افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

هواشناسی ایران 29/03/1403; هشدار نارنجی هوا به کشاورزان

  • کد خبر : 301906
هواشناسی ایران 29/03/1403;  هشدار نارنجی هوا به کشاورزان

به گزارش رکنا، پیش بینی کلی از نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی نشان می دهد طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان های آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، … همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، اصفهان، در ارتفاعات استان های گیلان، البرز، تهران، شمال […]

به گزارش رکنا، پیش بینی کلی از نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی نشان می دهد طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان های آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، … همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، اصفهان، در ارتفاعات استان های گیلان، البرز، تهران، شمال غرب سمنان و شرق کردستان بارش باران، رعد و برق، در برخی نقاط وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و تگرگ پیش بینی می شود.

این وضعیت در روز پنجشنبه در مازندران، شمال البرز، تهران، برخی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین و خراسان شمالی و روز جمعه در شمال غرب، شمال، شمال شرق مناطق و استان های واقع در البرز پیش بینی می شود. . ارتفاعات.

شنبه هفته آینده جوی پایدار و آسمان در اکثر نقاط کشور صاف و تنها در بعدازظهر در ارتفاعات اردبیل، شمال شرق آذربایجان و ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی می شود. .

به گزارش تسنیم، توسعه ابرهای همرفتی گاهی همراه با رعد و برق در بعدازظهر در ارتفاعات جنوب شرق کشور تا آخر هفته دور از انتظار نیست.

از امروز تا جمعه در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و نواحی مرکزی کشور و روز شنبه در کمربند شرقی و برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود. همچنین طی سه روز آینده شرق دریای عمان و خلیج فارس روز پنجشنبه مواج خواهد بود.

هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری شدید محلی.

زمان شروع: سه شنبه 29/03/1403

زمان پایان: چهارشنبه 30/03/1403

نوع خطر: باران سیل آسا، رعد و برق، باد شدید موقتی، گرد و غبار در برخی نقاط، تگرگ در برخی نقاط.

حوزه اثر:

سه شنبه 29/03/1403: اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، ارتفاعات زنجان، ارتفاعات مازندران.

چهارشنبه 30/03/1403: ارتفاعات استان های اردبیل، مازندران، البرز، قزوین، تهران و زنجان، ارتفاعات شمال غربی سمنان.

اثر خطر: آب جاری، طغیان کانال، طغیان فصلی رودخانه، رعد و برق، کاهش دید، لغزندگی جاده ها و احتمال ریزش سنگ به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، تگرگ، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب به محصولات کشاورزی .

توصیه: احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم استراحت در سواحل و مسیل های رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های طبیعت گردی به ویژه در بعد از ظهر، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و قله ها. مناطق، حصول اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی مجاری و آبراهه ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب به بخش کشاورزی، آماده سازی معابر و سایر دستگاه های اجرایی، خودداری از محلول پاشی و محلول پاشی باغات و مزارع.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.