افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

هیات وزیران نسبت حقوق بازنشستگان را تصویب کرد

  • کد خبر : 404221
هیات وزیران نسبت حقوق بازنشستگان را تصویب کرد

به گزارش بازار، ذبیح الله سلمانی سرپرست معاونت سرمایه انسانی این سازمان با اشاره به جلسات و برگزاری جلسات متعددی که با حضور کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه برگزار شد. کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری تصویب پیشنهاد این نهاد در مورد تناسب حقوق بازنشستگان […]

به گزارش بازار، ذبیح الله سلمانی سرپرست معاونت سرمایه انسانی این سازمان با اشاره به جلسات و برگزاری جلسات متعددی که با حضور کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه برگزار شد. کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری تصویب پیشنهاد این نهاد در مورد تناسب حقوق بازنشستگان در تاریخ 8 مهر 1403 به تصویب هیات وزیران رسید.

وی با توجه به اینکه اگر مستمری فردی کمتر از 90 درصد حقوق و پاداش مشمول کسور کارمند مشابه و معادل باشد، گفت: مابه التفاوت حقوق این دسته از بازنشستگان را تا 90 درصد محاسبه می کنیم. حقوق و پاداش مشمول کسر کارمند مشابه و معادل 40 درصد آن در سال جاری در ردیف جداگانه ای در مصوبه قانونی منظور می شود و در سال های آتی به دلیل تفاوت تناسب حقوق مشمول افزایش سالانه می شود. از 1403

سلمانی افزود: در صورتی که مستمری های انفرادی بر اثر تناسب افزایش نیافته باشد و یا 40 درصد مبلغ ما متفاوت محاسبه شده باشد، کمتر از 10 درصد در بند (1-2) بند (الف) تبصره (15) تعیین شده است. قانون بودجه سال 1403 کشور باشد. یعنی اگر این مبلغ کمتر از یک میلیون توکن باشد، حداقل مبلغ تعدیل تا مبلغ ذکر شده به عنوان مابه التفاوت پرداخت می شود.

معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای بند «1» بند «ر» ماده 28 قانون . برنامه هفتم توسعه و همچنین بند «ر» تبصره 6 قانون بودجه 1403 کل کشور، دولت را مکلف کرده است حقوق بازنشستگان را با 90 درصد حقوق و پاداش مشروط به کسر از کارکنان مشابه و همتراز تعدیل کند.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس آیین نامه اجرایی تناسب حقوق بازنشستگان مصوب 10 مرداد 1403 هیات وزیران، میزان پرداختی به مشمولان باید بر اساس میانگین حقوق و پاداش موضوع باشد. کسورات از کارکنان مشابه و مساوی از نظر پایه، رتبه، طبقه، گروه و سایر عناوین مشابه باید بر اساس 30 سال سابقه پرداخت بیمه محاسبه و پرداخت شود.

لازم به ذکر است در اجرای ماده 4 آیین نامه اجرایی مذکور، جداول مربوط به شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان برای انواع زیرمجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری از جمله مشمولان قانون مدیریت خدمات عمومی، معلمان وزارت آموزش و پرورش، قضات و کارمندان قوه قضائیه، اعضای هیات علمی و غیرهیئت علمی وزارتخانه های بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فنی و حرفه ای، سازمان انرژی اتمی، دیوان محاسبات کشور. و غیره توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور در این موضوع کادرهای مرتبط با موضوع قانون مدیریت خدمات عمومی، معلمان وزارت آموزش و پرورش، اعضای غیرهیئت علمی آموزش و پرورش و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و خدمات پزشکی تهیه و ابلاغ شد و جداول دیگری نیز بر اساس اطلاعات دریافتی از دستگاه های اجرایی مربوطه در حال تهیه است که به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.