افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

هوش مصنوعی بخش بزرگی از شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد

  • کد خبر : 179450
هوش مصنوعی بخش بزرگی از شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد

به گزارش بازار، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، نسبت به اثرات مخرب هوش مصنوعی بر بازار کار و اشتغال هشدار داد و گفت: سیاست گذاران باید این “روند مشکل ساز” را بررسی کنند تا “از دامن زدن به تنش های اجتماعی بیشتر توسط فناوری جلوگیری شود”. “. گسترش سریع هوش مصنوعی مزایا […]

به گزارش بازار، کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول، نسبت به اثرات مخرب هوش مصنوعی بر بازار کار و اشتغال هشدار داد و گفت: سیاست گذاران باید این “روند مشکل ساز” را بررسی کنند تا “از دامن زدن به تنش های اجتماعی بیشتر توسط فناوری جلوگیری شود”. “.

گسترش سریع هوش مصنوعی مزایا و خطرات آن را در کانون توجه قرار داده است. صندوق بین‌المللی پول گفت که هوش مصنوعی احتمالاً بر بخش بزرگی از مشاغل (حدود 60 درصد) در اقتصادهای توسعه‌یافته تأثیر می‌گذارد. در نیمی از این موارد، کارگران می توانند انتظار داشته باشند که از ادغام هوش مصنوعی بهره مند شوند. زیرا بهره وری شما را افزایش می دهد. اما در موارد دیگر، هوش مصنوعی توانایی انجام وظایف کلیدی را خواهد داشت که در حال حاضر توسط انسان انجام می شود. این می تواند تقاضا برای نیروی کار را کاهش دهد، بر دستمزدها تأثیر بگذارد و حتی مشاغل را ریشه کن کند.

در همین حال، صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که فناوری تنها بر 26 درصد مشاغل در کشورهای کم درآمد تأثیر می گذارد. به گفته جورجیوا، بسیاری از این کشورها زیرساخت یا نیروی کار ماهر برای بهره مندی از مزایای هوش مصنوعی را ندارند و این امر خطر افزایش نابرابری بین کشورها را در طول زمان تشدید خواهد کرد.

به طور کلی، کارگران جوان‌تر و با درآمد بالاتر ممکن است پس از پذیرش و پیاده‌سازی هوش مصنوعی شاهد افزایش نامتناسبی در دستمزد خود باشند.

صندوق بین المللی پول معتقد است که کارگران کم درآمد و مسن تر ممکن است عقب بمانند.

به گفته جورجیوا، ضروری است که کشورها شبکه های ایمنی اجتماعی جامعی ایجاد کنند و برنامه های بازآموزی را برای کارگران آسیب پذیر ارائه دهند. با انجام این کار، می‌توانیم انتقال هوش مصنوعی را فراگیرتر کنیم، از معیشت محافظت کنیم و نابرابری را مهار کنیم.

تحلیل صندوق بین‌المللی پول در حالی ارائه می‌شود که رهبران سیاسی و تجاری جهانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس، گرد هم می‌آیند. به دنبال محبوبیت روزافزون برنامه هایی مانند ChatGPT، هوش مصنوعی یکی از موضوعاتی خواهد بود که در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت.

این فناوری با قوانین روزافزونی در سراسر جهان مواجه شده است. ماه گذشته، مقامات اتحادیه اروپا به یک توافق موقت در مورد اولین قوانین جامع جهان برای تنظیم استفاده از هوش مصنوعی دست یافتند. پارلمان اروپا در اوایل سال جاری به طرح های قانون هوش مصنوعی رأی خواهد داد، اما هیچ یک از قوانین تصویب شده تا سال 2025 لازم الاجرا نخواهد شد. ایالات متحده، بریتانیا و چین هنوز دستورالعمل های هوش مصنوعی خود را منتشر نکرده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.