افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

هکر 16 ساله تلگرام 80 نفر را در تهران هک کرد

  • کد خبر : 111132
هکر 16 ساله تلگرام 80 نفر را در تهران هک کرد

به گزارش بازار، سرهنگ داود معظمی گدرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ مدعی شد: چند شهروند با مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شدند فردی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری شما در این شماره از مخاطبین آنها اخاذی می کند. شبکه های اجتماعی. . رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: مضمون مشترک […]

به گزارش بازار، سرهنگ داود معظمی گدرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ مدعی شد: چند شهروند با مراجعه به پلیس فتا پایتخت مدعی شدند فردی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری شما در این شماره از مخاطبین آنها اخاذی می کند. شبکه های اجتماعی. .

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: مضمون مشترک متهمان در اظهاراتشان این بود که چندی پیش از یک کانال تلگرامی نرم افزار هک را خریداری کرده و پس از نصب آن گوشی تلفن همراهشان هک شد و پس از آن فردی ناشناس دست به سرقت زد. دسترسی غیرمجاز به حساب های آنها و کاربران آنها از مخاطبین آنها اخاذی کردند.

سرهنگ معظمی گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی های فنی و سایبری موفق به شناسایی ردپای مجرم در فضای مجازی و پس از انجام تشریفات قضایی متهم 16 ساله شدند. پیرمردی به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام سایبری با اشاره به افزایش شکایات در این پرونده به بیش از 80 نفر، تصریح کرد: این نوجوان 16 ساله پس از پاسخگویی به پلیس فتا اعلام کرد که با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری متقاضیان مراجعه کرده است. برنامه هک، او برای مخاطبین خود پیام می فرستاد و از آنها می پرسید که من پول می خواهم و او فکر نمی کرد پلیس بتواند مرا پیدا کند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به لزوم فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی، به شهروندان توصیه کرد: از نصب برنامه‌هایی از منابع غیرقابل اعتماد خودداری کنند و هنگام کار در شبکه‌های اجتماعی، تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هرگونه شبهه مراتب را گزارش کنند. از طریق مرکز اورژانس سایبری به شماره تلفن 096380 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir برای ما ارسال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.