم؟

Disable  کردن وب واتساپ

هنگامی که فعالیت غیر عادی و مشکوکی را در حساب واتساپ خود شاهد می باشید ؛  هیچ شکی نیست که احتمالا فردی فعالیت و چت های تان در واتساپ را زیر نظر گرفته است. چنانچه آنان از وب واتساپ شما بهره می برند ؛  می توانید با اقدامات زیر از آن مطمئن شوید:

واتساپ را بر روی موبایل خود باز کنید.

بر روی سه نقطه عمودی در بالای صفحه و قسمت راست کلیک کنید.

سپس بر روی وب واتساپ ضربه بزنید تا یک پنجره جدید برایتان باز شود.

در این بخش ،  لیستی از افرادی را می بینید که اخیرا از واتساپ استفاده نموده اند.

back2-1024x909 چطور بفهمم واتساپم هک شده

نکته: به منظور جلوگیری از فعالیت هکرها ، بر وی log out of all computers بزنید. با این عمل ،  دسترسی هکر به فعالیت های تان متوقف خواهد شد.

همه برنامه هایتان را قفل کنید

همانگونه که می دانید ؛  هکرها از پیام های استخراج شده از فایل هایی به منظور کپی کردن پیام های واتساپ و ایمیل تان بهره می برند. همچنین می توان از ربات های چت نیز برای واتساپ بهره برد.

برنامه های قفل اپلیکیشن یا app locker موجب می شوند که هر برنامه ای که می خواهید را قفل بکنید ؛ لذا هنگامی که فرد حمله کننده ای سعی دارد تا فایل های ذخیره شده تان را از واتساپ کپی کند ؛ ضروری است تا اول قفل برنامه تان را باز کند.

همچنین مطالعه کنید : سایت جدید انتقالی دانشجویان

تایید دو مرحله ای واتساپ

اخیرا واتساپ این ویژگی را معرفی نموده است. هنگامی که این ویژگی را فعال می نمایید ؛  هر تلاشی با هدف تایید کردن شماره تلفن بر روی واتساپ ،  ضروری است تا از طریق کد یا IP شش حرفی صورت گیرد که برای بهره گیری از این ویژگی طراحی شده است. به منظور فعال کردن آن ،  این مراحل را پیش روید :

WhatsApp > Settings > Account > Two-step verification > Enable

Back-1024x909 چطور بفهمم واتساپم هک شده

موقعی که این ویژگی ها را فعال نمودید ؛  می توانید وارد آدرس ایمیل تان بشوید که به واتساپ اجازه می دهد تا به شما یک لینک بواسطه ایمیل برای DISABLE کردن کد تایید ارسال بکند.

راهکارهایی برای امن کردن حساب واتس اپ

۱-برای دسترسی به واتساپ از وایفای های عمومی یا رایگان استفاده نکنید.

مهم ترین و اصلی ترین راهی که هکر ها از آن استفاده می کنند ؛ این می باشد که از اتصالات ناامن بهره ببرید. اکثر هکرها وایفای های ناامن را می شناسند و بواسطه آن به حساب واتساپ شما دسترسی پیدا می کنند.

بهره گیری از شبکه ناامن وایفای ، یک فعالیت بسیار خطرناک می باشد. پس حتما حدالامکان از وایفای های ناشناس عمومی و محلی ،  دوری بکنید.

۲-اجازه ندهید که هیچ کس به موبایل شما دسترسی داشته باشد.

حتی یک دقیقه هم نباید اجازه بدهید که کسی به موبایل تان دسترسی داشته باشد ؛ چراکه ممکن است در عرض چندین ثانیه ، از واتساپ وب شما ، یا فایل بک آپ به منظور دسترسی به مکالمات تان در واتساپ استفاده کند و پیام هایتان را ببیند.

از سایر نکات قابل توجه ، این می باشد که واتساپ با شماره IMEI به حساب تان متصل می شود که برای هر موبایلی ،  منحصربه فرد می باشد. دسترسی داشتن به این شماره ،  می تواند موجب هک شدن واتساپ بشود ؛ لذا هیچ فردی نباید هیچگونه دسترسی به موبایل شما داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید : ادرس جدید سایت تعویض کارت ملی

نصب کردن برنامه از منابع ناشناخته ،  موجب می شود که موبایل تان در معرض خطر قرار گیرد و دسترسی دیگران را به آن راحت تر بکند. توصیه می شود کاری بکنید که این برنامه های ناشناخته ،  به فایل منیجر شما دارای دسترسی نباشند. همچنین ضروری است تا Play store را قفل نموده و تنظیمات را به نحوی قرار بدهید که موبایل از منابع ناشناس، برنامه ای نصب نکند.

3-واتساپ را قفل کنید.

حتما ضروری است تا از برنامه های قفل برنامه برای واتساپ بهره ببرید. whatsapp ویژگی قفل را در داخل خود ندارد ؛ لذا لازم است تا یک برنامه جداگانه را برای این کار دانلود کنید. در نتیجه هیچ کس نمی تواند بدون دانستن پسوورد قفل برنامه واتساپتان ، وارد واتساپ شما بشود.

 

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=108250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.