افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

هواشناسی 29/10/1402; هشدار بارش برف و باران در 5 استان / سامانه بارشی در راه ایران

  • کد خبر : 182318

آفتاب نیوز: پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی حاکی از آن است که امروز در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و شرق فارس افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و بارش برف پیش بینی می شود. مناطق مرتفع فردا و یکشنبه در […]

آفتاب نیوز:

پیش بینی کلی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی حاکی از آن است که امروز در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و شرق فارس افزایش ابر، رگبار، رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و بارش برف پیش بینی می شود. مناطق مرتفع

فردا و یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و نسبتاً پایدار پیش بینی می شود. از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب به کشور، بارش ها در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر آغاز می شود.

سه شنبه هفته آینده با تقویت سامانه بارشی علاوه بر مناطق مذکور، بارش ها در برخی نقاط ارتفاعات و دامنه های عربی و مرکزی البرز و در ارتفاعات و دامنه های مرکزی زاگرس ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، دمای هوا از امروز تا یکشنبه هفته آینده در نوار شمالی کشور افزایش می یابد. علاوه بر این، خلیج فارس و تنگه هرمز امروز دشوار است.

توضیحات سیستم: فعالیت سامانه بارشی.

زمان شروع: جمعه 29/10/1402

زمان پایان: شنبه 30/10/1402

نوع خطر: باران، در مناطق سردسیر همراه با برف، در مناطق گرمسیری، رعد و برق و باد شدید و در نقاط مستعد ایجاد گرد و غبار.

حوزه اثر:

جمعه 29/10/1402: شرق و جنوب فارس، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی.

شنبه 30/10/1402: سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و نیمه شرقی هرمزگان.

اثر خطر: احتمال اختلال ناوگان حمل و نقل، احتمال طغیان جاده ها، احتمال طغیان فصلی رودخانه، احتمال رعد و برق، احتمال تگرگ، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی. و ماشین آلات و امکان شکستن درختان جوان.

توصیه: از تردد غیرضروری خودداری کنید، از چادر زدن در کنار کانال ها خودداری کنید، هنگام عبور از حاشیه رودخانه ها مراقب باشید، از فعالیت های کوهنوردی و سفرهای عشایری خودداری کنید، سازمان های امدادی را برای تمیز کردن دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها آماده کنید، از نگهداری محصولات باغی و کشاورزی خودداری کنید. در فضای باز انتقال ادوات کشاورزی به مکان های سرپوشیده و استفاده از بادگیر و حفاظ باغات و نهال.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.