افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

وابستگی جهان به قدرت اقتصاد آمریکا و دلار خطرناک است

  • کد خبر : 212996
وابستگی جهان به قدرت اقتصاد آمریکا و دلار خطرناک است

بر اساس گزارش های بازار، بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، “قدرت دلار آمریکا همچنان یک چالش بزرگ برای اقتصادهای جهان است.” بر اساس این گزارش، اقتصاد آمریکا در حال تجربه مازاد شغل است و مصرف کنندگان همچنان با اطمینان به خرج می کنند، ارزش سهام در آمریکا نیز در فوریه سال جاری رکورد زد و […]

بر اساس گزارش های بازار، بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، “قدرت دلار آمریکا همچنان یک چالش بزرگ برای اقتصادهای جهان است.”

بر اساس این گزارش، اقتصاد آمریکا در حال تجربه مازاد شغل است و مصرف کنندگان همچنان با اطمینان به خرج می کنند، ارزش سهام در آمریکا نیز در فوریه سال جاری رکورد زد و اقتصاد این کشور بیش از اندازه رشد کرد. اقتصاد. از اسپانیا یا اندونزی در سال گذشته، اما نرخ بهره بالا و دلار قوی بر بازارهای سراسر جهان تاثیر گذاشته است، در حالی که چین و اروپا هیچ نشانه ای از ابتکار عمل نشان نداده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده در اوایل سال جاری در ایالات متحده، پیشرفت روند کنترل تورم در این کشور را متوقف کرده و امیدها به اینکه فدرال رزرو (بانک مرکزی) بتواند نرخ بهره آمریکا را بدون تغییر نگه دارد، از بین برده است. هزینه های استقراض را در سراسر جهان بالا نگه می دارد، به ویژه در اقتصادهای نوظهور که به دلار وام می گیرند. در این گزارش آمده است: قدرت دلار آمریکا همچنان یک چالش بزرگ برای اقتصادهای جهانی است. شاخص بلومبرگ که قدرت دلار را اندازه گیری می کند از پایان سال 2020 حدود 11 درصد افزایش یافته است و رشد 2.6 درصدی دلار در سال 2024 بهترین شروع از سال 2015 است.

بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، افزایش 10 درصدی پول آمریکا، رشد اقتصادهای نوظهور را پس از یک سال 1.9 درصد کاهش می‌دهد و بر تجارت، در دسترس بودن اعتبار و عملکرد بازار سهام تأثیر می‌گذارد. اما گزارش بلومبرگ نشان داد که تداوم قدرت اقتصاد ایالات متحده امری مشخص نیست و برخی از نقاط ضعف ظاهر شده است، به گفته انجمن ملی تجارت مستقل، احساسات کسب و کارهای کوچک در ماه گذشته به دلیل کاهش سود و انتظارات فروش و کارت اعتباری کاهش یافت. بدهی. آمریکایی ها نیز در حال افزایش هستند و به ویژه بر خانواده های کم درآمد فشار وارد می کنند. متوسط ​​نرخ بهره در حساب‌های کارت اعتباری آمریکایی‌ها 22.75 درصد بود که بالاترین میزان از سال 1995 است، در حالی که متوسط ​​نرخ بهره وام‌های خودرو 60 ماهه نیز بالاترین میزان از سال 2006 بود.

به گفته بلومبرگ، تهدید دیگر ضعف فزاینده اقتصاد چین و اروپا است که می تواند ایالات متحده را در معرض شوکی قرار دهد که احتمالاً جهان را بدون رهبری برای رشد رها می کند. آستین گولزبی، رئیس بانک فدرال رزرو شیکاگو، در 14 فوریه نسبت به این که چگونه یک کندی عمیق‌تر اقتصاد جهانی یا شوک ژئوپلیتیکی می‌تواند بر ایالات متحده تأثیر بگذارد، نسبت به رضایت خاطر هشدار داد. وی با بیان اینکه اقتصاد آمریکا صرفا به اقتصاد داخلی وابسته نیست، هشدار داد که ضعف بیشتر در سایر اقتصادهای بزرگ در سراسر جهان می تواند تاثیر قابل توجهی بر ایالات متحده داشته باشد.

بلومبرگ گزارش داد: اما در حال حاضر به نظر می رسد که اقتصاد ایالات متحده جلوتر از اقتصادهای جهانی باقی بماند، زیرا گابریل مخلوف، یکی از اعضای شورای حاکم بانک مرکزی اروپا در فوریه امسال گفت که انتظارات کوتاه مدت برای اقتصاد ایالات متحده منطقه یورو با رکود اقتصادی مواجه است، شرایط تامین مالی سخت‌تر (با افزایش نرخ‌های بهره)، که منعکس‌کننده اعتماد ضعیف مصرف‌کننده و کسب‌وکار و کاهش تقاضای خارجی است. از این حیث، کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور با تلاش برای تحمل پیامدهای وابستگی اقتصادی به آمریکا و واحد پولی آن و پیامدهای منفی آن بر اقتصاد این کشور، اخیراً با ایجاد ائتلاف‌هایی از جمله این سیاست‌ها را کاهش داده‌اند. بریکس یا سازمان شانگهای: وابستگی به دلار و استفاده از پول محلی در مبادلات تجاری با هدف تقویت پول ملی آن و پیشنهاد «دلارزدایی» در روابط اقتصادی در سطح بین المللی رواج یافته است.

در سال های اخیر کسری بودجه دولت آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش یافته و نرخ بهره بالا به دلیل تورم بالا در این کشور تاثیر منفی بر اقتصاد کشورهای وابسته به دلار گذاشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=212996

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.