افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
9

هواپیمای ماهان پرواز بر فراز آسمان

  • کد خبر : 15162
هواپیمای ماهان پرواز بر فراز آسمان

یکی از شرکتهای خصوصی در کشور، ماهان است که در سال ۱۳۷۱ تاسیس شده است. این کشور ایرلاین در ربع قرن حضور خود را به گونه‌ای عمل می‌کند که از اولین انتخاب‌های خرید هواپیمای سفرهای داخلی باشد. هواشناسی ماهان برخی از خارجی نیز در هفته پروازهای خارجی با پروازهای خارجی را در پرواز دارد. اگر […]

یکی از شرکتهای خصوصی در کشور، ماهان است که در سال ۱۳۷۱ تاسیس شده است. این کشور ایرلاین در ربع قرن حضور خود را به گونه‌ای عمل می‌کند که از اولین انتخاب‌های خرید هواپیمای سفرهای داخلی باشد. هواشناسی ماهان برخی از خارجی نیز در هفته پروازهای خارجی با پروازهای خارجی را در پرواز دارد. اگر می‌خواهید شرکت هواپیمای ماهان ایر بیشتر بدانید در ادامه با مجله گردشگری اسمارتک نیوز شوید.

خرید بلیط هواپیما ارزان

تاریخچه تلفن ماهان

از سال‌های پروازهای ماهان کار خود را به پرواز و برگشت تهران – کرمان کرد، حدود 5 سال می‌گذرد. در طول قرن گذشته پروازهای این شرکت خصوصی تنها به چندین منطقه، بلکه به دور همسایه مقاصد نیز پرواز دارد. تجهیز هواپیماها و استفاده از هواپیماهای دوربرد در موفقیت این ایرلاین تاثیر زیاداش. ماهان ایر از جمله شرکت هایی به شمار می رود که حتی تحریم ها هم در حال پیشرفت هستند. در سال‌های خوش در بازه‌های، اروپا از هواپیماهای ماهان به شهرهای، منچستر، بارسلونا و دیگر اروپا، به خاطر جلوگیری از مشکلات ایمنی، اما در کمتر از یک سال این تعلیق و پروازها به مقاصد اروپایی اروپایی مجددا.

هوایی ماهان ایران

هواپیماهای ماهان را بیشتر بشناسید

ناوگان هواپیمایی ماهان از هواپیماهای پیشرفته ایرباس، بوئینگ و BAE تشکیل شده است. هواپیماهایی که دارای سنی شان ۲۳ سال است. در بین ماهان، یک فروند از هواپیماهای ۷۴۷ این شرکت با ۳۱ سال، قدیمی‌ترین هواپیمای فعال آن به می‌رود. ماهان از ایرهای A300 و A400 برای پروازهای دوربرد مسیرهای نسبتا بلندتر یا پرواز کلانشهرهای ایران می‌کند.

مقصد پروازهای ماهان

هواپیماهای ماهان از جمله شرکت های هواپیمایی در کشور که نه تنها به کلانشهرها شهرهای کوچک داخلی پرواز روزانه، بلکه بیشتر از مقاصد مهم بین المللی نیز به صورت هفتگی هفتگی پروازهایی را انجام می دهند.

نمایش از هواپیمای ماهان ایر

پروازهای داخلی

هواپیمایی ماهان به طور روزانه پروازهای رفت و برگشت از تهران به کرمان، مشهد، مشهد و سایر شهرهای ایران و سایر شهرهای بزرگتر مانند کیش، قشم قشم، زاهدان، بجنورد و و و همچنین پروازهایی در طول هفته هفته.

پروازهای خارجی

هواپیمای ماهان تنها پروازهایی به شهرهای نزدیک در همسایه، مانند آنکارا، ایروان، بغداد و… دارد، به مقاصد دورتر مانند بارسلون، مونیخ، میلان میلان، سن پترزبورگ، مسکو و و همچنین پروازهایی را در اختیار افراد قرار می دهند. .

انواع کلاس های پروازی

از انواع هواپیماهای ماهان ایرلاین‌های می‌توانم به دو کلاس عادی (اکونومی) و (بیزنس) اشاره کرد. بیزنس کلاس این، صندلی‌هایی راحت در مکان‌های قرار می‌دهد. در پروازهای طولانی مدت خارجی می‌توانم سفری راحت را در بیزنس کلاس هواپیمای ماهان ترج. کلاس پروازی اکونومی نیز صندلی‌های راحتی دارد که فضای آنها کاملا مناسب است.

ایرلاین ماهان ایر یکی از ایرلاین های مهم ایران

هزینه اضافه بار هواپیما ماهان

هواپیمای ماهان دو کلاس پروازی عادی و تجاری دارد. همشهریان کلاس پروازی عادی می‌توانند 30 بار داشته باشند، علاوه بر این امکان همراهی یک کیف 5 سفری با هواپیمای داخلی دارند. کلاس های کلاس هم مجازند ۴۰ بار و کیف دستی ۷ طرحی برای داخل اقامت باشند. اما اگر بار بیش از حد از حد باشد، باید این اضافه را بارها را مجاز بپردازد. هزینه بار ماهان به ازای هر اضافه، معادل ۱ درصد قیمت بلیط هواپیما در همار مسی است.

تصاویری از خدمه هواپیمای ماهان ایر

روش استرداد و کنسل کردن بلیط هواپیما ماهان

برای استرداد هواپیمای ماهان اگر از طریق وب اسمارتک نیوز نسبت به خرید اقدام کنید، کار سختی پیش رو دارید. در ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و پس از خرید بلیط های خریداری شده را انتخاب کنید نمایش داده می شود. با انتخاب پرواز مورد نظر خود، روی گزینه استرداد بلیط کلیک کنید. اگر می‌خواهید میزان جریمه مطلع شوید ، با گزینه مربوطه ، مبلغ آن به نمایش داده خواهد شد.

در این می‌توان از روند استرداد بلیط انصراف یا مبلغ جریمه را تایید کرد تا به مرحله بعدی هدایت شوید. اگر بدون اطلاع از میزان جریمه بلیط خود را به طور مستقیم کنسل کنید به مرحله آخر هدایت می شود. در نهایت پس از مشاهده پیام «درخواست شما با موفقیت انجام شد مدت کوتاهی به شما برگشت داده خواهد شد.

تصاویر هواپیما شرکت هواپیمای ماهان

حوادث هوایی ماهان

پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا حوادث هوایی، به ویژه حوادث مرگبار به حداقل برسند. انواع هواپیماها نیز در دوره حضور خود، حوادث مرگبار هوایی در امان اما حوادث مانند موتور یا نقص فنی که منجر به بازگشت هواپیما یا فرود اضطراری می‌شود برای هواپیماهای این ایران نیز رخ داده است.

مهر ۱۳۹۴ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ماهان که از تهران بندرعباس بود، دقایقی از پرواز به علت فنی موتور شماره ۳ هواپیمای ماهان و جدا شدن قطعات از موتور، خلبان مجبور به بازگشت و اضطراری اضطراری در مهرآباد. در این حادثه به هیچ یک از افراد و خدمه صدمه‌های وارد نشد.

دی ۱۳۹۵ هواپیمای ماهان که از تهران به کرمان، حدود ۲۰ دقیقه از بلند شدن به دلیل آتش موتور سمت راست باید به بازگشت و فرود اضطراری در مهرآباد مهرآباد. در این حادثه هیچ یک از سرنشینان صدمه‌های وارد نشد.

خرداد ۱۳۹۵ آرجی ۱۰۰ ماهان پس از فرود باند فرودگاه خارک به علت باد شدید از انتهای باند فرودگاه شده و چراغ دماغه آن شکست. جبران در این حادثه به کسی آسیبی نرسید.

اطمینان و آرامش در سفر با ماهان

با تمام توضیحات ماهان برای کسانی که بیشتر سفرهای هوایی را انجام دهند می‌توان یکی از مطمئن‌ترین شرکت‌های مسافرتی به شمار می‌رود و معمولاً هر مسافر مسافری با خیال راحت بعد از شنیدن هواپیمای ماهان، مطمئناً آرام پیش رو خواهد داشت. .

سوالات متداول درباره ماهان

هواپیمایی ماهان چند هواپیما دارد و این هواپیماها از کدام نوع هستند؟

هواپیمای ماهان فروند هواپیما دارد که از این ۳۸ فروند از نوع ایرباس ۲ فروند هواپیمای بوئینگ و ۱۷ بلیط از نوع بی‌ای‌ئی هستند.

برای پرواز با هواپیمای ماهان باید به کدام فرودگاه و کدام ترمینال رفت؟

در سفرهای، اگر مبدا تهران است باید به فرودگاه خمینی (ره) که حال حاضر تنها یک ترمینال فعال، مراجعه کند. برای سفرهای داخلی از مبدا تهران هم باید به ترمینال شماره ۴ فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید.

قیمت بلیط هواپیما ماهان ایر در مقایسه با شرکت های دیگر چگونه است؟

با توجه به کیفیت بالای پروازهای ماهان، قیمت این دیگر پایین نیست و به شرکت های قیمت بالاتری دارد.

نوشته هواپیمایی ماهان پرواز بر فراز آسمان اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=15162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.