افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

هک تبادل BingX; بررسی خسارات وارده و اقدامات جبرانی

  • کد خبر : 371437
هک تبادل BingX; بررسی خسارات وارده و اقدامات جبرانی

صرافی ارز دیجیتال BingX (BingX) که مقر آن در سنگاپور است، اخیراً اعلام کرده است که خسارت ناشی از هک مشکوک که در 20 سپتامبر (30 شهریور) شناسایی شد، بیش از 52 میلیون دلار رسیده است به گفته Blockchain Homeland، این میزان خسارت دو برابر برآورد اولیه 26 میلیون دلاری است که قبلا گزارش شده […]

صرافی ارز دیجیتال BingX (BingX) که مقر آن در سنگاپور است، اخیراً اعلام کرده است که خسارت ناشی از هک مشکوک که در 20 سپتامبر (30 شهریور) شناسایی شد، بیش از 52 میلیون دلار رسیده است

به گفته Blockchain Homeland، این میزان خسارت دو برابر برآورد اولیه 26 میلیون دلاری است که قبلا گزارش شده بود.

دلیل هک شدن صرافی بینگ ایکس و افزایش برآورد خسارت

بر اساس گزارش های اولیه، شرکت امنیت بلاک چین PackShield (پک شیلد) یک کیف پول اتریوم مرتبط با این حمله را شناسایی کرد که 26.7 میلیون دلار او دارایی های BingX را دریافت کرده بود.

منبع: پک شیلد
منبع: پک شیلد

اما با ادامه تحقیقات، آسیب های بیشتری در شبکه های مختلف بلاک چین شناسایی شد که منجر به افزایش برآورد خسارت به 52 میلیون دلار شد. هاکان اونال، مدیر ارشد عملیات امنیتی در Sciverse AlertsCyvers Alerts) توضیح داد که با شناسایی کیف پول های بیشتر، برآورد خسارت به روز شده و ارقام جدیدتر مانند 43 میلیون دلار آنها تصویر واضح تری از وضعیت ارائه می دهند.

منبع: سیورزمنبع: سیورز
منبع: سیورز

بر اساس داده های اسلومیست (SlowMist) که در مجموع این هک نیز آمارهای متفاوت اما نزدیکی را منتشر کرده است 44.7 میلیون دلار دارایی های ارزهای دیجیتال در شبکه های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) به سرقت رفته است.

منبع: اسلومیستمنبع: اسلومیست
منبع: اسلومیست

ردپای دیجیتالی این سرقت در سراسر بلاک چین پراکنده بود و کمتر از ده آدرس به عنوان عاملان این حمله تایید شده و سه آدرس مشکوک دیگر که با آدرس بازیگران اصلی تعامل داشتند شناسایی شدند.

آدرس های نمایندگی:

سه آدرس مشکوک که با آدرس بازیگران اصلی تداخل داشت:

علت دقیق این نفوذ همچنان نامشخص است و گمانه زنی های زیادی را به همراه داشته است.

اقدامات اضطراری Bing X و وضعیت برداشت ها

پس از شناسایی این حمله، BingX به سرعت پروتکل های اضطراری خود را فعال کرد. این اقدامات شامل تعلیق موقت برداشت ها و انتقال دارایی ها به مکان های امن بود. ویوین لین (ویوین لین)، رئیس محصول BingX، اظهار داشت که این صرافی تمامی خسارات ناشی از این هک را به طور کامل از سرمایه خود جبران می کند و این حادثه تأثیری بر فعالیت های تجاری نخواهد داشت.

در حال حاضر، BingX برداشت‌هایی را برای ارزهای دیجیتال اصلی از جمله: بیت کوین (BTC)، تتر (USDT) و اتریوم (ETH) از سر گرفته شده است با این حال، ممکن است برخی برداشت‌ها به دلیل بررسی‌های امنیتی در پردازش به تأخیر بیفتند.

همچنین، BingX به روز رسانی می شود آدرس های سپرده جدید منتشر کرد و از کاربران خواست تا آدرس های سپرده جدید را دریافت و به روز کنند. برداشت برای سایر ارزهای دیجیتال به تدریج در هفته های آینده از سر گرفته می شود و درخواست های قبلی لغو شده است. به این ترتیب کاربران نیاز به ارسال درخواست های جدید دارند.

وضعیت امنیتی و نگرانی های کاربر

بینگ ایکس تاکید کرده است که بیشتر دارایی‌هایش در کیف پول‌های سرد نگهداری می‌شوند و تنها مقدار کمی از دارایی‌ها در کیف‌های داغ برای تراکنش‌های روزانه هستند. این صرافی همچنین به‌روزرسانی‌هایی را در خصوص اقدامات امنیتی و تغییر آدرس سپرده منتشر کرده و به کاربران توصیه کرده است از آدرس های جدید برای واریز وجوه استفاده کنید.

ویویان لین، رئیس بخش محصولات BingX، نسبت به اثرات منفی حملات هکرها بر اعتماد کاربران و رشد صنعت وب 3 ابراز نگرانی کرد. وی بر اهمیت امنیت به عنوان زیربنای رشد این صنعت تاکید کرد و خاطرنشان کرد: صرافی های دیگر نیز اخیرا هدف حملات بزرگی قرار گرفته اند. بورس Indodax که در 10 سپتامبر (20 سپتامبر) به سرقت رفت. 20.58 میلیون دلار دارایی های او و هک صرافی وزیرX در 18 جولای (28 ژوئیه) 234.9 میلیون دلار اموالش را از دست داد.

این حادثه به وضوح نشان دهنده افزایش حملات سایبری به صرافی های ارزهای دیجیتال مستقر در آسیا است که نگرانی های بیشتری را در مورد امنیت و تأثیر آن بر اعتماد کاربران در صنعت کریپتو ایجاد می کند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-22 11:59:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.