افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

هواشناسی خراسان رضوی به دلیل کاهش کیفیت هوا هشدار سطح زرد صادر کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 149442
هواشناسی خراسان رضوی به دلیل کاهش کیفیت هوا هشدار سطح زرد صادر کرد – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی فردا دوشنبه با افزایش شدت باد در شمال شرق و شرق استان شاهد تشکیل گرد و غبار با احتمال خسارت و کاهش کیفیت خواهیم بود. از هوا و دید در این مناطق. در این اطلاعیه آمده است: همچنین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته […]

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل نقشه های هواشناسی فردا دوشنبه با افزایش شدت باد در شمال شرق و شرق استان شاهد تشکیل گرد و غبار با احتمال خسارت و کاهش کیفیت خواهیم بود. از هوا و دید در این مناطق.

در این اطلاعیه آمده است: همچنین در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری و با توجه به کاهش محسوس دما به ویژه در نیمه شمالی و نیمه شرقی استان خراسان رضوی همراه با پایداری جو و پدیده وارونگی. از دما. افزایش آلاینده ها در کلانشهرها و نواحی صنعتی استان به ویژه در شهر مشهد.

بر اثر فعالیت این سامانه که از دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در خراسان رضوی توسعه می یابد، بر شدت وزش باد و گرد و خاک افزوده شد. و خاکاحتمال آسیب، کاهش میدان دید و انتقال ذرات گرد و غبار به نقاط دیگر از جمله نواحی مرکزی در کنار افزایش و تجمع آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا قابل پیش بینی است.

همچنین گسترش جریان های سرد شمالی باعث کاهش ۶ تا ۸ درجه ای دما به ویژه در نیمه شمالی استان می شود و دما در مناطق سردسیر به کمتر از پنج درجه زیر صفر می رسد. و فعالیت این سیستم شهرها و توابع سرخس، صالح آباد، تایباد و شهر مشهد برنامه ریزی شده است.

همچنین اثرات خطر. آمیز وجود این سیستم به صورت احتمال آسیب به سازه های موقت، اختلال در سیستم حمل و نقل، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید خود را نشان داده است.

هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه ضمن تاکید بر انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و کاهش محسوس دما، احتیاط در سفرهای خارج از شهر، پرهیز از تردد و فعالیت های طولانی مدت خارج از محدوده را توصیه می کند. خانه به ویژه برای افراد مسن و تاکید بر افراد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=149442

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.