افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

هوای اصفهان برای همه شهروندان سالم نیست – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 123421
هوای اصفهان برای همه شهروندان سالم نیست – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بر اساس داده های ۱۶ ایستگاه اندازه گیری در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۲۷ آبان ماه با میانگین ۱۵۴ رنگ قرمز و ناسالم را نشان می دهد. وضعیت برای شهروندان به طور کلی. بر اساس اطلاعات سامانه پایش آنلاین کیفیت هوای […]

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بر اساس داده های ۱۶ ایستگاه اندازه گیری در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۲۷ آبان ماه با میانگین ۱۵۴ رنگ قرمز و ناسالم را نشان می دهد. وضعیت برای شهروندان به طور کلی.

بر اساس اطلاعات سامانه پایش آنلاین کیفیت هوای سازمان محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوای این کلانشهر در ایستگاه پایش میدان الگینال 163، پارک زمزم 162، خیابان پروین 174، خیابان احمد آباد 155. زینبیه خیابان فرشادی پلاک 170، فیض پلاک 157 و بلوار کاوه پلاک 154 قرمز رنگ و در شرایط ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارند.

امروز شاخص هوا در خیابان 25 آبان با 150، دانشگاه صنعتی با 113، رهنان با 123، بزرگراه خرازی با 144، سپاهان شهر با 139، میرزا طاهر با 149 و ولدان با 109 AQI وضعیت نارنجی و ناسالم را برای گروه های حساس نشان می دهد. . ایستگاه کردآباد در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم با 245 AQI.

امروز شاخص هوای شاهین شهر با 69 AQI قابل قبول است کجاورستان با 169 ICA قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان و در مبارکه با 107 ICA نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس به ثبت رسید. ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرهای همجوار اصفهان از جمله خمینی شهر سجزی مناطق صنعتی زرین شهر، نجف آباد، دولت آباد و کاشان منزوی هستند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اخطاریه نارنجی اعلام کرد که با توجه به تشدید رکود جوی از فردا جمعه تا سه شنبه 2 آبان ماه امکان پذیر است. سنگ نوردی شاخص هوا در مناطق مرکزی از جمله بسیار ناسالم است کلان شهر اصفهان، شاهین شهر، خمینی شهر، لنجان، کاشان و نواحی صنعتی اصفهان هستند.

هواشناسی اصفهان به همه شهروندان توصیه کرده است تا 6 روز آینده از تردد غیرضروری در سطح شهر و ورزش و فعالیت بدنی در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا از 0 تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

این شاخص معمولاً شامل پنج آلاینده هوا می شود. مونوکسید کربن (CO) ازن (O3)، دی اکسید نیتروژن (NO2)، دی اکسید گوگرد (SO2) و ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون (PM2.5) گرفتن و روزانه در ایستگاه های پایش آب و هوا ثبت می شود.

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از 10 میکرومتر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرومتر) را اندازه گیری می کند. حدود مجاز متفاوتی دارد. با واحدهای مختلف مرزبندی می کند، آن را به عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نشان می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.