افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

هیمن زنجیره مرغداری در گلستان امنیت شغلی 15 هزار نفر در خطر است

  • کد خبر : 336916
هیمن زنجیره مرغداری در گلستان امنیت شغلی 15 هزار نفر در خطر است

به گزارش خبرنگار بازار، غلامعلی هلاکو بعدازظهر پنجشنبه در پنجمین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان اظهار داشت: این جلسات ظرفیت خوبی برای بیان مشکلات و چالش ها دارد و در نتیجه استان از این مشکلات بهره مند خواهد شد. تصمیمات و حمایت . این کارشناس و محقق امور دام با اشاره به انتقادات معاونت […]

به گزارش خبرنگار بازار، غلامعلی هلاکو بعدازظهر پنجشنبه در پنجمین جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان اظهار داشت: این جلسات ظرفیت خوبی برای بیان مشکلات و چالش ها دارد و در نتیجه استان از این مشکلات بهره مند خواهد شد. تصمیمات و حمایت .

این کارشناس و محقق امور دام با اشاره به انتقادات معاونت تحقیقات کشاورزی افزود: تحقیقات در مورد علوفه کم آب کامل است و تحقیقات خوبی در زمینه محصولات کشاورزی انجام شده است و در حال حاضر 12 کارگاه تحقیقاتی را جشن گرفته ایم. در مرحله تمدید، اما در مدت کوتاهی اقدام کرده اند و در این زمینه با ما نیستند.

وی با اشاره به اینکه گلستان مانند سایر نقاط جهان با چالش های اقلیمی مواجه است، خاطرنشان کرد: این تغییر اقلیم در گلستان به ویژه در مراتع به شدت در قالب ریزگردها خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: آخرین آمار منتشر شده از سطح مراتع گلستان 862 هزار هکتار است که متاسفانه هر ساله شاهد کاهش این سطح هستیم و ارزیابی ها نشان می دهد در بسیاری از نقاط استان مراتع تخریب شده است.

وی بیان کرد: منابع مالی خوبی در حوزه جنگل ها، مبارزه با قاچاق چوب، طرح های آبخیزداری و حوزه حفاظت از جنگل ها وجود دارد اما احیا و حفظ مراتع فاقد حمایت است.

گلستان ظرفیت تولید گاوهای شیری هلشتاین را ندارد

هلاکو بیان کرد: در گذشته تعاونی خوبی در حوزه مرتع وجود داشت اما اکنون با چالش مواجه شده و عدم تامین ظرفیت مرتع باعث کاهش شدید دام سبک شده است.

وی با اشاره به عدم شناخت ظرفیت دامی استان یادآور شد: گلستان ظرفیت تولیدی برای توسعه گاوهای شیری هلشتاین را ندارد و مقرر شد در مرکز تحقیقات دام دو منظوره توسعه یابد.

از سوی دیگر کارشناس و محقق دام گلستان ظرفیت مرغداری های گلستان را برجسته کرد و اظهار داشت: متاسفانه ساختمان های مرغداری فرسوده شده و به دلیل فرسودگی تجهیزات شاهد قربانیان زیادی هستیم. “

هلاکو با بیان اینکه صنعت طیور نیازمند کمک است، خاطرنشان کرد: مرغداران در پرورش طیور به نقطه خوبی رسیده اند و امیدواریم با تسهیلات بانکی به مرغداری کمک شود زیرا بیشتر زنجیره ها در زیان هستند و قیمت ها در حال سرکوب است.

اینم زنجیره های مرغ دور بزرگ.

وی ادامه داد: زنجیره های تولید از سال 85 شکل گرفته اند و با وجود اینکه این زنجیره ها پیروان زیادی دارند اما در فروش مرغ ضرر می کنند بنابراین انتظار داریم قیمت مرغ تعدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در گلستان 15 زنجیره تولید تشکیل شده است که برخی از آنها بسیار قوی هستند اما متحد نیستند و باید کنسرسیوم صادراتی تشکیل دهیم تا بتوانیم این زنجیره ها را حفظ کنیم و موفق نخواهیم شد. در حالی که این زنجیرها از هم جدا شده اند.

هلاکو با اشاره به این موضوع که صادرات افراد خاص خود را می خواهد، گفت: باید کنسرسیوم صادرات زنجیره ای طیور تشکیل شود زیرا می تواند در پایداری تولید به ما کمک کند.

وی یادآور شد: زنجیره های بزرگ استان در خطر هستند و در حال کاهش هستند و باید به این بخش کمک کرد تا امنیت شغلی 15 هزار خانوار و امنیت غذایی تضمین شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=336916

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.