افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

هیل: بایدن به‌جای تغییر استراتژی جنگی در اوکراین، منتظر معجزه است

  • کد خبر : 47735
هیل: بایدن به‌جای تغییر استراتژی جنگی در اوکراین، منتظر معجزه است

پایگاه خبری هیل در گزارشی نوشت: حفظ کمک‌ها و ارسال تسلیحات به یک کشور زمانی آسان‌تر است که همه چیز خوب پیش برود اما ضدحمله اوکراین علیه روسیه به‌رغم کمک‌ها و آموزش‌های غرب به اوکراین که ده‌ها میلیارد دلار خرج برداشته، «در حال شکست است.» پس از آنکه اوکراین ضدحمله‌اش را در اوایل ماه ژوئن […]

پایگاه خبری هیل در گزارشی نوشت: حفظ کمک‌ها و ارسال تسلیحات به یک کشور زمانی آسان‌تر است که همه چیز خوب پیش برود اما ضدحمله اوکراین علیه روسیه به‌رغم کمک‌ها و آموزش‌های غرب به اوکراین که ده‌ها میلیارد دلار خرج برداشته، «در حال شکست است.»

پس از آنکه اوکراین ضدحمله‌اش را در اوایل ماه ژوئن آغاز کرد، اوکراین بیش از ۲۰ درصد از تسلیحات تازه‌ خود را که توسط غرب ارسال شده بودند، تنها در عرض دو هفته از دست داد. این ضدحمله شکست‌خورده امیدهای ناتو را برای یک دستاورد نظامی بزرگ علیه روسیه کم‌رنگ کرد.

این ضدحمله شکست‌خورده، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا را در «موقعیت سختی» قرار می‌دهد. او به جای آنکه تجدید نظری درباره استراتژی‌اش داشته باشد، صرفا پول خرج می‌کند و منتظر وقوع «معجزه» است و همچنان امید دارد بلکه شاید اوکراین بتواند نیروهای روسیه را شکست دهد.

یکی از مقامات رسمی وزارت دفاع آمریکا بدون ذکر نام خود گفت: دولت جو بایدن قرار است امروز (چهارشنبه) ۲۰۰ میلیون دلار کمک دیگر به اوکراین اختصاص دهد؛ از جمله این کمک‌ها می‌توان به مهمات اضافی، موشک‌های تاو و جاولین، سیستم‌های پاتریوت، ۳۷ وسیله نقلیه تاکتیکی و بیش از ۱۲ میلیون گلوله مهمات اسلحه کوچک و نارنجک اشاره کرد.

نشریه پلیتیکو هم در این خصوص می‌گوید: ضدحمله اوکراین روند کُندی دارد و آهسته‌تر از آن چیزی است که در کی‌یف و واشنگتن انتظار آن را داشتند. میدان‌های مین روسیه، استحکامات دفاعی و نیروهای این کشور، مسیر را برای اوکراین دشوار و چالش‌برانگیز کرده است.

جو بایدن با یک «آینده سیاسی دشوار» مواجه است. حمایت‌های او از اوکراین با واقعیت‌ها و نتایج میدان نبرد و رفتارها و واکنش ناخوشایند کنگره ایالات متحده همخوانی ندارد و همزمان با داغ شدن تنور انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ و کارزار انتخاباتی بایدن، آینده سیاسی این رئیس‌جمهور پیچیده می‌شود.

جو بایدن پیشتر از حمایت همفکرانش در کنگره آمریکا بابت حمایت از اوکراین بهره‌مند بوده و همچنان هم یک اجماع دو حزبی جهت حمایت از کی‌یف وجود دارد اما همزمان با نتایج ضعیف ضدحملات اوکراین، حمایت‌های آمریکا از اوکراین روند فرسایشی فزاینده‌ای به خود می‌گیرد و احتمالا این رئیس‌جمهور آمریکا «پاسخ‌های مثبت» کمتری پیرامون حمایت از اوکراین دریافت کند.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=47735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.