افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

هواشناسی 1403/03/16; هشدار نارنجی برای بارندگی شدید محلی

  • کد خبر : 286337
هواشناسی 1403/03/16;  هشدار نارنجی برای بارندگی شدید محلی

آفتاب نیوز: پیش‌بینی کلی نقشه‌های سینوپتیک و آینده‌نگر سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در استان‌های گیلان شرقی، مازندران، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان، برخی مناطق خراسان رضوی، مرکزی، قم، نیمه شمالی اصفهان، جنوب زنجان. و آذربایجان غربی، شمال کردستان و همدان. در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید، گرد […]

آفتاب نیوز:

پیش‌بینی کلی نقشه‌های سینوپتیک و آینده‌نگر سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در استان‌های گیلان شرقی، مازندران، ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان، برخی مناطق خراسان رضوی، مرکزی، قم، نیمه شمالی اصفهان، جنوب زنجان. و آذربایجان غربی، شمال کردستان و همدان. در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

این شرایط روز پنجشنبه برای کردستان، همدان، مرکزی، قم، یزد، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق گیلان، مازندران، ارتفاعات قزوین، البرز و تهران پیش بینی می شود.

جمعه و شنبه هفته آینده این شرایط برای شمال غرب، ارتفاعات مرکزی البرز، ارتفاعات مرکزی زاگرس، غرب یزد، برخی مناطق کرمان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شمال و شرق خواهد بود. فارس و روز یکشنبه در شمال غرب برخی از مناطق غرب و استان های واقع در دامنه مرکزی زاگرس.

به گزارش تسنیم، طی 3 روز آینده در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود. در این مدت شرق دریای عمان نیز مواج است.

هشدار نارنجی به دلیل ناپایداری و بارندگی شدید محلی

زمان شروع: چهارشنبه صبح 1303/03/16

زمان پایان : بعدازظهر چهارشنبه 1303/03/16

نوع خطر: باران شدید، رعد و برق، تگرگ، کاهش دید، رعد و برق و باد نسبتاً شدید تا شدید.

حوزه اثر:

چهارشنبه 16/03/1403: ارتفاعات در استان های تهران، البرز، شرق گیلان، ارتفاعات غرب مازندران.

اثر خطر: آب روان، طغیان کانال، طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم استراحت در سواحل و مسیل های رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی به ویژه در بعد از ظهر، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و قله ها. مناطق، حصول اطمینان از مقاومت سازه ها لایروبی موقت مسیل ها و آبراه ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، آماده سازی راه ها و سایر دستگاه های اجرایی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=286337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.