افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

هیچ دانشگاهی دلیلی برای اختلاف نظر نمی دهد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 369072
هیچ دانشگاهی دلیلی برای اختلاف نظر نمی دهد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله جوادی آملی در پیامی تصویری به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه آمل اظهار داشت: از روح القدس می خواهیم هر که در راه الهی قلم و گام بردارد. علم و اطاعت به برکت خداوند و جامعه از طریق نوشته ها و بیانات علما و. اندشوران راه خود را […]

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله جوادی آملی در پیامی تصویری به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه آمل اظهار داشت: از روح القدس می خواهیم هر که در راه الهی قلم و گام بردارد. علم و اطاعت به برکت خداوند و جامعه از طریق نوشته ها و بیانات علما و. اندشوران راه خود را بهتر از قبل پیدا کنید و متمدن زندگی کنید.

وی تصریح کرد: علم یک سری تعاریف و اصول اساسی دارد که از جمله این اصول و نکات اساسی می توان به معنای علم و زنجیره دانشگاهی از یک سو، مهد علم در مدرسه و دانشگاه از سوی دیگر و سیره و سلوک اشاره کرد. علما در دست سوم تنهایی سمت پردیس و دانشگاه از جهت چهارم نورانی می شود و ….

وی سپس به سخنی از امیرالمومنین علیه السلام در معنای حقیقت علم اشاره کرد و اظهار داشت: امیر بیان و بنان علی بن. ابی طالبان (علیه السلام) فرمودند: یک گلدان یازیق با چی انجام دهید فای مگر اینکه یک گلدان علم این طور است گسترش دهید به»؛ علم با ظرف های دیگر فرق می کند، هر ظرفی وقتی داخل ظرفی می شود به همان اندازه آن ظرف را می گیرد و در جای دیگر تنگ می شود، اما علم این ویژگی را دارد که وقتی وارد دل می شود فقط ظرف نیست. ، ظرفی نیست که ظرفیت ظرف را کم کند بلکه ظرفیت ظرف را افزایش دهد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حقیقت علم توسعه یک جزء است نه تنگ نظری، تصریح کرد: چنان که در حقیقت علم این معنا به دست می آید که علم نور و ظرفی است که وصف صدر را حمل می کند. و نه تنها فضا را تنگ نمی کند، بلکه دیگران را در خود جای می دهد و صحنه دل را بازتر می کند; وقتی کسی به معنای واقعی عالم می‌شود، محقق هرگز برای دیگران جا نمی‌گذارد، بلکه آن فضا و مکان، آن زمان و آن سرزمین، آن تاریخ و جغرافیا را در هر شهر و کشوری که پیدا کند توسعه می‌دهد. حقیقت علم توسعه است نه تنگ نظری. چون دنیا دارای نوری بود، ویژگی آن نور بیکرانی است. نیگری و رویایی و محل او به دیگران اهمیت نمی دهد. با دیگران بسازید و دیگران را بپذیرید. این ویژگی علم است.

فرمود: اگر در این امور علم آمده، اگر علم بیاید، فضا را تنگ نمی کند، بلکه وسعت می یابد، یعنی دانشمند، اهل توافق، اهل توسعه، اهل هماهنگی است. یک فرد هماهنگ هیچ دنیایی جایی برای دیگری باقی نمی گذارد. هیچ جهانی دلیلی برای اختلاف نظر ارائه نمی دهد. هیچ عالمی به انحراف از توحید و مانند آن تشویق نمی کند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: خدایی که علم را آفرید می فرماید بهترین علم علم خدا، توحید، علم الهی، علم الهی است اگر کسی باشد. خدایا شکرت علم را در مدرسه و دانشگاه یا در فضاهای دیگری که او را به یاد خدا و او می انداخت، نیاموخت. خدایا شکرت او خدا، روح القدس را فراموش کرد. خدایا میگه مجازات تلخ این است که خودش را فراموش می کند. اگر کسی خودش را فراموش کند، هرگز به خودش فکر نمی کند، به آینده. نگر او نیست، او به دنبال خوشبختی خود نیست، او نمی تواند به اندازه کافی زندگی کند، او صلاح خود و جامعه را نمی داند. او آرامش و آرامش جامعه را نمی شناسد. نتیجه تلخ یا جنگ جهانی اول است یا جنگ جهانی دوم یا تلخ ترین اتفاقات تلخ غزه که این جنایتکار صهیونیست نه بهشت ​​را می شناسد و نه خالق بهشت ​​را. او نه زمین را می شناسد و نه خالق زمین، بلکه فقط خود را می شناسد، در حالی که در حقیقت خود را گم کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369072

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.