افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

هکر صادق؛ کلاهبرداری که خودش قربانی آن شد

  • کد خبر : 368707
هکر صادق؛ کلاهبرداری که خودش قربانی آن شد

به نظر می رسد یک گروه ناشناس از کلاهبرداران رمزارز پس از هک کردن چندین حساب رسانه های اجتماعی محبوب در 18 سپتامبر، تنها چند هزار دلار درآمد داشته باشند. در 18 سپتامبر، متخصص بلاک چین ZachXBT به جامعه کریپتو اطلاع داد که چندین “حساب بزرگ در X” هک شده است که همگی یک memecoin […]

به نظر می رسد یک گروه ناشناس از کلاهبرداران رمزارز پس از هک کردن چندین حساب رسانه های اجتماعی محبوب در 18 سپتامبر، تنها چند هزار دلار درآمد داشته باشند.

در 18 سپتامبر، متخصص بلاک چین ZachXBT به جامعه کریپتو اطلاع داد که چندین “حساب بزرگ در X” هک شده است که همگی یک memecoin سولانا هک شده را تبلیغ می کنند.

هکر کهدان را زد

برخی از اکانت های هک شده شامل لنوو هند، Yahoo News UK، MoneyControl، Oliver Stone، People و Krystal DeFi بودند.

اما برخلاف سایر حملات معمولی به حساب های X، این حمله اخیر کمی متفاوت بود. کلاهبرداران به وضوح اعلام کردند که حساب ها هک شده اند و به طور عجیبی سعی کردند از این شرط برای تبلیغ توکن استفاده کنند. هر حساب کاربری هک شده نوشته بود:

در هر حسابی که هک می کنیم، آدرس توکن را منتشر می کنیم تا آن را افزایش دهیم و با هم سود ببریم.

ظاهراً این شفافیت مؤثر نبوده است. ZachXBT گفت که کلاهبرداران «احتمالاً با خرید این روش پول خود را از دست داده اند. معامله گران برتر به سختی 1000 دلار به دست آورده اند و ارزش بازار این توکن تنها است 67 هزار تومان بود” و اضافه کرد که احتمالا به تنهایی 8000 دلار آنها از این کلاهبرداری سود بردند.

«آنها نقدینگی این memecoin را از استخر خارج کردند و تمام 8 هزار تومان آنها از این کلاهبرداری سود بردند.

به گفته Dexscreener، توکن HACKED در پلتفرم Solana در حدود یک ساعت 900 درصد افزایش یافت و سپس دوباره کاهش یافت. اکنون ارزش بازار آن است 3100 دلار وارد شده است، اگرچه اکنون چندین توکن دیگر با همین نام در DEX های سولانا وجود دارد.

منبع: Dex Screener
منبع: Dex Screener

ZachXBT اشاره کرد که جزئیات کمی در مورد این سرقت در دسترس است، اما گفت: “انتظار می رود که این حساب ها همه یک سایت یا برنامه مشابه را مجاز کنند.”

وی یادآور شد که کاربران X همیشه باید به تنظیمات مراجعه کنند و دسترسی به برنامه های استفاده نشده را لغو کنند.

این اولین بار نیست که کلاهبرداران به حساب های X برای تبلیغ توکن های مشکوک حمله می کنند. در ماه مه، یک سری حملات اینفلوئنسرها و افراد مشهور در صنعت کریپتو را هدف قرار دادند تا به نظر برسد که آنها انواع مختلفی از memecoin ها را تبلیغ می کنند.

سایر موسسات ارزهای دیجیتال، از جمله MicroStrategy، Elgorand، Rocket Pool، Compound Finance، AVA Labs و حتی Vitalik Buterin بنیانگذار اتریوم، حساب های X آنها را در سال گذشته هک کرده اند.

بلاکچین‌های قدرتمند با هزینه کم و پردازش بالا مانند Solana و Base امسال به مرکز توکن‌ها و ممکوین‌های کلاهبرداری تبدیل شده‌اند.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-09-19 18:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.