افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

هیچ کدام از آنها عوامل تروریستی ایران نبودند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 172843
هیچ کدام از آنها عوامل تروریستی ایران نبودند – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گفته خبرگزاری مهر ، ابراهیم عزیزی ، با توضیح نتایج اولیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی ایران در مورد حادثه تروریستی در کرمان ، گفت: مطابق با کارکردهای نظارتی پارلمان ، امنیت پلیس کمیسیون پلیس کمیسیون تیم پس از این حادثه تا حد امکان به استان کرمان حرکت کرد. به محض […]

به گفته خبرگزاری مهر ، ابراهیم عزیزی ، با توضیح نتایج اولیه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی ایران در مورد حادثه تروریستی در کرمان ، گفت: مطابق با کارکردهای نظارتی پارلمان ، امنیت پلیس کمیسیون پلیس کمیسیون تیم پس از این حادثه تا حد امکان به استان کرمان حرکت کرد. به محض ورود به استان ، این هیئت از محل حادثه و دو انفجار همراه با نماینده اطلاعات و مأموران اجرای قانون بازدید كرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی افزود: طی پیگیری های میدانی با شاهدان و موکب داران حاضر در محل انفجار نیز گفت و گو کردیم و سپس با فرمانده انتظامی این منطقه دیدار کردیم. استان و تمامی اقدامات حفاظتی قبل، بعد و حین حادثه” بررسی کردیم. با توجه به اینکه پلیس بلافاصله در محل انفجار حاضر شد، اطلاعات دقیق میدانی را در اختیار ما قرار داد.

دستگیری 26 نفر از عوامل موثر و حامیان تروریست ها در کمترین زمان

نماینده مردم شیراز و زرگان در شورای اسلامی گفت: جلسه دوم ما با مدیر کل اطلاعات استان به عنوان هماهنگ کننده نیروهای اطلاعاتی استان کرمان بود و در این جلسه ما زاویه های پنهان را مورد بررسی قرار دادیم ، مشکوک های مختلفی و عوامل درگیر در حادثه خودکشی ، و موانع فکری و ما مطلع شدیم که چه موقع و چگونه این عناصر وارد کشور شدند. تصور ما انجام اقدامات اطلاعاتی به موقع در کشف مؤثر این واقعه ، بر اساس گزارش های دریافت شده ، در کمترین زمان بیش از 26 نفر از مأمورین مؤثر و حمایت از تروریست ها دستگیر شدند.

اقدامات به موقع سپاه مانع از ورود مهاجم انتحاری به گلزار شد.

عزیزی در بخشی دیگر از سخنان خود به جلسات فشرده اعضای کمیسیون با رئیس شورای تامین استان و استاندار کرمان اشاره کرد و گفت: در این جلسه جمعی از نمایندگان استان نیز حضور داشتند که توانستیم. از اقدامات شورای تامین استان در مراسم بزرگداشت سالگرد شهید سردار سلیمانی درس بگیریم و پس از آن با فرمانده سپاه کرمان جلسه ای داشتیم و آن ها به ما اطلاع دادند که عوامل عملیاتی در گلزار شهدا چیست. و ما متوجه شدیم که سپاه اقدامات خوبی را در گلزار د لس مارتیرس انجام داد که باعث شد عامل انتحاری نتواند وارد گلزار شود.

کمیسیون امنیتی با پلیس، استاندار و قوه قضائیه دیدار می کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی ادامه داد: با رئیس دیوان عالی استان کرمان نیز جهات قضایی و حقوقی موضوع را در میان گذاشتیم زیرا این دستگاه قضایی است که باید با آن احکام صادر کند. تصمیمات قاطع در حذف شرایط بازدارنده همچنین به عنوان جمع بندی جلسه شورای تامین استان با حضور کلیه اعضای انتظامی، امنیتی و استانی برگزار و نتایج جلسات دو روز گذشته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

مراقبت از خانواده های داغدار و گوش دادن به شکایات و نگرانی های آنها

وی توضیح داد: در قسمت آخر مأموریت کمیسیون امنیت ملی ، دو گروه از این هیئت از خانواده های غمگین و قبرهای شهدای حادثه تروریستی و همچنین مجروحان بازدید کردند و شکایات و نگرانی های آنها شنیده شد. . و البته ، ما قول دادیم كه این موضوع با دقت و حساس مورد بررسی قرار گیرد ، بنابراین موضوع باید به طور كلی مورد بررسی قرار گیرد.

حضور اعضای کمیسیون امنیت بر سر مزار شهید سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی کرمان

گزارش نهایی به هیئت مدیره و روسای قوای سه گانه ارائه می شود.

وی تأکید کرد: پس از جمع بندی ، گزارش و نتایج تحقیقات هیئت کمیسیون به کمیته ریاست و رئیس مجلس و همچنین روسای سه شعبه ارائه می شود و اگر رئیس مجلس و رئیس مجلس و کمیسیونی که ریاست آن را برعهده دارد این اختیار را دارد که در جلسه علنی مجلس قرائت شود.

عیادت از مجروحان حادثه تروریستی در بیمارستان شهید باهنر

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی نیز تصریح کرد: این نوع اقدامات تروریستی برنامه ریزی شده و دارای تیم های پشتیبانی، عملیاتی و احتیاطی است و می تواند از فرصت های پیش رو برای ایجاد حادثه استفاده کند، بنابراین امنیتی و اطلاعاتی تیم‌ها در اولین ساعات حادثه و پس از عملیات تروریستی به صورت جدی وارد شده و بیش از 26 نفر را بازداشت کردند.

هیچ یک از دو بمب گذار انتحاری ایرانی نبودند.

عزیزی تاکید کرد: بر اساس شواهد به دست آمده آنچه تاکنون برای ما روشن شده این است که هیچ یک از دو عامل انتحاری ایرانی نبوده و معتقدیم شستشوی مغزی این افراد و گروه ها از سوی رژیم صهیونیستی در پوشش داعش و تکفیری ها تاوان این عمل را خواهند داد.

لازم به ذکر است، حسن همتی رئیس کمیسیون امنیت، سیدعلی آقازاده دفسری رئیس کمیسیون دفاع و علی علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در این سفر ابراهیم عزیزی را همراهی می کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=172843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.