افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

هوش مصنوعی، بازیگر جدید در دنیای جرایم ارزهای دیجیتال: معرفی 5 روند نوظهور

  • کد خبر : 294190
هوش مصنوعی، بازیگر جدید در دنیای جرایم ارزهای دیجیتال: معرفی 5 روند نوظهور

شرکت تحلیل بلاک چین Elliptic ضمن شناسایی پنج روش جدید کلاهبرداری با استفاده از هوش مصنوعی در حوزه ارزهای دیجیتال، به نحوه تسهیل حملات سایبری و ایجاد طرح های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال با هوش مصنوعی اشاره کرد. مقایسه قیمت صرافی های ایران بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland […]

شرکت تحلیل بلاک چین Elliptic ضمن شناسایی پنج روش جدید کلاهبرداری با استفاده از هوش مصنوعی در حوزه ارزهای دیجیتال، به نحوه تسهیل حملات سایبری و ایجاد طرح های کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال با هوش مصنوعی اشاره کرد.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

شرکت تحلیل بلاک چین بیضوی (بیضوی) اخیراً گزارشی جامع با عنوان «وضعیت جنایات رمزنگاری مبتنی بر هوش مصنوعی: گونه‌شناسی‌های نوظهور و گرایش‌هایی که باید تماشا کرد» منتشر کرده است. این گزارش هشدار دهنده سوء استفاده از هوش مصنوعی (AI) را برای تسهیل انواع جرایم رمزنگاری نشان می دهد.

امروزه هوش مصنوعی ابزاری تحول آفرین و انقلابی برای بسیاری از صنایع محسوب می شود، اما استفاده نادرست از آن به یک دغدغه جدی در حوزه ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

چگونه هوش مصنوعی جنایات رمزنگاری را تغییر می‌دهد: یافته‌های بیضوی

گزارش Elliptic پنج روش اصلی را برای استفاده از هوش مصنوعی در جرایم رمزنگاری شناسایی کرده است.

اولین و شاید بدنام ترین آنها، استفاده از Deepfake ساخته شده توسط AI است. در این نوع کلاهبرداری، اغلب از تصاویر یا ویدئوهای جعلی افراد مشهور برای متقاعد کردن افراد استفاده می شود، به عنوان مثال، کلاهبرداران از چهره هایی مانند ایلان ماسک و نخست وزیر سابق سنگاپور لی هسین لونگ برای ترویج طرح های سرمایه گذاری تقلبی استفاده کرده اند. . این جنایتکاران در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند TikTok و X (توئیتر سابق) دیپ فیک منتشر می کنند و سرمایه گذاران ناآگاه را فریب می دهند. برای مقابله با این کلاهبرداری ها، Elliptic توصیه می کند به علائم هشدار دهنده خاصی توجه کنید:

خوشبختانه، تعدادی از علائم هشدار دهنده وجود دارد که می تواند به شما کمک کند قربانی کلاهبرداری های دروغین نشوید. برای تأیید صحت ویدیو، می توانید آن را بررسی کنید آیا حرکات لب و صدا همزمان هستند یا خیر؟مطمئن شوید که سایه ها در جایی که انتظار می رود ظاهر می شوند و فعالیت های صورت مانند پلک زدن نیز باید طبیعی به نظر برسد.

ایجاد توکن های تقلب، یکی دیگر از جرایم رایج است که توسط هوش مصنوعی تسهیل می شود. در بسیاری از بلاک چین ها، ایجاد یک توکن جدید نسبتا آسان است. کلاهبرداران از این موضوع برای ایجاد هیجانات کاذب سوء استفاده می کنند و با اجرای طرح های Rug Pull یا Pump and Dump به صورت مصنوعی قیمت ها را افزایش داده و سپس به سرمایه گذاران آسیب می زنند. توکن‌هایی با نام‌هایی که به هوش مصنوعی اشاره می‌کنند، مانند “GPT” توجه خاصی را به خود جلب کرده‌اند. Elliptical Research موارد متعددی از کلاهبرداری های مربوط به چنین توکن هایی را برجسته می کند و بر نیاز به احتیاط در سرمایه گذاری در توکن ها تأکید می کند.

فرآیند پولشویی توسط کلاهبرداران مرتبط با ChatGPTفرآیند پولشویی توسط کلاهبرداران مرتبط با ChatGPT
فرآیند پولشویی توسط کلاهبرداران مرتبط با ChatGPT

مجرمان سایبری نیز برای پیشبرد فعالیت های غیرقانونی خود به مدل های زبان بزرگ مانند ChatGPT رفته اند. این ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند کدهای جدیدی تولید کنند یا کدهای موجود را که می‌توان از آنها استفاده کرد، بررسی کرد شناسایی و بهره برداری از نقاط ضعف سیستم استفاده شده. اگرچه شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و OpenAI گزارش داده‌اند که بازیگران دولتی روسیه و کره شمالی از این فناوری برای اهداف مخرب استفاده کرده‌اند، هوش مصنوعی هنوز به نقطه‌ای نرسیده است که بتواند به طور مداوم حملات سایبری موفق را تسهیل کند. با این حال، ظهور ابزارهای غیرقانونی هوش مصنوعی مانند HackedGPT و WormGPT در انجمن های وب تاریک یک تهدید جدی است. این ابزارها خدماتی را برای فیشینگ، ایجاد بدافزار و هک ارائه می دهند.

حوزه دیگری که هوش مصنوعی در آن موثر است اجرای خودکار کلاهبرداری است. برخی از عملیات کلاهبرداری شامل ایجاد وب سایت های جعلی برای سرمایه گذاری، دریافت ارز دیجیتال رایگان (airdrop) یا هدایا است که به طور گسترده از طریق شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی تبلیغ می شوند. پس از افشای این سایت ها، این سایت ها رها می شوند و این روند با سایت های جدید و بازاریابی آغاز می شود. هوش مصنوعی برای ساده‌سازی این فرآیند چرخه‌ای استفاده می‌شود و ردیابی کلاهبرداری را دشوارتر می‌کند.

سرقت هویت و جعل اسناداز دیرباز یکی از ستون های اصلی وب تاریک بوده است. در حال حاضر، برخی از سرویس ها از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، سرویس جعل اسناد با استفاده از هوش مصنوعی برای تولید کارت های شناسایی و گذرنامه های جعلی با کیفیت بالا تبلیغ می کرد. این شرکت همچنین افزود:

Elliptic آدرس رمزنگاری مورد استفاده برای پرداخت این سرویس را شناسایی کرده است. این آدرس برای تولید حدود 5000 سند جعلی در یک ماه بودجه دریافت کرد.

در ژانویه، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در مورد کلاهبرداری های مبتنی بر هوش مصنوعی هشداری صادر کرد. این سازمان نسبت به طرح‌هایی که با استفاده از الگوریتم‌های آربیتراژ ارزهای دیجیتال و سایر فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی وعده سودهای کلان را می‌دهند، هشدار داد. CFTC خاطرنشان کرد که کلاهبرداران اغلب با سوء استفاده از علاقه مردم به هوش مصنوعی، وعده های دروغین سود سریع می دهند. در این راستا، یک کلاهبرداری قابل توجه منجر به از دست دادن 30000 بیت کوین (BTC) شد که در آن زمان تقریباً 1.7 میلیارد دلار ارزش داشت.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-06-11 17:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=294190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.