افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

هیچ آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران وارد نشده است.

  • کد خبر : 410766
هیچ آسیبی به تاسیسات هسته ای ایران وارد نشده است.

به گزارش رکنا، رافائل گروسی مدیرعامل است آژانس بین المللی انرژی اتمی وی شنبه شب در واکنش به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: تأسیسات هسته ای ایران تحت تأثیر این حمله قرار نگرفت، بازرسان آژانس در امنیت هستند و به کار خود ادامه می دهند. کار حیاتی […]

به گزارش رکنا، رافائل گروسی مدیرعامل است آژانس بین المللی انرژی اتمی وی شنبه شب در واکنش به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: تأسیسات هسته ای ایران تحت تأثیر این حمله قرار نگرفت، بازرسان آژانس در امنیت هستند و به کار خود ادامه می دهند. کار حیاتی

وی در ادامه افزود: درخواست می‌کنم در انجام اقداماتی که ممکن است ایمنی فنی و فیزیکی مواد هسته‌ای و سایر مواد رادیواکتیو را به خطر بیندازد، احتیاط و خویشتن‌داری داشته باشیم.

ایران روز اول اکتبر (10 مهر) به اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی در منطقه از جمله قتل و شهادت شهید «اسماعیل هنیه» رئیس سابق دفتر سیاسی حماس در تهران در ماه اوت پاسخ داد. 10 که نقض حاکمیت ملی ایران بود. او پاسخ داد: صادق 2. ایران تاکید کرده بود که این پاسخ نظامی مشروع در چارچوب ماده 51 منشور سازمان ملل متحد و برای دفاع از منافع ملی انجام شده است.

ایران قبل از عملیات صادق 2 به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق در فروردین ماه و شهادت سردارانی چون سردار سرتیپ محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ محمدهادی حاجی رحیمی از جمله فرماندهان، جانبازان پاسخ داد. و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران ارشد و افسران نظامی ایران در سوریه و پنج افسر همراه، عملیات وعده حق را رقم زدند.

پس از عملیات صادق 2، سران رژیم صهیونیستی اگرچه بر تمایل خود برای «تلافی جویانه» علیه عملیات مشروع ایران تاکید کردند، اما ادعا کردند که امکان حمله به تاسیسات هسته ای و نفتی ایران وجود دارد.

در همین راستا، قرارگاه پدافند هوایی ایران صبح امروز (شنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علی‌رغم هشدارهای قبلی مقامات جمهوری اسلامی به رژیم جنایتکار و غیرقانونی صهیونیستی مبنی بر پرهیز از هرگونه اقدام ماجراجویانه، این رژیم دروغین در یک « ارتش به استان‌های تهران، خوزستان و ایلام حمله کرده و با وجود اینکه سامانه یکپارچه پدافند هوایی کشور با موفقیت این اقدام تهاجمی را رهگیری و مقابله کرد، در برخی نقاط خسارت محدودی وارد شد و ابعاد این حادثه در دست بررسی است.

در نتیجه این حمله 4 تن از نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

مقامات ایران پیش از این هشدار داده بودند که هرگونه اقدام تهاجمی بعدی رژیم صهیونیستی و متحدانش در پاسخ به عملیات «صادق 2» با واکنش جدی و مشروع ایران برای دفاع از امنیت ملی این کشور مواجه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.