افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 8 September , 2024
3

هوای آرام در اکثر نقاط کشور / ورود رژیم جدید بارشی از فردا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 253643
هوای آرام در اکثر نقاط کشور / ورود رژیم جدید بارشی از فردا – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر ، بر اساس پیش بینی کلی بر اساس نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی امروز یکشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهد بود. البرز مرکزی، شرق و شرق سیستان و بلوچستان و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد […]

به گزارش خبرنگار مهر ، بر اساس پیش بینی کلی بر اساس نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی امروز یکشنبه (۲۶ اردیبهشت ماه) در برخی مناطق شمال غرب، غرب، افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهد بود. البرز مرکزی، شرق و شرق سیستان و بلوچستان و در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

روز دوشنبه (27 اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی به کشور، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی مناطق در بیشتر مناطق واقع در نیمه غربی کشور پیش بینی می شود. البته بیشترین بارندگی در کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، زنجان و گیلان رخ خواهد داد.

روز سه شنبه (28 اردیبهشت) در برخی مناطق نیمه شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و البرز جنوبی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه (29 اردیبهشت) در استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطق شمال غرب، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز؛ روز پنجشنبه (30 اردیبهشت) در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و در برخی نقاط شمال غرب کشور بارش باران رخ می دهد.

با توجه بر اساس این گزارش، امروز و فردا در شمال غرب، جنوب شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و جنوب غرب در برخی ساعات و در مناطق مستعد تشکیل گرد و غبار وزش باد شدید پیش بینی می شود.

امروز شرق دریای عمان و غرب دریای خزر، روز دوشنبه شرق دریای عمان و غرب خلیج فارس مواج است.

هشدار زرد هواشناسی به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی

ساعت شروع شنبه: 1303/02/15

سه شنبه ساعت پایانی: 1303/02/18

نوع خطر: باران سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و غبار با احتمال تگرگ در مناطق مستعد

حوزه اثر:

شنبه 1403/02/15: نیمه غربی فارس، بوشهر، غرب هرمزگان و خراسان جنوبی.

یکشنبه 1403/02/16: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، سمنان شمالی و ایلام شمالی.

دوشنبه 17/02/1403: گیلان، مازندران، قزوین، تهران، البرز، همدان، مرکزی، لرستان، ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد چهارمحال و بختیاری، بوشهر، شمال غرب فارس، ارتفاعات سمنان، گلستان و استان های غربی از اصفهان.

سه شنبه 18/02/1403: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، شمال غرب فارس، شرق اصفهان.

اثر خطر: احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جریان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، رانش زمین و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال آسیب به نهال درختان آسیب پذیر و باغ و محصولات کشاورزی

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، استراحت نکردن در حاشیه و مسیل رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی، پرهیز زیرا تردد دام و عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت لایروبی کانال ها و آبراه ها، با توجه به احتمال وقوع تگرگ، اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، حفاظت سپرده ها گندم و غلات در برابر باران برداشت می شود.

هشدار هواشناسی زرد؛ افزایش سرعت باد و ارتفاع موج دریا

زمان شروع ظهر یکشنبه 1303/02/16:

زمان پایان سه شنبه 18/02/1303:

نوع خطر: حداکثر افزایش لحظه ای سرعت باد در محدوده 26 نات و در نواحی ساحلی و فراساحلی استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر حداکثر ارتفاع موج را تا 1.5 متر افزایش دهید.

همچنین با توجه این هشدار حداکثر سرعت باد لحظه ای را در محدوده 28 افزایش می دهد نات و در کنار آن حداکثر افزایش ارتفاع موج بیش از 1.5 متر در نواحی ساحلی و فراساحلی استان های خوزستان و بوشهر در روزهای دوشنبه و سه شنبه بود.

حوزه اثر:

یکشنبه 1403/02/16: دور از سواحل استان خوزستان و نواحی ساحلی استان هرمزگان در خلیج فارس و تنگه هرمز.

دوشنبه 1403/02/17:

سه شنبه 18/02/1403: مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان، بوشهر، تنگه هرمز و نواحی ساحلی و فراساحلی استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در دریای عمان.

اثر خطر: احتمال شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی، تغییر در تردد و فعالیت های دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک، ماهیگیری و شناورهای نیمه سنگین، تغییر فعالیت های دریایی در دریاهای آزاد به ویژه سکوهای نفتی.

توصیه: ممنوعیت استحمام، ممنوعیت فعالیت های تفریحی و ماهیگیری، پرهیز از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، انجام اقدامات لازم برای فعالیت های ساحلی و دریایی و همچنین سکوها و لیست های نفتی. خوب برای مقابله با آسیب های احتمالی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=253643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.