افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

هواشناسی 22 آذر 1402 / ادامه آلودگی هوا در شهرهای بزرگ / ورود سامانه بارشی به کشور

  • کد خبر : 169266
هواشناسی 22 آذر 1402 / ادامه آلودگی هوا در شهرهای بزرگ / ورود سامانه بارشی به کشور

آفتاب نیوز: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و بررسی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر، امروز (چهارشنبه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و نسبتاً پایدار پیش بینی می شود، وضعیتی که فردا (پنجشنبه) ادامه دارد. بارش های پراکنده امروز (چهارشنبه) در جنوب خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان ادامه دارد. امروز و […]

آفتاب نیوز:

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و بررسی نقشه های سینوپتیک و آینده نگر، امروز (چهارشنبه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و نسبتاً پایدار پیش بینی می شود، وضعیتی که فردا (پنجشنبه) ادامه دارد.

بارش های پراکنده امروز (چهارشنبه) در جنوب خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

امروز و فردا به دلیل ثبات هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده های هوا و کاهش دید و کیفیت هوا رخ می دهد.

فردا (پنجشنبه) در شرق و جنوب شرق کشور، در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، کرمان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک. پیش بینی می شود در برخی مناطق افزایش یابد.

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا شب

بر اساس این گزارش، از اواخر روز پنجشنبه (فردا) به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می شود و در روزهای جمعه و شنبه در برخی مناطق کشور بارندگی رخ می دهد.

روز جمعه افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و بارش برف در مناطق مستعد و سرما

بارش ها شنبه هفته آینده در نیمه شمالی کشور ادامه دارد و شدت آن در استان های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز خواهد بود.

در روز یکشنبه در استان های گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش باران پیش بینی می شود.

افزایش ارتفاع موج به بیش از 2 متر در سواحل خلیج فارس

خلیج فارس و تنگه هرمز تا پنج روز آینده متلاطم و متلاطم خواهد بود. در این زمینه سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از بعدازظهر امروز (چهارشنبه) تا پایان یکشنبه شب هفته آینده در سواحل خلیج فارس در بیش از 2 متری ساحل هشدار داد. ساحل دریا.

این شرایط در مناطق ساحلی و دریایی استان‌های بوشهر و هرمزگان، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان ایجاد می‌شود و باعث اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورها به‌ویژه می‌شود. شناورهای سبک و نیمه سنگین، شکستن تورهای ماهیگیری و خطر غرق شدن شناگران، خطر آسیب به تأسیسات ساحلی و دریایی و اختلال در عملکرد سکوهای نفتی وجود خواهد داشت.

ممنوعیت تردد شناورهای سبک، ممنوعیت فعالیت‌های ماهیگیری، ممنوعیت ورود و خروج شناورها به بنادر و ممنوعیت تردد شناورهای تجاری، ممنوعیت فعالیت‌های حمایتی از صنایع فراساحلی، انجام اقدامات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و دریایی و سکوهای نفتی و… آمادگی برای مواجهه با آسیب های احتمالی فعالان، توصیه های زیادی از سوی سازمان هواشناسی در این شرایط وجود دارد.

از ظهر امروز وزش باد ملایم در تهران آغاز شده است

آسمان تهران امروز (چهارشنبه) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود و از بعدازظهر وزش باد ملایم در پایتخت و امشب کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی و وزش باد پیش بینی می شود. کمینه دما 5 و حداکثر 14 درجه بالای صفر خواهد بود.

بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، وزش باد در تهران بامداد فردا (پنجشنبه) ادامه دارد و بعدازظهر جمعه شدت می یابد. روز شنبه برای تهران وزش باد شدید با احتمال بارش پراکنده پیش بینی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.