افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

هوش مصنوعی به دانشمندان کمک می کند تا چگونگی عملکرد پروتئین های بدن را بررسی کنند

  • کد خبر : 333337
هوش مصنوعی به دانشمندان کمک می کند تا چگونگی عملکرد پروتئین های بدن را بررسی کنند

به گزارش بازار، پروتئین ها اجزای اصلی بدن هستند و نقش بسیار مهمی در رشد، ترمیم بافت ها و عملکرد صحیح اندام ها دارند. اکنون، AI PINNACLE ظاهرا ابزار جدیدی است که به دانشمندان در بررسی عملکرد پروتئین کمک می کند. محققان دانشکده پزشکی هاروارد PINNACLE را توسعه داده‌اند و امیدوارند که این هوش مصنوعی […]

به گزارش بازار، پروتئین ها اجزای اصلی بدن هستند و نقش بسیار مهمی در رشد، ترمیم بافت ها و عملکرد صحیح اندام ها دارند. اکنون، AI PINNACLE ظاهرا ابزار جدیدی است که به دانشمندان در بررسی عملکرد پروتئین کمک می کند. محققان دانشکده پزشکی هاروارد PINNACLE را توسعه داده‌اند و امیدوارند که این هوش مصنوعی به پزشکان در تشخیص پروتئین‌ها و ساخت داروهای ایمن‌تر کمک کند.

بر اساس گزارش سایت.فیزیکبرخلاف مدل‌های فعلی هوش مصنوعی که پروتئین‌ها را جداگانه تجزیه و تحلیل می‌کنند، PINNACLE نحوه تعامل پروتئین‌ها در محیط‌های سلولی و بافتی خاص را بررسی می‌کند. این روش از ایده ای الهام گرفته شده است که توسط آلن کی، دانشمند در زمینه علوم کامپیوتر ارائه شده است و به تعامل پروتئین ها نگاه دقیق تری دارد.

چگونه پروتئین ها را در هوش مصنوعی PINNACLE بررسی کنیم

پروتئین ها که حاوی 20 اسید آمینه هستند برای بسیاری از فعالیت های بدنی و متابولیسم بدن ضروری هستند و بدن ما از آنها به روش های مختلف در بافت ها و سلول ها استفاده می کند. همانطور که گفته شد، ابزارهای فعلی در این زمینه چندان دقیق نیستند، اما PINNACLE متفاوت عمل می کند.

ابزار هوش مصنوعی جدید چگونگی تغییر رفتار پروتئین ها را بسته به نوع سلول یا بافت بررسی می کند. از سوی دیگر، داده‌های آنها به دانشمندان اجازه می‌دهد تا نحوه تعامل پروتئین‌ها با بافت‌ها را درک کنند و اطلاعات بیشتری در مورد تأثیر آنها بر بیماری‌ها به دست آورند. در نتیجه پزشکان می توانند پروتئین های خاص و مفیدی را شناسایی کنند که می توانند در ساخت داروها استفاده شوند و با ساخت داروهای جدید، روند درمان بیماری ها را سریعتر از قبل پیش ببرند.

هر مدل شناسایی شده اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد پروتئین ها در سلول ها و بافت های مختلف ارائه می دهد. از این نظر، هوش مصنوعی PINNACLE نزدیک به 395 هزار مدل پروتئین را بررسی کرده است. در حالی که مدل های قبلی تنها حدود 22 هزار پروتئین را شناسایی کرده بودند.

نتایج یافته های فعلی محققان در مجله. روش های طبیعت منتشر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=333337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.